Budynek postawiony w 1986 roku przeszedł całkowitą rewitalizację, która kompletnie odmieniła jego dotychczasowy wygląd oraz funkcjonowanie. Głównym założeniem przebudowy było stworzenie biurowca energooszczędnego oraz zmiana jego etykiety energetycznej z G na A+. Efekt ten udało się uzyskać montując panele słoneczne, które są źródłem energii wykorzystywanej w budynku. Parametry termoizolacyjne zostały podniesione dzięki zastosowaniu nowych ram okiennych z potrójnymi szybami, które nie tylko izolują od temperatury na zewnątrz, ale również zapobiegają utracie energii z wnętrza biurowca.
Budynkowi brakowało również architektonicznego sznytu, który wprowadzałby ten obiekt w XXI wiek. Projektanci mieli za zadanie stworzenie nowoczesnej, otwartej i przyjaznej przestrzeni, która pozwoli pracownikom na elastyczną organizację pracy. Przebudowując główny hol znajdujący się w sercu budynku stworzyli przestronne atrium, które obecnie jest centralnym miejscem spotkań. Dzięki zastosowaniu szklanych ścian oraz sufitu atrium stanowi bardzo jasne miejsce, z którego światło dzienne rozchodzi się na wszystkie piętra. Całość wnętrza charakteryzuje się otwartą przestrzenią, co ma przełożenie na system pracy przedsiębiorstwa. Na kolejnych piętrach znajdują się stanowiska pracy, nie są przypisane do konkretnych osób. Każdy pracownik ma możliwość wybrania dowolnego miejsca do pracy, w zależności od nastroju czy upodobań. Do użytku pracowników pozostaje również otwarty taras znajdujący się na dachu budynku, również przystosowany do prac biurowych. Firma stosując takie rozwiązanie daje swoim pracownikom nie tylko możliwość elastycznej zmiany otoczenia, ale również nie narzuca im sztywnych godzin pracy. Każdy pracownik GasTerry ustala grafik pracy według swoich potrzeb.
Organizacja przestrzeni biurowej open space przez lata zaskarbiła sobie grupę zwolenników, jednak pojawiają się też głosy krytyki. Mówią o tym, że otwarta przestrzeń wpływa na obniżenie efektywności pracy, głównie ze względu na tworzący się hałas. Mieszające się ze sobą dźwięki rozmów, urządzeń biurowych oraz niosące się echo tworzy rozpraszający pracowników szum. Wyniki badań potwierdzają, iż praca w tego typu biurach wpływa stresogennie na pracowników oraz obniża ich koncentrację. W budynku GasTerry problem ten został rozwiązany dzięki zastosowaniu systemów akustycznych firmy Sto. Dobrze zaprojektowane środowisko akustyczne oraz dobranie odpowiednich produktów z serii StoSilent spowodowało, że wnętrze biurowca mimo otwartej przestrzeni jest miejscem, w którym można pracować w spokojnej i cichej atmosferze. W biurowcu wykorzystywany jest więc cały potencjał otwartej przestrzeni pracy: integracja zespołu, łatwy dostęp do współpracowników oraz elastyczność organizacji pracy.
źródło i zdjęcia: Sto Sp. z o.o.