Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Nowoczesne segmentowe bramy garażowe Trend i Classic

Komfortowe i bezpiecznie korzystanie z garażu wymaga wyposażenie go w odpowiednią bramę. Kryteria te spełniają nowoczesne wersje segmentowe. Obecnie są również najpopularniejsze. Charakteryzują się nowoczesnym dizajnem, funkcjonalnością i trwałością. Gerda proponuje dwie serie takich bram Trend i Classic.

Nowoczesne segmentowe bramy garażowe Trend i Classic
Gerda Segmentowe bramy garażowe
gerda.pl
Gerda Segmentowe bramy garażowe
Dane kontaktowe:
22 329 10 30
Sokołowska 49, 05-806 Komorów, Sokołów

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Do wyboru jest 5 rodzajów paneli, z 2 strukturami powierzchni w 10 kolorach podstawowych i 3 drewnopodobnych oraz dowolnych z palety RAL - na zamówienie z dopłatą. Istnieje możliwość zamówienia bramy w dwóch kolorach, innym od zewnątrz i innym od wewnątrz.

Bramy można kupić w dowolnych wymiarach szerokości i wysokości (co 5 mm). Nie trzeba za to dopłacać. Opcja dopasowania do otworu jest dostępna w standardowej cenie.

Specjalnie opracowana konstrukcja bram chroni przed przytrzaśnięciem palców, skaleczeniem i opadnięciem płaszcza przy pęknięciu sprężyn, a wydłużony czas pracy sprężyn (25 000 cykli podnoszenia i opuszczania) gwarantuje 17 lat niezawodnej pracy.

Rolki z tłoczonymi łożyskami nie emitują uciążliwego hałasu, pozwalając na komfortową pracę. Panele stalowe, z wypełnieniem z pianki poliuretanowej, zapewniają doskonały komfort termiczny i oszczędność na rachunkach za ogrzewanie garażu.

Zamknięty obwód arkuszy stalowych zapewnia wysoką wytrzymałość paneli. Chroni je przed wilgocią oraz wyklucza rozwarstwienie. Cztery warstwy metalu w miejscu montowania śrub samogwintujących zapewniają optymalną wytrzymałość mocowania, a solidne połączenie arkuszy stalowych eliminuje odkształcanie się paneli przy gwałtownym opuszczeniu bramy.

Odporna na zużycie powłoka poliuretanowa gwarantuje wysokie właściwości antykorozyjne bramy. Lakier adhezyjny zapewnia idealną spójność arkuszy stalowych z pianką od wewnętrznej powierzchni panela. Ponadto elastyczne, wysokiej jakości i odporne na mróz uszczelki z EPDM, gwarantują doskonałą izolację cieplną i akustyczną bramy.

Oba rodzaje bram - Trend i Classic - mogą być wyposażone w następujące udogodnienia:

  • drzwi przejściowe - pozwalają na wejście do garażu bez otwierania bramy. Mają wbudowany czujnik wykrywający ich położenie, zabezpieczenie uniemożliwiające otwarcie podczas pracy bramy, a także metalowe uchwyty i zabezpieczenia przeciwdeszczowe;
  • przeszklenia - zapewniają naturalne oświetlenie i umożliwiają oszczędzanie energii. Rama i ozdoby typu szprosy lub sunrise wykonane są z tworzywa sztucznego. Standardowo dostępne są w kolorze białym lub brązowym, ale mogą być pomalowane na dowolny kolor z palety RAL;
  • zewnętrze rozryglowanie napędu - czyli zestaw kluczykowy, który pozwala rozłączyć napęd w przypadku braku zasilania. Ułatwia to wejście do garażu, zwłaszcza w budynkach bez dodatkowego wejścia;
  • zamek - konieczny w każdym garażu bez dodatkowego wejścia. Pozwala otwierać i zamykać bramę od zewnątrz i od wewnątrz;
  • automatyka - do wyposażenia standardowego należy napęd z centralą sterującą (w dwóch wersjach do wyboru Tiziano i Bottucelli 800), szyną oraz pilotem dwukanałowym.
Brama Trend i Classic | www.gerda.pl 

Segmentowa brama garażowa Trend

Seria Trend to bramy garażowe wykonane ze starannie dobranej ocynkowanej stali. Są odporne na korozję oraz zmienne warunki atmosferyczne - wysoką i niską temperaturę, deszcz, śnieg. Doskonale sprawdzają się w zmiennych warunkach pogodowych.

Charakterystyka:

  • grubość panela 40 mm;
  • przenikalność cieplna 1,35 W/(m2K);
  • izolacja termiczna równa ścianie z cegły o grubości 60 cm;
  • wsporniki rolek oraz zawiasy ze stali ocynkowanej;
  • możliwość zamówienia bramy montowanej w otworze;
  • dwa typy sprężyn - naciągowe oraz skrętne;
  • maksymalny rozmiar bramy - 6000 x 3000 mm (szerokość x wysokość).

Zalety:

  • bardzo dobra izolacja termiczna U=1,35 W/(m2K) - konstrukcja paneli o grubości 40 mm w połączeniu z systemem uszczelnień pozwala uzyskać bardzo dobre właściwości termoizolacyjne. Dzięki temu takie bramy sprawdzają się w budynkach energooszczędnych i pasywnych;
  • ochrona przed korozją - plastikowa podstawa ościeżnic minimalizuje możliwość powstania korozji np. kiedy podczas intensywnych opadów deszczu woda zbiera się u podstawy bramy;
  • długotrwała żywotność - sprężyny dopasowywane są do ciężaru bramy, dzięki czemu nawet duże konstrukcje mogą być obsługiwane ręcznie. Minimalna liczba cykli to 25 000 otwierania i zamykania, co gwarantuje17 lat pracy przy 4 cyklach dziennie;
  • zabezpieczenie przed opadnięciem - sprężyny naciągowe wyposażone są w sprzęgło zapadkowe, które w razie ich awarii zapobiega bezwładnemu opadnięciu płaszcza bramy. Jest to podstawowe wyposażenie, montowane bez dodatkowych opłat;
  • ochrona przed przewiewem - regulowane wsporniki rolek pozwalają maksymalnie przesunąć płaszcz bramy do ściany zapewniając dodatkową ochronę przed przeciągami oraz wysoki komfort termiczny;
  • cicha praca - dzięki zastosowaniu rolek z łożyskami toczonymi, bramy pracują precyzyjnie i cicho, a zabezpieczenie ich od zewnątrz szczelną metalową przesłoną chroni przed kurzem i wilgocią.
Brama Trend i Classic | www.gerda.pl 

Segmentowa brama garażowa Classic

Bramy z tej serii są wyjątkowo solidne. Charakteryzują się czwartą klasą odporności na podmuchy wiatru. Najważniejsze elementy konstrukcji bramy, wsporniki rolek oraz zawiasy wykonane są ze stali kwasoodpornej, dzięki czemu mają zaawansowane właściwości antykorozyjne, co również pozwala na montowanie bram na obszarach o wysokiej wilgotności powietrza. Zalecane są więc do stosowania w rejonach o trudnej, zmiennej aurze, przemysłowych lub nadmorskich. Zapewniają bardzo dobrą izolację termiczną, między innymi dzięki panelowi o grubości 45 mm, w którym przestrzenie między warstwami metalu wypełnione są pianką poliuretanową.

Charakterystyka:

  • grubość panela 45 mm;
  • izolacja termiczna 1,06 W/(m2K);
  • przenikalność cieplna równa się ścianie z cegły o grubości 65 cm;
  • wsporniki rolek oraz zawiasy ze stali ocynkowanej;
  • możliwość zamówienia bramy montowanej w otworze;
  • dwa typy sprężyn - naciągowe oraz skrętne;
  • maksymalny dostępny rozmiar - 6000 x 3000 mm (szerokość x wysokość).

Zalety:

  • doskonała izolacyjność termiczna U=1,06 W/(m2K) - panele grubości 45 mm zapewniają bardzo dobrą ochronę przed zimnem. Współczynnik przenikalności cieplnej wynosi 1,06 W/(m2K), co jest równoznaczne z izolacją termiczną ściany z cegły o grubości 65 cm. Właściwości izolacyjne bramy zostały potwierdzone w instytucie badawczym Rosenheim GmbH w Niemczech;
  • niezawodne uszczelnienie - dodatkowe, elastyczne, podwójne uszczelki wokół krawędzi skrzydła bramy chronią wnętrze garażu przed deszczem, śniegiem oraz utratą ciepła. Wszystko dzięki specjalnej konstrukcji wsporników rolek, która umożliwia regulowanie płaszcza bramy do otworu;
  • montaż od wewnątrz - osadzenie bramy za otworem jest jedną z opcji instalacji. Ościeżnice nie mają wówczas bezpośredniego kontaktu z czynnikami zewnętrznymi (wilgocią, opadami), a zimne powietrze nie przedostaje się przez ościeżnice do pomieszczenia;
  • długotrwała ochrona powłoki lakierniczej - wielowarstwowy panel oraz powłoka lakiernicza zapewnia doskonałe właściwości antykorozyjne. Panele bram wytrzymują 750 godzin tzw. "mgły solnej", co odpowiada 15 latom pracy w warunkach dużej wilgotności lub w zanieczyszczonym obszarze przemysłowym;
  • akcesoria wykonane ze stali nierdzewnej - zawiasy oraz wsporniki rolek (oferowane jako standardowe wyposażenie) wyprodukowane są ze stali nierdzewnej, co podnosi ich właściwości antykorozyjne oraz gwarantuje niezawodność pracy bramy w trudnych warunkach;
  • wysoka odporność na działanie wiatru - grubość paneli bramy jest podstawowym czynnikiem zapewniającym trwałość i wytrzymałość na podmuchy wiatru. Wyroby te mają 4 klasę odporności w tym zakresie, co jest równoznaczne z naciskiem na płaszcz bramy wiatru wiejącego z prędkością 120 km/h.