Akademia Profesjonalisty jest bardzo znanym cyklem szkoleń – w jaki sposób udało się zbudować jego renomę? Czy początki były trudne?
Szkolenia z cyklu "Akademia Profesjonalisty" rozpoczęliśmy wiosną 2015 roku. Zastanawialiśmy się, jakie tematy mogą zainteresować Wykonawców - Glazurników oraz w jaki sposób najefektywniej zorganizować tego typu spotkania. Odpowiedź przyszła właściwie sama – mając w ofercie produkty najwyższej jakości oraz bardzo doświadczony zespół - wystarczyło wsłuchać się w potrzeby przyszłych uczestników spotkań, a potem… spotkać się w twórczej i profesjonalnej atmosferze. Zdawaliśmy sobie sprawę z czekających nas ograniczeń – stawiając na jakość takiego szkolenia oraz główne założenie Akademii Profesjonalisty – możliwość własnoręcznego przetestowania prezentowanych produktów w praktycznym użyciu - musieliśmy ograniczyć liczbę uczestników. Warto podkreślić, że zainteresowanie było tak duże, że od razu zaplanowaliśmy kilka kolejnych szkoleń – by nikt nie czuł się pominięty. I tak zamykamy kolejny rok spotkań z Glazurnikami, planując już kolejne edycje Akademii, do których dołączają nie tylko doskonali Profesjonaliści, ale i uznani Partnerzy.
Co sprawia, że coraz więcej wykonawców tak chętnie bierze udział w szkoleniach?
Myślę, że główną przyczyną dużego zainteresowania jest wyróżniająca forma naszych szkoleń. Całodzienne spotkania w układzie warsztatowym zakładają nie tylko poznanie systemów produktowych, ale przede wszystkim sprawdzenie ich działania w praktyce. Takie założenie pozwala więc na swobodną wymianę doświadczeń zawodowych i przedstawienie opinii na temat stosowanych produktów. Dajemy wykonawcy to, czego sami jesteśmy absolutnie pewni – taka uczciwość producencka to prawdziwy klucz do sukcesu.
Czy przez lata trwania Akademii Profesjonality zauważa się zmianę postaw oraz rosnącą świadomość wykonawców dotyczącą wykorzystania wysokiej jakości materiałów? Czy zmieniają się ich przyzwyczajenia? Czy szkolenia wpływają na dobre nawyki wykonawcze?
Na spotkania z cyklu Akademia Profesjonalisty przyjeżdżają Wykonawcy świadomi, Profesjonaliści w pełnym tego słowa znaczeniu, którzy mają bardzo dużą wiedzę zawodową i wieloletnie doświadczenie. Mimo to cały czas chcą pogłębiać swoją wiedzę, co doskonale łączy się z podstawowym filarem filozofii Sopro – ciągłym polepszaniem produktów, samodoskonaleniem i dzieleniem się naszym know – how. Uczestnicy naszych szkoleń mają możliwość poznania najnowszych rozwiązań w branży glazurniczej. Jesteśmy postrzegani na rynku jako lider najnowszych technologii chemii budowlanej, co roku wprowadzamy do oferty kilka produktów, które zmieniają branżę i pozwalają naszym klientom nadążać za najnowszymi trendami na rynku, a jeśli dodatkowo mogą sprawdzić swoją wiedzę w praktyce, czerpiąc z wiedzy naszych Fachowców – to może nas to tylko cieszyć.
Czy szkolenia wpływają na zminimalizowanie błędów wykonywanych przez fachowców w codziennej pracy?
Podczas szkoleń zwracamy szczególna uwagę na demonstrację prawidłowej aplikacji, jak również odpowiedni dobór i użycie materiału do konkretnego podłoża, okładziny i warunków eksploatacji. Ważne jest, by uświadamiać Wykonawców o wszelkich, nawet z pozoru nieistotnych, niuansach glazurniczych. Jesteśmy przekonani, że taka forma spotkania minimalizuje możliwość popełniania błędów w warunkach budowy. Dodatkowo, każdy cykl szkoleń to nowa tematyka, stąd Uczestnicy bardzo często pojawiają się ponownie. Co szczególnie cieszy, to fakt, iż część Wykonawców jest skłonna pokonać kilkaset kilometrów, aby uczestniczyć w spotkaniu na którym poruszana jest ciekawa dla nich tematyka. Co więcej, Wykonawcy nie boją się pytać, co sprawia, że każde szkolenie to wymiana informacji, gdzie sami mamy możliwość poszerzania naszych doświadczeń.
Czy w takim razie szkolenia są według Państwa długoterminową inwestycją w wykonawców czy raczej kosztem, którego nie da się uniknąć?
Szkolenia są dla nas naturalną formą współpracy z Wykonawcami, którą prowadzimy od początku działalności firmy Sopro. W podobny sposób działamy we wszystkich krajach, gdzie dostępne są nasze rozwiązania systemowe. Oferujemy produkty najwyżej jakości i staramy się zapewnić najwyższe standardy obsługi naszym klientom – a szkolenia to inwestycja w siebie, swoje umiejętności, a także kolejny argument w rozmowach inwestycyjnych. Doświadczony, pogłębiający swoją wiedzę Wykonawca to prawdziwy skarb
Pytając wprost, czy szkolenia mają duży wpływ na relacje z Wykonawcami? Jakie wartości dodane dla obu stron wskazałby Pan w kontekście profesjonalnych szkoleń?
Szkolenia w przyjętej przez nas formule to również budowanie relacji, a co szczególnie istotne - możliwość poznania potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Nawiązujemy nowe kontakty, jesteśmy bardzo często zapraszani na budowy prowadzone przez Uczestników szkoleń. Jak wspomniałem wcześniej, doskonalimy się nawzajem zawodowo, a przy okazji mamy okazję poznać bardzo wartościowych ludzi, którzy traktują swoją pracę z pasją i zaangażowaniem.
Jak Państwo widzą Akademię Profesjonalisty za 5 i 10 lat? Czy mają Państwo plan rozwoju programu szkoleń?
Każdy cykl Akademii Profesjonalisty to nowa tematyka i nowe produkty. Rozwój technologiczny w naszej branży jest bardzo dynamiczny, stąd nie obawiamy się, że zabraknie nam tematów. Staramy się zapraszać na nasze szkolenia czołowych producentów produktów powiązanych z naszą branżą, a więc producentów okładzin ceramicznych, narzędzi do prac glazurniczych, odpływów podłogowych itp. Planujemy zapraszać co raz to nowe firmy, które dodatkowo uatrakcyjnią nasze spotkania i zapewnią Wykonawcom możliwość bliższego poznania produktów i zagadnień praktycznych, które mogą spotkać na swojej drodze zawodowej.
Dla wszystkich Fachowców, którzy jeszcze nie mieli okazji uczestniczyć w seminariach Sopro, jak podsumowałby Pan korzyści płynące z partycypowania w spotkaniach z cyklu Akademia Profesjonalisty?
Tylko ciągła inwestycja w pogłębianie swojej wiedzy i polepszanie swoich umiejętności pozwoli na osiągnięcie pełnej satysfakcji w tym niełatwym zawodzie. Cieszy nas, że trafiają do nas Profesjonaliści świadomi swojego celu i rozumiejący dynamikę zmian w tej branży, dlatego z pełną odpowiedzialnością zapraszamy do uczestnictwa w naszych spotkaniach, które dają możliwość zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami. Każdy z Uczestników może własnoręcznie sprawdzić przydatność przedstawianych produktów w swojej praktyce zawodowej. Prócz nabytej wiedzy potwierdzonej certyfikatem uczestnictwa, Uczestnik otrzymuje szereg narzędzi, wzorników przydatnych w pracy zawodowej. Szkolenia z cyklu Akademia Profesjonalisty to również możliwość wymiany doświadczeń i bliższego poznania kolegów "po fachu". A takie kontakty i dyskusja w gronie Zawodowców są czymś absolutnie bezcennym – na każdym etapie kariery zawodowej.
źródło i zdjęcia: Sopro Polska