W ofercie polskiego producenta ELEKTRA znajdują się:
Przewody:
- jednostronnie zasilane ELEKTRA VCD25, o mocy 25W/m.
- jednostronnie zasilane ELEKTRA TuffTec™ o mocy 30W/m, na napięcie 230 i 400V. Przymiotnik "Tuff" (Tough) oznacza mocny i wytrzymały, co idealnie oddaje cechy tego przewodu. Wyjątkowa odporność mechaniczna oraz termiczna pozwalają na zastosowanie produktu w miejscach, gdzie warunki instalacji i pracy są trudne. Przewody TuffTec™ można montować bezpośrednio w asfalcie.
Maty:
- ELEKTRA SnowTec® wykonane z przewodu grzejnego ELEKTRA VCD; moc powierzchniowa maty to 300W/m. Maty występują w dwóch szerokościach 0,6 oraz 0,4 m, oraz w długości od 2 do 25 m.
- ELEKTRA SnowTec®Tuff wykonane z przewodu grzejnego ELEKTRA TuffTec™; moc powierzchniowa produktu to 400 W/m. Maty mają szerokość 0,6 m i długość od 1,5 do 27 m. Można je montować bezpośrednio w asfalcie.
Mata ELEKTRA SnowTec®Tuff
Kiedy zastosować kable, a kiedy maty? Do podgrzewania podjazdów najczęściej stosuje się maty, których montaż jest bardzo prosty. Wystarczy bowiem ogrzewać tylko pasy jezdne pod koła samochodu, układając równolegle dwie maty w odstępie odpowiadającym rozstawowi kół. Maty sprawdzą się też do ogrzewania większych powierzchni, takich jak taras - wtedy należy ułożyć kilka mat obok siebie. Ich zaletą jest szybkość montażu - czas potrzebny na instalację jest aż o 6-8 razy krótszy niż w przypadku przewodów. Z kolei przy ogrzewaniu wąskich powierzchni takich jak schody lub powierzchni o nieregularnym kształcie odpowiednim rozwiązaniem są kable.
Jaką moc wybrać? Jeśli warstwa wykończenia nad przewodami będzie cienka, lepszy rozkład zapewnią przewody ELEKTRA VCD25. Natomiast jeśli występuje konieczność wykończenia grubą warstwą lub planujemy ogrzać schody podwieszone, należy użyć przewodów o większej mocy ELEKTRA TuffTec™.
Przewody grzewcze ELEKTRA VCD
Ogrzewanie schodów przewodami VCD
Skutecznie i niedrogo
Elektryczne ogrzewanie przeciwoblodzeniowe to oszczędność czasu i pieniędzy. Czasu - bo nie trzeba go tracić na mroźne poranki z łopatą w ręce lub rozsypywanie soli czy innych specyfików, które niszczą buty i felgi oraz ranią łapy czworonogów. Pieniędzy, ponieważ dzięki odpowiednio dobranej regulacji z czujnikami temperatury i wilgoci, które automatycznie "rozpoznają" warunki atmosferyczne, system pracuje tylko wtedy, kiedy pada śnieg lub zamarzający deszcz.
Biorąc pod uwagę warunki pogodowe w Polsce można przyjąć, że w sezonie zimowym ogrzewanie będzie działało od kilkudziesięciu do maksymalnie 100 godzin. Koszt napraw zniszczonych przez śnieg i lód nawierzchni, czasu poświęconego na odśnieżanie oraz nakładów, które trzeba ponieść na leczenie, jeśli dojdzie do nieszczęśliwego wypadku na lodzie często przewyższają koszt instalacji i eksploatacji ogrzewania powierzchni zewnętrznych. Ogrzewanie elektryczne to komfort, na który cię stać.