Aluprof wdraża realizację koncepcji ESG

ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) to koncepcja zakładająca skupienie uwagi na trzech obszarach - ochrony środowiska, dbania o społeczeństwo oraz ład korporacyjny. Priorytetem jest dążenie do jak najmniejszego wpływu na środowisko. Mimo, że Aluprof od lat aktywnie działa na rzecz ochrony natury, to teraz firma wpisuje całą koncepcję w swe cele na lata 2021-2025.

Aluprof wdraża realizację koncepcji ESG
Aluprof S.A. Systemy aluminiowe
Dane kontaktowe:
+48 (33) 819 53 00, +48 (33) 822 05 12
Warszawska 153 43-300 Bielsko-Biała

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Czego dowiesz się z artykułu?

Strategiczne filary polityki ESG

Wizją Aluprof jest pełnienie roli firmy światowej klasy, która zapewnia rozwój pracowników, efektywnie wykorzystuje zasoby naturalne, dba o bezpieczeństwo i ochronę środowiska, a także posiada długotrwałą wartość ekonomiczną. W swojej działalności chce kontynuować kierowanie się takimi wartościami jak standardy moralne, etyka i kultura biznesowa, odpowiedzialność społeczna oraz innowacyjność rozwiązań. Przyjętą politykę ESG podzielono na trzy filary: 

Odpowiedzialność za środowisko

  1. Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych.
  2. Rozwój procesów recyklingu i efektywna gospodarka odpadami we wszystkich obszarach działalności organizacji.
  3. Innowacyjność i rozwój produktów, usług i procesów odpowiadających wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu.

Zaangażowanie społeczne

  1. Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników.
  2. Bycie atrakcyjnym pracodawcą - wizerunek innowacyjnego sektora, przyciąganie talentów.
  3. Wspieranie lokalne społeczności.
  4. Działanie na rzecz osób zagrożonych społecznie.
  5. Rozwijanie idei wychowania przez sport - zachęcanie młodych ludzi do aktywności fizycznej oraz przeciwdziałanie otyłości, chorobie cywilizacyjnej XXI wieku.

Profesjonalny biznes

  1. Koncentracja na wizji i wartościach firmy.
  2. Dzielenie się wypracowanym zyskiem z szerokim gronem interesariuszy.
  3. Przestrzeganie praw człowieka, przeciwdziałanie korupcji i odpowiedzialna polityka środowiskowa w szerokim łańcuchu dostaw.

Dotychczasowe proekologiczne działania Aluprof

W cenionych na całym świecie projektach stosuje się innowacyjne rozwiązania Aluprof, które powstają z myślą o zrównoważonym i przyjaznym planecie budownictwie. Potwierdzeniem jakości tych obiektów są przyznane im najważniejsze certyfikaty, jak między innymi BREEAM, LEED, DGNB czy Well. W ramach realizacji polityki ESG Aluprof chce kontynuować ten kierunek rozwoju i zwiększyć udział rozwiązań firmy w certyfikowanych obiektach o 20% do 2025 roku.

2025 rok jest również punktem granicznym dla realizacji innego zadania. To obniżenie emisji gazów cieplarnianych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwórczym oraz wykorzystywaniu surowców wtórnych (recyklingowanie złomu aluminium na średnim poziomie 65%) Aluprof znacznie obniżył emisję dwutlenku węgla. W przeliczeniu na tonę wyrobów dla wlewków niskoemisyjnych z linii LOW CARBON KĘTY wynosi ona 2,79 tCO2e, podczas gdy średnia wartość tego parametru na świecie to 16,7 tCO2e. Aluprof planuje jeszcze bardziej zredukować negatywny wpływ na środowisko i do 2025 roku obniżyć emisję gazów cieplarnianych o 15%. Zmiany w procesach i funkcjonowaniu Aluprofu mają wpłynąć na realizację nadrzędnego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku.

W politykę ESG Aluprof wpisany jest również człowiek. Strategiczne działania mają kierować się dobrem pracowników i lokalnych społeczności. Plan zakłada dążenie do zwiększania bezpieczeństwa i wyeliminowania wypadków w zakładach produkcyjnych. Celem jest również wzmocnienie statusu atrakcyjnego pracodawcy. Wyznacznikiem tego aspektu ma być redukcja fluktuacji kadr o 5% w skali roku. Ponadto strategia zakłada objęcie 100% dostawców zasadami Kodeksu Postępowania Dostawców oraz realizację 150 projektów mających wesprzeć lokalne społeczności.

Nie można kreować wizji firmy, mając na uwadze tylko własny interes ekonomiczny. Na podstawie naszych doświadczeń, w aktualnych założeniach strategiczno–koncepcyjnych wzięliśmy pod uwagę m.in.: to, co chcemy reprezentować jako przedsiębiorstwo i jakimi wartościami będziemy kierować się na wszystkich płaszczyznach naszej działalności. Tak, by powstające z naszym udziałem miasta funkcjonowały na podstawie transparentnych zasad etyki prowadzenia biznesu i relacji międzyludzkich. Naszym zdaniem bardzo ważne jest, by nowe strategie uwzględniały to, co istotne: troskę o ludzi i środowisko - tłumaczy Małgorzata Wojtasik, dyrektor handlowa i członkini zarządu Aluprof SA.

źródło i zdjęcia: Aluprof S.A.