Nowy design narzędzi TOPEX oraz NEO

Nowy design narzędzi TOPEX oraz NEO
Podczas konferencji prasowej w warszawskiej centrali TOPEX, 13 września 2012 roku, firma ujawniła szczegóły dotyczące przeprowadzanego właśnie procesu rebrandingu.  Lider polskiej branży narzędziowej zmienia markę firmową na Grupa Topex. Zaprezentowano również nową identyfikację jej wiodących marek produktowych – TOPEX oraz NEO.

Nowy design narzędzi TOPEX oraz NEO Z pewnością najbardziej rewolucyjną zmianą upublicznioną podczas konferencji jest zmiana nazwy firmy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k..

Obecnie na nasz sukces pracuje już nie tylko nowoczesna centrala w Warszawie, ale także spółki-córki w Rosji, Ukrainie i Rumunii oraz partnerzy handlowi z całego świata.

Jesteśmy nie tylko liderem lokalnego rynku, ale także jednym z najpoważniejszych graczy w skali całej Europy. Chcieliśmy w pełni oddać to, jak dynamicznie rozwija się nasza firma w kraju i za granicą. Dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k. – wyjaśnia Piotr Potowski, Dyrektor Generalny Grupy Topex.

Nowa marka firmowa ma być również świadectwem zmian jakie zaszły w przedsiębiorstwie na przestrzeni ponad 20 lat działalności oraz podkreślać niesłabnący apetyt na rozwój. Obecnie Grupa Topex dostarcza konsumentom ponad 42.000.000 narzędzi i elektronarzędzi rocznie. Jej oferta składa się z ok. 5.000 produktów, a sama firma współpracuje z ponad 4.000 partnerów handlowych na ponad 40 rynkach zagranicznych. Dzięki temu co sekundę na świecie kupowane jest narzędzie dostarczone właśnie przez Grupę Topex.

Aby skutecznie rywalizować z międzynarodową konkurencją Grupa Topex zadbała również o zmiany identyfikacji wizualnej jej dwóch flagowych marek produktowych – TOPEX i NEO. W przypadku tej pierwszej zmiany są gruntowne.

Nowy design narzędzi TOPEX ma łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wzornictwem oraz podkreślać solidną jakość produktów. Zmiany obejmują także standardy ekspozycyjne oraz opakowania. Z kolei logotyp marki narzędzi ręcznych NEO, przeznaczonej dla użytkowników profesjonalnych, został odświeżony, tak by oddać nowoczesność oraz niezawodność jej produktów. Dodatkowo asortyment marki poszerzono o linię narzędzi dla mechaniki pojazdowej.

Kompleksowy rebranding jest kolejnym etapem zmian zachodzących w firmie na przestrzeni ostatnich lat i podkreśla jej wysokie aspiracje. Jest to także największe do tej pory tego typu przedsięwzięcie w branży narzędziowej.

Wprowadzane zmiany są naturalną konsekwencją realizowanej przez nas strategii. Od lat poprawiamy jakość naszych produktów i zwiększamy ich dostępność na rynku. Rezultaty są bardzo pozytywne. Przyszedł więc czas, aby wyrazić to również na poziomie wizerunkowym – mówi Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex odpowiadający za nadzór i realizację procesu rebrandingu.

Obecnie wszystkie prace graficzne i projektowe są już zamknięte. Kolejnym krokiem jest wymiana asortymentu. Proces ten, biorąc pod uwagę fakt, że w ofercie Grupy Topex znajduje się ok. 5000 produktów dystrybuowanych do 40 krajów na całym świecie, będzie skomplikowany i może zająć nawet dwa lata (planowane zakończenie w trzecim kwartale 2014).


Firma powiązana: Grupa Topex

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz