Z pewnością najbardziej rewolucyjną zmianą upublicznioną podczas konferencji jest zmiana nazwy firmy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k..
– Obecnie na nasz sukces pracuje już nie tylko nowoczesna centrala w Warszawie, ale także spółki-córki w Rosji, Ukrainie i Rumunii oraz partnerzy handlowi z całego świata.
Jesteśmy nie tylko liderem lokalnego rynku, ale także jednym z najpoważniejszych graczy w skali całej Europy. Chcieliśmy w pełni oddać to, jak dynamicznie rozwija się nasza firma w kraju i za granicą. Dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k. – wyjaśnia Piotr Potowski, Dyrektor Generalny Grupy Topex.
Nowa marka firmowa ma być również świadectwem zmian jakie zaszły w przedsiębiorstwie na przestrzeni ponad 20 lat działalności oraz podkreślać niesłabnący apetyt na rozwój. Obecnie Grupa Topex dostarcza konsumentom ponad 42.000.000 narzędzi i elektronarzędzi rocznie. Jej oferta składa się z ok. 5.000 produktów, a sama firma współpracuje z ponad 4.000 partnerów handlowych na ponad 40 rynkach zagranicznych. Dzięki temu co sekundę na świecie kupowane jest narzędzie dostarczone właśnie przez Grupę Topex.
Aby skutecznie rywalizować z międzynarodową konkurencją Grupa Topex zadbała również o zmiany identyfikacji wizualnej jej dwóch flagowych marek produktowych – TOPEX i NEO. W przypadku tej pierwszej zmiany są gruntowne.
Nowy design narzędzi TOPEX ma łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wzornictwem oraz podkreślać solidną jakość produktów. Zmiany obejmują także standardy ekspozycyjne oraz opakowania. Z kolei logotyp marki narzędzi ręcznych NEO, przeznaczonej dla użytkowników profesjonalnych, został odświeżony, tak by oddać nowoczesność oraz niezawodność jej produktów. Dodatkowo asortyment marki poszerzono o linię narzędzi dla mechaniki pojazdowej.
Kompleksowy rebranding jest kolejnym etapem zmian zachodzących w firmie na przestrzeni ostatnich lat i podkreśla jej wysokie aspiracje. Jest to także największe do tej pory tego typu przedsięwzięcie w branży narzędziowej.
– Wprowadzane zmiany są naturalną konsekwencją realizowanej przez nas strategii. Od lat poprawiamy jakość naszych produktów i zwiększamy ich dostępność na rynku. Rezultaty są bardzo pozytywne. Przyszedł więc czas, aby wyrazić to również na poziomie wizerunkowym – mówi Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex odpowiadający za nadzór i realizację procesu rebrandingu.
Obecnie wszystkie prace graficzne i projektowe są już zamknięte. Kolejnym krokiem jest wymiana asortymentu. Proces ten, biorąc pod uwagę fakt, że w ofercie Grupy Topex znajduje się ok. 5000 produktów dystrybuowanych do 40 krajów na całym świecie, będzie skomplikowany i może zająć nawet dwa lata (planowane zakończenie w trzecim kwartale 2014).
Firma powiązana: Grupa Topex