Współcześnie w produkcji okien i drzwi tarasowych nie można już niczym zaskoczyć klientów? Zdecydowanie nie – dowodzi tego stale powiększające się portfolio produktów Grupy OKNOPLAST. Kolejne modele z segmentu premium to odpowiedź na oczekiwania rynku. Od pomysłu po realizację i montaż – tworzone dla osób z różnych części świata.
Oczekiwania dotyczące wyglądu, ceny czy właściwości termoizolacyjnych okien i drzwi tarasowych są odmienne. Chcesz wiedzieć, kto najbardziej docenia ciepło okien? Ciekawi Cię, kto stawia przede wszystkim na ich design, a kto na zaawansowaną technologię? Sprawdź, jakie okna OKNOPLAST wybierają m.in. Polacy, Włosi, Francuzi, Amerykanie czy Hiszpanie.
Najpopularniejsze okna w Polsce
Od 2021 roku w Polsce nowo wstawiane okna powinny odznaczać się współczynnikiem przenikania ciepła nie wyższym niż 0,9 W(m2K). Wszystkie okna z oferty OKNOPLAST spełniają te wymagania.
Co więcej, oferują nawet zdecydowanie lepsze parametry. I to właśnie ochrona przed stratami ciepła i szczelność okien doceniane są najbardziej przez polskich klientów. Największymi hitami sprzedażowymi są w związku z tym energooszczędne okna Winergetic i Pava.
Promujące okna PAVA hasło „Stworzone dla energii” doskonale oddaje ich charakter. Stworzone zostały one bowiem, aby skutecznie zapobiegać utracie cennego ciepła. Ich współczynnik przenikania ciepła wynosi tylko 0,73 W(m2K).
Pava podbiła serca polskich konsumentów nie tylko skuteczną izolacją cieplną. Okna te wyróżniają się minimalistycznym designem i dużymi przeszkleniami.
Na topie na polskim rynku są także ciepłe okna Prismatic o klasycznej formie profilu. Podobnie jak Pava mają one większe szyby niż okna o tych samych wymiarach z innych systemów.
Wpuszczają do wnętrz więcej światła dzięki cieńszemu o 10 proc. profilowi i węższemu o 33 proc. ruchomemu słupkowi. Jakie okna lubią więc Polacy? Ciepłe i szczelne, o nowatorskich rozwiązaniach, a także wysokiej jakości.
Południe Europy – jakie okna sprzedają się najlepiej?
Położone nad Morzem Śródziemnym Włochy i Hiszpania są krajami o zdecydowanie cieplejszym klimacie niż Polska. Wydawać by się mogło, że klienci z tamtego regionu nie potrzebują tak ciepłych okien jak w klimacie umiarkowanym.
Czy rzeczywiście tak jest? Dane sprzedażowe wyraźnie wykazują, że Hiszpanie cenią szczelność i właściwości termoizolacyjne stolarki na równi z Polakami. Właściwości te wykorzystują jednak nie do obniżenia rachunków za ogrzewanie, a… ochrony przed upałami.
Zamknięte okna o niskim współczynniku przenikania ciepła gwarantują im chłód w pomieszczeniu. Jakie okna OKNOPLAST wybierają najczęściej? Bestsellerowy Winegretic Standard i Winergetic Premium.
Czy we Włoszech wybory konsumentów są takie same? Co ciekawe – nie do końca. Na Półwyspie Apenińskim doceniane są przede wszystkim modele o ciekawym designie, które jednocześnie mają właściwości termoizolacyjne.
Najlepiej sprzedają się więc okna PIXEL, ponieważ hasło „Stworzone dla desingu” zobowiązuje. Włosi lubią ich minimalistyczną linię, a także większe przeszklenia dzięki wąskim profilom.
Gwarantują one nawet do 22 proc. więcej światła w pomieszczeniach. W klasycznych budynkach najczęściej stosują natomiast okna Prismatic również z dużymi przeszkleniami, ale o klasycznej linii profilu.
Stolarka doceniana w Stanach Zjednoczonych
Z pewnością kojarzymy budynki jednorodzinne typowe dla Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Przeważnie są to domy szkieletowe z oknami typu sash. Charakteryzują się one skrzydłami przesuwnymi w ramie, które otwierają się… do góry.
Przywędrowały one za Ocean Atlantycki z Wysp Brytyjskich i stanowią symbol amerykańskiej architektury. Współcześnie coraz częściej wypierane są jednak przez zdecydowanie wygodniejsze w codziennym użytkowaniu i podczas mycia okna uchylno-rozwierne. Są one bardzo innowacyjne i ciekawe dla tamtejszego rynku – widać to wyraźnie po rosnącym zainteresowaniu produktami OKNOPLAST.
Jakie okna OKNOPLAST wybierają więc amerykańscy klienci? To rynek, który stawia na rozwiązania zgodne z najnowszymi trendami architektonicznymi, ale także szuka rozwiązań odpowiednich do zabytkowych czy wiekowych budynków.
Stany Zjednoczone podbijają więc nowoczesny system okien Pava o minimalistycznym designie i dużej powierzchni szyb. Z tego samego powodu doceniają także system drzwi tarasowych podnoszono-przesuwnych HST o maksymalnej powierzchni przeszkleń do 14 m kw.
W budynkach o tradycyjnym stylu najczęściej stosowany jest system okien PIXEL o klasycznym kształcie profilu. Amerykanie doceniają też najwyższej jakości i niezawodne produkty aluminiowe marki ALUHAUS, należącej do Grupy OKNOPLAST.
Okna we Francji
Światowa ojczyzna mody kojarzona jest od wieków z dobrym gustem – również związanym z architekturą. Tym bardziej cieszy fakt, że jest to jeden z głównych europejskich rynków zbytu produktów z portfolio Grupy OKNOPLAST.
Francuzi doceniają dostarczane okna i drzwi tarasowe segmentu premium z autorskimi rozwiązaniami i własnymi pakietami szybowymi. Ich wysoką jakość potwierdzamy aż 7-letnią gwarancją producenta, a także uzyskaniem międzynarodowego certyfikatu jakości IFT Rosenheim Certificate.
Klienci z Francji zwracają też baczną uwagę na precyzję i estetykę wykonania stolarki, a także możliwość personalizacji zamówienia. Pod tym względem również nie mają nic do zarzucenia. Świadczy o tym rosnące zainteresowanie produktami OKNOPLAST.
Którymi konkretnie? W ostatnim roku szczególnie popularne były nowatorskie systemy PIXEL i PROLUX – co ciekawe, uzupełniane często o szprosy. Okna te oferują większe przeszklenia i wpuszczają do wnętrz nawet 22 proc. więcej światła słonecznego niż okna tej samej wielkości, ale o standardowych profilach.
Oba systemy odznaczają się także minimalistycznym designem oraz konkurencyjnymi właściwościami termoizolacyjnymi.
Grupa OKNOPLAST to:
- 3500 salonów
- 19 krajów świata
- 1,2 mln okien rocznie
- 5 fabryk
- ponad 3200 pracowników
- ponad 27 lat doświadczenia
źródło i zdjęcia: OKNOPLAST