Górna brama segmentowa do jednostanowiskowego garażu za 7000 zł

Górna brama segmentowa do jednostanowiskowego garażu za 7000 zł

Zamówiłem dobrze ocieploną bramę z napędem i montażem. Miała być ciepła, bezobsługowa i trwała. Wybrałem model segmentowy górny, bo garaż jest wąski i wysoki - mówi Tomasz, Czytelnik Budujemy Dom, który górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2010 r.

Garaż: w bryle budynku, na jeden samochód (17 m2); nieogrzewany.

Brama garażowa:

  • Segmentowa, górna; szerokość 3 m; z przetłaczanej i ocynkowanej stali wykończonej białym laminatem; wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o grubości 48 mm.
  • Wyposażenie - obrotowa klamka z zamkiem na klucz i ryglem.
  • Prowadnice - z ocynkowanej stali.
  • Napęd - z paskiem kewlarowym, uciąg 700 N, prędkość 15 cm/s, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa.
  • Sterowanie - pilotem.
Brama segmentowa z napędem
Instalację elektryczną do napędu o sile uciągu 700 N przygotowano wcześniej

Decyzja: w projekcie garaż był ogrzewany, ale ja nie pociągnąłem tu instalacji grzewczej. Obok jest kotłownia z kotłem i grzejnikiem, więc podczas mrozów otwieram drzwi między tymi pomieszczeniami i to wystarcza. Zamówiłem dobrze ocieploną bramę z napędem i montażem. Miała być ciepła, bezobsługowa i trwała. Znalazłem przedstawiciela polskiego producenta. Porównałem współczynniki jego bram z modelami niemieckiego konkurenta - przenikania ciepła U i tłumienia dźwięku Rc. Okazało się, że są bardzo podobne, za to polskie wrota i cała usługa - tańsze. Wybrałem model segmentowy górny, bo garaż jest wąski i wysoki.

Brama segmentowa wykończona białym laminatem
Biały laminat na bramie segmentowej od czasu do czasu wymaga umycia szczotką i wodą z płynem.

Brama segmentowa z napędem - rady i przestrogi:

  • Z bramą przez 9 lat nic złego się nie działo, więc przyznaję - zupełnie zapomniałem o jakiejkolwiek konserwacji. Od czasu do czasu tylko zmiatam z prowadnic kurz i pajęczyny, bo wtedy rolki bieżne chodzą płynnie i cicho. Wrota nie telepią się na prowadnicach, nie trzeszczą. Są dostatecznie ciepłe i szczelne - najniższa temperatura, jaką zanotowałem w garażu przy -30°C na zewnątrz, to +6°C. Uszczelka progowa nie przepuszcza wody, bo wrota są zamontowane za głębokim otworem wjazdowym, a podjazd ma znaczny spadek. Wszystkie uszczelki nadal są elastyczne, w pozycji zamkniętej układ napędu dobrze przyciska je do nadproża, ścian i posadzki.

    Biały laminat się sprawdził. Kiedy wyraźnie szarzeje, myję go szczotką i wodą z płynem. Nie zżółkł, świetnie trzyma kolor. Przy ręcznej obsłudze, przy braku prądu, oczywiście, przydają się linka i klamka z zamkiem oraz wewnętrzny rygiel. Na co dzień nie zamykam bramy na klucz, bo napęd ma funkcję przeciwwyważeniową, robię to na czas dłuższego wyjazdu. Od razu został dobrany do ciężaru wrót i częstotliwości otwierania. Mechanizm z paskiem kewlarowym pracuje bezszelestnie, ciągnie bramę do góry i opuszcza z prędkością 15 cm/s.

  • Montaż zamówiłem, kiedy garaż był już otynkowany i miał gres na posadzce. Wykonawca domu prawidłowo przygotował otwór wjazdowy.

Koszty zakupu i montażu bramy segmentowej z napędem:

  • brama z napędem i montażem 7000 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Lilianna Jampolska
Lilianna Jampolska

Od ponad dwudziestu lat w przystępny sposób opisuje domy i ogrody Czytelników. Współpracowała z kilkoma znanymi poradnikami budowlanymi. Jest autorką tekstów i zdjęć. W wolnych chwilach z przyjemnością zajmuje się własnym ogrodem.

Metodą permakulturową uprawia w nim zarówno rośliny ozdobne, jak i zioła, warzywa itp. Amatorsko interesuje się architekturą, ogrodnictwem, ornitologią, sportem, filmem. Uwielbia podróżować, poznawać nowych ludzi i miejsca. Jeżeli potrzebuje wypocząć, najchętniej wyjeżdża nad morze, poza sezonem wakacyjnym.

Komentarze

Czytaj tak, jak lubisz
W wersji cyfrowej lub papierowej
Moduł czytaj tak jak lubisz