Zabytkowy budynek z 1931 roku, w którym mieści się sala kinowa, wymagał gruntownego remontu, w tym termomodernizacji, która pozwoliłaby na obniżenie wysokich kosztów ogrzewania. Ze względu na ograniczenia nałożone przez konserwatora zabytków możliwe było jedynie ocieplenie ścian od wewnątrz, co wiązało się z dużym nakładem prac i wyższymi kosztami. Chcąc uratować zabytek zdecydowaliśmy o wsparciu remontu i przekazaniu inwestorowi niezbędnych materiałów budowlanych.
Nowe życie kina "Uciecha"
Kino "Uciecha" od dziesięcioleci jest ważnym punktem na kulturalnej mapie Góry Kalwarii. Niestety, zarówno sala kinowa, jak i budynek, w którym się ona znajduje, lata świetności miały już dawno za sobą. Powstały w 1931 roku obiekt wymagał pilnego remontu, w tym ocieplenia, które pozwoliłoby na poprawę komfortu termicznego w pomieszczeniach i zmniejszenie rachunków za ogrzewanie.
Konserwator zabytków nie zgodził się jednak na ocieplenie budynku od wewnątrz. Z tego względu prace modernizacyjne stanowiły duże wyzwanie i wiązały się nie tylko z koniecznością zastosowania zaawansowanych technologii, ale też znacznymi kosztami. Ponieważ w Górze Kalwarii mieści się nasz zakład produkcyjny, postanowiliśmy pomóc w przywróceniu dawnego blasku tak ważnej dla regionu instytucji. W tym celu wsparliśmy inwestycję przekazując właścicielowi obiektu, Ochotniczej Straży Pożarnej w Górze Kalwarii, materiały budowlane.
Nowoczesne rozwiązania dla wymagającej renowacji
Ograniczenia nałożone przez konserwatora zabytków sprawiły, że prace termomodernizacyjne w budynku kina "Uciecha" można było przeprowadzić jedynie wewnątrz. Z tego względu doskonale sprawdził się tam nowoczesny system okładzin ściennych RIGIPS 3.21.10.
Z pomocą lokalnej społeczności
Będąc częścią Grupy Saint-Gobain, światowego lidera w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, dla którego odpowiedzialność społeczna jest jednym z priorytetów, od lat angażujemy się działania na rzecz lokalnych społeczności. Decyzja o przekazaniu materiałów budowlanych, które pomogły w remoncie kina w Górze Kalwarii, była więc naturalnym krokiem wpisującym się w strategię naszej marki.
autor: Marita Demirkol
źródło i zdjęcie: Saint-Gobain Construction Products Polska marka Weber