Jedno spotkanie, wiele perspektyw
Myśląc o pracy glazurnika, należy spojrzeć na jego działania w sposób wieloaspektowy – prace remontowe czy budowlane wymagają od niego wiedzy z zakresu technologii wykonawstwa, doboru chemii budowlanej, materiałoznawstwa okładzinowego, a także zmysłu estetycznego. Układając scenariusz szkolenia organizatorzy muszą zmierzyć się z wieloma zagadnieniami, zwłaszcza jeśli organizator stawia na pracę w pojedynkę.
– "Zacieśniona współpraca pomiędzy firmami prowadzącymi szkolenia przekłada się na bardzo spójny i kompletny przekaz stanowiący prawdziwy klucz do sukcesu" – podkreśla Marcin Morawski, ekspert firmy Rubi.
– "Dzięki takiemu podejściu warsztaty są bardziej atrakcyjne dla uczestników i mają dla nich znacznie większe znaczenie – niosą za sobą wiele korzyści i wartości dodanych, zwłaszcza jeśli uda się połączyć wiedzę specjalistów z różnych, kompatybilnych dziedzin. W przypadku Akademii Profesjonalisty udało się osiągnąć merytoryczną synergię i komplementarność – podczas wiosennej edycji poruszamy tematy profesjonalnej chemii budowlanej i jej roli w przeprowadzaniu prac glazurniczych, mówimy o nowoczesnej ceramice – zarówno w kontekście wykonawczym, jak i estetycznym oraz pokazujemy, jak pracować z wielkoformatowym gresem, dając możliwość przetestowania sprzętu Rubi na materiałach bez ponoszenia kosztów ewentualnych nieudanych prób cięcia i wiercenia. Efekt? – Taka współpraca ma znacznie lepsze przełożenie na rzeczywistość niż trzy szkolenia przeprowadzane osobno" – dodaje ekspert Rubi.
Liczy się praktyka
Zapraszając profesjonalnych wykonawców do uczestnictwa w łączonych szkoleniach trzeba pamiętać, że wykład teoretyczny już nie wystarcza, zwłaszcza jeśli do przekazania mamy wiedzę z różnych dziedzin. Chcąc osiągnąć zamierzony efekt należy poprzeć swoje słowa działaniem, co w kontekście szkolenia nie tylko potwierdza informacje, które można znaleźć w karcie produktowej, ale urzeczywistnia cechy i funkcje produktu w oczach wykonawcy. Powiedzieć to jedno – wszystko bowiem opiera się na zaufaniu, ale pokazać, że dany produkt zachowuje się w określony sposób podczas prac budowlanych to najlepsza rekomendacja, jaką można otrzymać.
- "Myślę, że główną przyczyną dużego zainteresowania szkoleniami organizowanymi przez Sopro jest ich wyróżniająca forma. Całodzienne spotkania w układzie warsztatowym zakładają nie tylko poznanie poszczególnych rozwiązań, ale przede wszystkim sprawdzenie ich w praktyce" – podkreśla Piotr Kalinowski Marketing Manager Sopro.
- "W tym półroczu, wraz z naszymi Partnerami, staraliśmy się podejść do tematu pracy z okładzinami wielkoformatowymi w sposób kompleksowy i wyczerpujący. W bloku tematycznym Sopro przybliżamy wiedzę z zakresu chemii budowlanej przeznaczonej do tego typu prac, a następnie, na specjalnie przygotowanych stanowiskach, uczestnicy mogą własnoręcznie sprawdzić, jak dany produkt zachowuje się "w działaniu". Blok partnerski firmy Cerrad obejmuje prezentację nowoczesnych kolekcji gresowych oraz dokładne omówienie właściwości tego wymagającego materiału okładzinowego, a także praktyczne wskazanie, jakie produkty z zakresu zapraw klejowych spełnią wysokie wymagania gresu podczas prac montażowych. Ostatnia część spotkania to przede wszystkim przegląd narzędzi i akcesoriów do cięcia i układania płytek oraz zadania praktyczne związane z jednym z najtrudniejszych etapów pracy tj. przygotowaniem płyt wielkoformatowych do montażu. Drugi partner tej edycji - Firma Rubi nie tylko prezentuje nowoczesne technologie docinania płyt, ale wraz z Cerradem umożliwiają przetestowanie swojego sprzętu na pełnowymiarowych płytach gresowych. W ten sposób podczas jednego spotkania poruszamy najważniejsze aspekty prac glazurniczych. W teorii i w praktyce." – dodaje ekspert Sopro.
Korzyść? Również dla organizatora
Spotkania z wykonawcami to nie tylko doskonały pretekst do przekazywania wiedzy, ale i jej pozyskania – szkolenia są bowiem najlepszą formą wymiany doświadczeń i zebrania opinii o produktach, potrzebach i oczekiwaniach wykonawców czy najczęstszych problemach podczas codziennej pracy. Taka wiedza jest niezbędna producentom do ciągłego poszerzania oferty produktowej, a także jeszcze szybszego reagowania na oczekiwania profesjonalistów i inwestorów, zwłaszcza w obliczu dużej konkurencji rynkowej.
– "Uczestnictwo w takich szkoleniach to niezwykła możliwość przedstawienia oferty produktowej oraz parametrów technicznych, a także odpowiedzi na wszelkie pytania i rozwiania wątpliwości– nie tylko na poziomie produktowym, ale i wykonawczym" – zauważa Tomasz Glegoła, Dyrektor ds. Marketingu firmy Cerrad.
– "Każdy z glazurników ma możliwość bezpośredniego przetestowania naszych produktów, co daje prawdziwy obraz komfortu pracy podczas montażu i obróbki tak wymagającego materiału, jakim jest gres. Wszystkie te aspekty tworzą doskonały fundament do dalszej rozmowy na temat niuansów technicznych, a nie da się ukryć, że umiejętność słuchania i wyciągania wniosków jest jednym z kluczy do sukcesu w wymagającej branży budowlanej" – dodaje ekspert Cerrad.
Okładziny o dużych gabarytach stanowią test umiejętności dla każdego, nawet doświadczonego glazurnika, dlatego chcąc być przygotowanym na tak modne w tym roku aranżacje wielkiego formatu, warto zasięgnąć wiedzy i czerpać z doświadczenia producentów oraz innych profesjonalnych wykonawców. A jak się uczyć - to tylko od najlepszych.
źródło i zdjęcia: Sopro Polska