Ogrzewany garaż zintegrowany z bryłą domu koniecznie trzeba zamknąć bramą z ociepleniem, które będzie skutecznie zatrzymywało ciepło w pomieszczeniu i chroniło przed zimnem z zewnątrz. Największy wpływ na izolacyjność termiczną wrót ma rodzaj i grubość ocieplenia i szczelność. Standardem są wkładki z pianki poliuretanowej albo styropianu, ulokowane pomiędzy wewnętrznym i zewnętrznym poszyciem bramy. Szczelność skrzydła zależy od stanu łączenia między segmentami oraz między wrotami i ościeżnicą. Istotne jest też, żeby wszystkie uszczelki były dobrze spasowane, a sama brama prawidłowo osadzona.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, współczynnik przenikania ciepła U całej bramy montowanej w nowym garażu ogrzewanym ma nie przekraczać 1,3 W/(m²·K).
Modele segmentowe, uchylne i rozwierane można ocieplić później (za kilkaset złotych), rolowane oferowane są od razu w wersji z termoizolacją.
Wprawdzie w garażach nieogrzewanych i wolno stojących brama nie musi być ocieplona, ale jeśli planujemy urządzić w niej przydomowy warsztat lub siłownię, z których będziemy korzystać przez cały rok - powinno się wybrać model, który zabezpiecza przed utratą ciepła.
Redakcja BD