Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Co zrobić, gdy nie mamy okablowania do domofonu lub dotychczasowe jest uszkodzone?

Instalacja tradycyjnego domofonu wymaga okablowania pomiędzy kasetą, zasilaczem  i unifonami (w niektórych przypadkach, aż kilkunastu żył).

Co zrobić, gdy nie mamy okablowania do domofonu lub dotychczasowe jest uszkodzone?
Alpol A. E. Schober s.j. Profesjonalne systemy domofonowe i wideodomofonowe
Alpol A. E. Schober s.j. Profesjonalne systemy domofonowe i wideodomofonowe
Dane kontaktowe:
61 835 87 00
Dolna Wilda 92 A, 61-501 Poznań

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Często obserwuje się, że położony w ziemi kabel pomiędzy kasetą zewnętrzną, a rozdzielnią domofonową jest nieodpowiedni - nie jest doziemny i już po kilku latach użytkowania zaczyna  działać na niego wilgoć. Zabezpieczenie przewodu peszlem bądź plastikową rurką nie tylko nie chroni i nie odwleka w czasie niszczenie kabla, a często przyspiesza rozpad wywołany ciągłym staniem wody w rurce, co skutkuje ciągłymi awariami i całkowitym brakiem funkcjonalności.

Czy istnieje rozwiązanie takiej sytuacji?


Jedną z metod rozwiązania powyższego problemu jest wymiana przewodu na nowy przeznaczony do położenia w ziemi. Sytuacja komplikuje się w przypadku dużych odległości od słupka do domu czy związanymi z wymianą przewodu pracami takimi jak zdejmowanie kostki brukowej, kopanie w ogrodzie, i co najgorsze kucie w słupku, na którym mieści się bramofon. Dlatego firma ACI Farfisa wdrożyła innowacyjny bezprzewodowy domofon myCom oparty na panelach zewnętrznych serii Profilo wykorzystujących do połączeń między kasetą i lokatorami sieć GSM.

Jako urządzenia wewnętrzne wykorzystuje się zatem telefony komórkowe lub stacjonarne, które zastępują tradycyjne unifony i pozwalają zarówno na przeprowadzenie rozmowy jak i otwarcie drzwi wejściowych (wybierając 11) i np. bramy wjazdowej (wybierając 21). Każdemu wywołaniu w  tradycyjnej kasecie z przyciskami lub cyfrowej z klawiaturą można przypisać od 1 do 3 numerów telefonów, które dzwonią według wybranej kolejności. Istotną funkcją systemu myCom jest funkcja CLIP (usługa bezpłatna), która pozwala na zaprogramowanie 100 numerów telefonów do zdalnego otwierania drzwi wejściowych lub np. bramy wjazdowej. Realizuje się to poprzez wybranie numeru karty SIM umieszczonej w kasecie zewnętrznej (alternatywa dla funkcji otwierania kodem lub czytnikiem zbliżeniowym).

Prostota systemu, brak instalacji, wymagane jedynie zasilanie kasety zewnętrznej 12V DC/AC, możliwość tworzenia systemów wielobramowych w wielu przypadkach może stanowić rozsądną lub nawet jedyną alternatywę dla systemów przewodowych.

Dane techniczne:

  • Programowanie przez USB, SMS lub bezpośrednio na karcie SIM
  • Zasilanie 12V DC/AC
  • Jedna karta SIM niezależnie od ilości lokatorów (abonamentowa lub prepaidowa)
  • Powiadomienie SMS o niskim stanie konta w przypadku kart prepaidowych

Funkcje:

  • Dzwonienie na telefony stacjonarne lub komórkowe (sekwencyjnie trzy numery)
  • Funkcja CLIP do uruchamiania jednego z wyjść przekaźnikowych
  • Maksymalnie 50 lokatorów
  • Kasety z przyciskami lub panel cyfrowy z wyświetlaczem
  • 2 wyjścia przekaźnikowe
  • 2 wejścia przekaźnikowe
  • Możliwość sterowania wyjściami przekaźnikowymi za pomocą wejść przekaźnikowyc
  • Możliwość powiadomienia poprzez wiadomość SMS o zdarzeniach w systemie
  • Zdalne programowanie systemu

Źródło: Alpol A. E. Schober s.j.

Więcej