Przedsiębiorstwa rodzinne wytwarzają ponad 10 proc. polskiego PKB i dają zatrudnienie niemal 1,3 mln osób. Ich kondycja to kluczowa sprawa dla całej gospodarki. Jak pokazuje zestawienie przygotowane przez "Newsweek Polska", na rynku działa wiele tego typu firm, które – mimo nie najlepszej koniunktury – potrafią dynamicznie zwiększać sprzedaż.
Jedną z nich jest Grupa Pruszyński. W tegorocznym Rankingu Firm Rodzinnych zajęła ona drugie miejsce w województwie mazowieckim w kategorii dużych przedsiębiorstw. Organizatorzy wydarzenia 12 grudnia 2012 r. w warszawskim Hotelu Marriott wręczyli laureatom konkursu stosowne statuetki i dyplomy.
– Rozsądna dywersyfikacja działalności oraz szukanie nowych rynków zbytu zawsze prowadzą do rozwoju przedsiębiorstwa – tłumaczy przepis na sukces Krzysztof Pruszyński, właściciel i prezes Grupy Pruszyński.
Nie traci on też nadziei na rozwój w kolejnych latach. – Uważam, że obecna sytuacja w gospodarce może się odwrócić już na przełomie 2013 i 2014 r. Natomiast wyraźna poprawa nastąpi w 2015 r.
Informacje o rankingu
Ranking tygodnika "Newsweek Polska" wyłania najbardziej dynamiczne firmy rodzinne. Podstawowym kryterium wyboru laureatów jest dynamika sprzedaży. W zestawieniu wzięły udział firmy, których obroty za rok 2010 wyniosły co najmniej 1 mln złotych i były wyższe niż w roku 2009.
Firma rodzinna, na potrzeby rankingu, definiowana jest jako przedsiębiorstwo, w którym przynajmniej dwóch udziałowców posiada powiązania rodzinne i jednocześnie kontrolują oni większość udziałów w przedsiębiorstwie.
Firma powiązana: Blachy Pruszyński