Parametry garażu:
- W bryle budynku, dwustanowiskowy, wymiary: 5 × 5,75 m, powierzchnia ok. 30 m2;
- Materiał konstrukcyjny ścian: Porotherm 25 P+W, ocieplony 12 cm styropianu
Charakterystyka bramy:
- Segmentowa podwójna, użytkowana rok.
- Brama kupiona z montażem i z napędem Nice i pilotem dwukanałowym. Zaufałem wykonawcy, który dobrał odpowiedni napęd.
Decyzja: Zanim murarze rozpoczęli prace nad parterem, zaprosiłem wykonawcę bramy garażowej, aby określił jaki musi być wymiar otworu. Zależało mi, żeby kupić bramę o typowych wymiarach i nie przepłacać np. za dodatkowe 10 cm.
Kontakt do firmy montującej miałem z polecenia znajomych, widziałem kilka bram przez nich zamontowanych.
Podwójna brama segmentowa - porady i przestrogi
- W projekcie miałem przewidziane dwie bramy garażowe, ale po rozmowie z wykonawcą bramy zdecydowałem się na jedną dużą. Dzięki temu mogłem zamontować jeden napęd. Napęd kosztował 1000 zł, więc drugie tyle zaoszczędziłem. Sam koszt dwóch bram nie różnił się od jednej dużej.
- Podjąłem decyzję o jednej bramie we właściwym momencie budowy, bo konstruktor mógł przeprojektować podciągi i zastosować mocniejszą belkę, która byłaby potrzebna, gdyby między bramami stał słupek przenoszący obciążenia.
- Brama jest ocieplona, co gwarantuje wysoką temperaturę w garażu nawet podczas dużych mrozów: przy -15°C w garażu miałem +17°C.
- Warto wybrać bramę z oferowanym kolorem podstawowym. Każde odstępstwo od standardu dodatkowo kosztuje. Moim zdaniem nie warto przepłacać.
Koszty zakupu i montażu podwójnej bramy segmentowej:
- Brama z napędem i montażem kosztowała ok. 6000 zł.
Redaktor: Joanna Dąbrowska
Na zdjęciu otwierającym: Wewnętrzny uchwyt na bramie pozwala na jej otwarcie w przypadku braku prądu