Prace zaczyna się od usunięcia humusu i osadzenia po bokach wykopu krawężników. Kolejnym krokiem jest ułożenie pasów geowłókniny. Dzięki temu podbudowa kostki jest oddzielona od gruntu rodzimego.
Następnie usypuje się 10–30 cm tłucznia (grubsza warstwa na podjeździe), który pełni rolę warstwy nośnej i filtracyjnej, a potem zagęszcza podbudowę wibratorem. Kolejną warstwę stanowi 5 cm piasku, na którym – po wyrównaniu – układa się kostkę.
Jej brzegi należy dobijać gumowym młotkiem, aby elementy ciasno do siebie przylegały. Aby zmniejszyć nasiąkliwość nawierzchni, zwiększyć jej odporność na ścieranie i powstawanie wykwitów, kostkę należy zaimpregnować – o ile nie zrobiono tego fabrycznie.
Na końcu szczeliny pomiędzy elementami wypełnia się piaskiem.
opracowanie: redakcja IRBJ
źródło zdjęcia: Bruk - Bet