Dla znanego producenta materiałów budowlanych to już szósty tytuł z rzędu. – ATLAS to najsilniejsza marka budowlana w Polsce, która po prostu nie ma sobie równych – tak komentuje przyznanie tytułu Oskar Solecki, dyrektor marketingu GRUPY ATLAS.
W konkursie Superbrands zwycięskie marki wyłaniane są w kilku etapach. W tegorocznej, edycji, oprócz opinii Rady Marek, złożonej z niezależnych polskich ekspertów marketingu, reklamy i brandingu, wzięto pod uwagę także wyniki badania respondentów.
- W przeprowadzonym badaniu zebrano opinie reprezentatywnej grupy 2700 osób. Łącznie ocenie podlegało 1077 marek. Ich pozycję wyznaczyły połączone głosy jurorów i respondentów. Ostatecznie, tytuły Superbrand 2012 przyznano 120 markom - wyjaśniła Elżbieta Pożarowska z agencji New Communications, będącej wyłącznym partnerem The Superbrands Ltd. w Polsce.
Kolejnym etapem projektu, podobnie jak w latach minionych, będzie przygotowanie albumu, zwanego biblią brandingu, w którym wyróżnione marki będą mogły zaprezentować m.in. swoją historię i drogę do sukcesu.
Pełna lista laureatów ogłoszona zostanie w czerwcu 2012 r. na uroczystej gali finałowej, podczas której wręczone zostaną okolicznościowe statuetki. Wiadomo, że są na niej, oprócz ATLASA, takie marki z branży budowlanej, jak Dulux, Koło, Cersanit i Dekoral.
Pomysłodawcą programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od 17 lat w 80 krajach. Ma ona za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę brandingu poprzez wydawanie albumów, przedstawiających opis sukcesu marek najmocniejszych na danym rynku.
Firma powiązana: Grupa Atlas