Napędy elektryczne

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
aktualizacja: 2011-07-05 09:09:37
Napędy elektryczne
Znacznym udogodnieniem dla użytkownika jest wyposażenie bram uchylnych i segmentowych w napędy elektryczne i system zdalnego sterowania.

Napęd elektryczny umieszczony jest pod sufitem
Napęd elektryczny umieszczony jest pod sufitem (fot. Hörmann)
Podstawowe elementy napędu to: głowica, szyna jezdna, łańcuch, element przeniesienia napędu i cięgno łączące system napędowy z bramą.

Szyna mocowana jest do sufitu, a jej długość wynosi około 250-400 cm. Na końcu szyny – w pewnej odległości za skrzydłem bramy garażowej – umieszczona jest głowica. Pod obudową głowicy kryje się silnik zasilany napięciem 12 lub 24 V, transformator, oświetlenie i centrala sterująca.

 

Do zamocowania napędu niezbędny jest garaż o odpowiedniej głębokości. Ważne jest również nadproże o wysokości umożliwiającej montaż głowicy napędu (min. 30-35 cm).

 

Praktycznie każdą bramę można wyposażyć w napęd elektryczny, a na wybór odpowiedniego modelu mają wpływ takie czynniki, jak powierzchnia bramy i częstotliwość jej otwierania.

Wszystkie bramy mogą być otwierane za pomocą pilota
 Wszystkie bramy mogą być otwierane za pomocą pilota
(fot. Normstahl)

Napędy elektryczne do bram uchylnych i segmentowych uruchamia się przyciskiem, kluczykiem, zamkiem kodowym lub falami radiowymi.

 

Bardzo wygodnym rozwiązaniem, docenianym przez użytkowników zwłaszcza w deszczowe dni, jest napęd uruchamiany drogą radiową – sygnał wysłany z pilota jest odbierany przez odbiornik w garażu.

W celu zwiększenia zasięgu pilota (nawet do 400 m) do odbiornika można podłączyć antenę (montowaną na zewnątrz garażu). Po wjeździe do garażu i opuszczeniu bramy zapala się oświetlenie zintegrowane z głowicą napędu (po określonym czasie oświetlenie wyłącza się).

 

Rozbudowane systemy sterowania i programowania oprócz bramy garażowej otwierają też bramę wjazdową i włączają oświetlenie zewnętrzne domu.

Proces programowania napędu umożliwia automatyczne lub ręczne ustalenie położeń krańcowych, regulację czułości modułu przeciwzgnieceniowego (układ zatrzymujący bramę, jeśli napotka ona na swojej drodze przeszkodę).

Pilot z możliwością zamocowania wewnątrz samochodu za pomocą uchwytu.
Pilot z możliwością zamocowania wewnątrz samochodu za pomocą uchwytu. (fot. Nice)

Znacznie droższym rozwiązaniem jest fotokomórka, która zatrzyma bramę w momencie, gdy osoba lub przedmiot znajdzie się w strefie zagrożenia.

 

Napędy wyposażone są również w funkcję delikatnego startu i domknięcia bramy, co zapobiega jej uszkodzeniu. Po uruchomieniu skrzydło rusza wolno, osiąga standardową prędkość, a po pewnym czasie zwalnia, domykając bramę delikatnie i cicho.

W przypadku braku napięcia bramę można odblokować od wewnątrz – pociągając za cięgło znajdujące się przy szynie prowadzącej.

 

Jeżeli garaż nie ma oddzielnego wejścia należy zadbać o to, aby instalator zamontował linkę stalową przymocowaną do klamki bramy.

 

Klamka powinna być wtedy zabezpieczona zamkiem z wkładką patentową. Innym rozwiązaniem jest zestaw zasilania awaryjnego na baterię.

Aleksander Rembisz

Zdaniem naszych Czytelników

time image

Gość basista

25 Wrz 2012, 16:55

na szczęście to żaden problem zgrać dwa napędy w jednym pilocie. długo nie miałem napędu w garażu, ale wreszcie jest i wszystko otwieram guziczkiem. wielka wygoda..

time image

Gość dante

30 Lip 2012, 09:16

Napędy bardzo, ale to bardzo ułatwiają życie. nie trzeba wysiadać z samochodu żeby odsunąć bramę wjazdowa, następnie otworzyć brane garażową... z napędem odbywa się wszystko szybciej i prościej... odpowiednie zaprogramowanie i wjazd lub wyjazd z garażu i posesji nie sprawia ...

time image

29 Paź 2011, 22:14

Tutaj macie wszystko:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewforum...p;tylko_dzial=1

time image

29 Paź 2011, 20:50

doprawdy nie wiem jak szukałeś , ze znalazłeś jedną opinie .... dwie sekundy zajęło mi wyszukanie w google więcej ... wpisałam tylko "napędy do bram HATO" ...http://www.google.pl/#hl=pl&sugexp=kjr...ih=599&bs=1

time image

29 Paź 2011, 20:44

Wygląda na to ,że te chińskie siłowniki nie są zbyt znane...Jeszcze wciąż szukam jakiś opinii choć coraz bardziej skłaniam się do zakupu czegoś bardziej popularnego.

time image

30 Wrz 2011, 17:30

Czy słyszeliście jakieś opinie o napędach do bram o nazwie HATO? Pytam bo to są chińskie napędy, w których podobno często padają sterowniki, pilot się zawiesza i trzeba na nowo programować. To jest na razie jedna opinia jaką znalazłem...

time image

Gość krzysiek

28 Sty 2011, 21:37

bzdury pablo piszesz, każdy przycisk to kanał w nice i oczywiście że są 4 kanałowe, nawet 240 kanałowe w systemie niceway. Jaki tradycyjny pilot ?? jaki zamawiasz taki masz tutaj nie ma tradycji :) nie wprowadzaj ludzi w błąd..

time image

Gość pablo

24 Wrz 2010, 08:49

Tradycyjny pilot NICE ma dwa przyciski i jest jednokanałowy, dwukanałowy ma cztery przyciski - nie znalazłem na ich stronie naklejanego czteroprzyciskowego.

time image

Gość słony

24 Wrz 2010, 08:46

Jak dwa przyciski to jest dwukanałowy chyba?.

time image

Gość on_wawa

24 Wrz 2010, 08:45

Jak jednokanałowy do nie podłączysz napewno zresztą jak dwu - pewnie też nie:).

time image

Gość Franek

24 Wrz 2010, 08:44

Wynalazek jak wynalazek, ciekaw jestem czy można podłączyć ten pilot do automatu firmowego bramy garażowej Normstahla? Bramę ogrodzeniową napędza Nice..

time image

Gość Olek

10 Kwi 2009, 10:51

To jest dobry wynalazek ;) . Prosta instalacja, nie wymaga wielkiego "rusztowania", monter sie postaral i sluzy mi juz ze trzy lata. Mam Faac d600 oczywiscie z pilotem ;) . Chodzi cicho, nie trzaska-ma dobe zwolnienie zaprogamowane-raz ustawic i juz. Nawet w zimie chodzil mi lepiej niz samochod ...

Wiecej na Forum BudujemyDom.pl
Pokaż wszystkie komentarze

Dodaj komentarz

time image
time image
Warto wiedzieć dodatkowo:
Zobacz inne artykuły
Poznaj nietypowe rozwiązania drzwi zewnętrznych i bram garażowych Hörmann
Poznaj nietypowe rozwiązania drzwi zewnętrznych i bram garażowych Hörmann
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego BudujemyDom! Całkowiecie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2019

Dom Energooszczędny Vademecum

Jak zbudować dom energooszczędny

ABC Budowania 2019

ABC Budowania

To, co koniecznie musisz wiedzieć, żeby Twój pierwszy dom był dla Ciebie, a nie dla wroga

Wnętrza 2019

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze lipiec - sierpień 2019

Czas na Wnętrze

Od inspiracji do realizacji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom lipiec - sierpień 2019

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2019

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2019

Nowoczesne Instalacje

Jak zbudować dom energooszczędny