Kolor Roku nawiązuje do barwy najcenniejszego trofeum przyznawanego sportowcom podczas Olimpiady. Złoto Orientu cechuje także bardzo silny kontekst historyczny, odnoszący się do ekspansji i bogactw Cesarstwa Chińskiego.
Kolor Roku 2008, a zarazem kluczowy kolor w przyszłorocznej linii żółcieni, nawiązuje do patyny złota, jednocześnie symbolizując blask i siłę słońca. Dzięki temu jest poważny i orientalny, wprowadza do wnętrza królewską elegancję.
Złoto Orientu jest kolorem wyjątkowym z uwagi na swoją wieloznaczność. Z jednej strony pokazuje prawdziwy szacunek do historii, z drugiej zaś ogromny optymizm w patrzeniu na przyszłość. Bardziej niż jakikolwiek inny odcień, posiada możliwość przekazywania nastroju ciepła, towarzyskości i serdeczności.
Wypełnia otoczenie radością i witalnością. Osoby, które wybierają kolor żółty są z reguły kreatywne, ekspansywne i inspirujące, posiadają „iskierkę” natchnienia. To osoby młode duchem, chcące wyrazić swoją ambicję i ekscentryzm.
Naukowcy badający wpływ koloru na psychikę człowieka utożsamiają kolor żółty z pozytywnym myśleniem oraz komunikacją, stąd często zalecają jego użycie w budynkach uczelni i bibliotek oraz innych miejscach służących nauce i pogłębianiu wiedzy.
Odpowiednio zastosowany kolor żółty staje się ciekawym kontrastem dla nowoczesnych form, struktur i odcieni. Po paletę żółcieni sięgają więc chętnie projektanci, którzy dążą do przełamania wyważonej i stonowanej stylistyki.
Kolor Roku, prezentowany corocznie w książce Dulux® Colour Futures, stanowi esencję każdego sezonu. Jest kolorem przewodnim linii, z której się wywodzi oraz występuje zazwyczaj w kilku tematach kolorystycznych sezonu.
Numer Koloru Roku 2008 w Mieszalniku Dulux®: 40YY 63/473.
Firma powiązana: AkzoNobel Decorative Paints