Pierwszymi członkami Saint-Gobain Construction Products Polska zostały firmy Isover i Rigips.
Celem integracji spółek Saint-Gobain Weber Terranova, maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska jest wzmocnienie pozycji na rynku, stworzenie szerokiej, komplementarnej oferty produktowej, udoskonalenie logistyki i serwisu, a także usprawnienie bieżącej administracji i optymalizacja kosztów. Marka Weber (wraz ze wspomagającymi ją markami maxit i Deitermann) zachowa niezależność rynkową.
Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 400 pracowników, 6 fabryk wytwarzających gotowe mieszanki budowlane (w Gdyni, Górze Kalwarii, Ostrowcu Świętokrzyskim, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu) i keramzyt (w Gniewie), terminale logistyczne wraz z centrami barwienia, szeroka oferta produktów oraz kompleksowych rozwiązań
Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 100 handlowców, doradców technicznych, instruktorów, oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1.000 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych.
Atutem nowej organizacji pozostaną stale doskonalone rozwiązania, takie jak systemy elewacyjne (w tym systemy ociepleń), samopoziomujące podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, systemy do układania płytek, zaprawy murarskie, keramzyt, hydroizolacje oraz materiały do napraw konstrukcji, wnoszone przez uznane na rynku marki: Weber, maxit i Deitermann.
W sumie, integracja firm od 14 lat obecnych na polskim rynku zapewni dotychczasowym i potencjalnym klientom łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszy serwis.
Dzięki połączeniu szybciej zrealizujemy wiele długoterminowych planów strategicznych, wytyczonych zarówno przez Weber, jak i maxit, dotyczących m.in. budowy i lokalizacji kolejnych zakładów, wzmocnienia potencjału produkcyjnego, zwiększenia udziałów rynkowych, intensyfikacji działań i usprawnienia logistyki. Przed nową organizacją otwierają się całkowicie nowe perspektywy, w skali niedostępnej dla każdej ze spółek z osobna - powiedział Piotr Dauksza, dyrektor generalny Weber w Saint-Gobain Construction Products Polska.