Aluprof działa dla lepszej przyszłości
Producent zaktualizował i zdefiniował swoje strategiczne cele ekonomiczne na lata 2021– 2025. Kontynuując wcześniejsze działania z zakresu obszaru ESG (ang. Environmental, Social, Corporate Governance) Aluprof po raz pierwszy sparametryzował i zaprezentował zobowiązania, których firma trzymała się już wcześniej – związane z obszarem środowiskowego i społecznego ładu korporacyjnego.
Dla przyszłych pokoleń i środowiska naturalnego w "walkę o lepsze jutro" musi się włączyć przemysł, a w szczególności branża budowlana. Według badań The World Economic Forum i Boston Consulting Group (2021) ta gałąź gospodarki odpowiada za 10% światowej emisji gazów cieplarnianych. W ramach ogłoszonej strategii Aluprof kontynuuje działania promujące ideę zrównoważonego rozwoju.
Wśród wielu zobowiązań firmy szczególnie wyróżnione są cele środowiskowe i społeczne - certyfikacja Cradle to Cradle i dalsze doskonalenie procesów produkcyjnych (w ramach systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001). W ramach działań dla lokalnej (i nie tylko) społeczności warto podkreślić działania firmy dla pracowników – programy: Razem z Grupą, Zielona Grupa i Zielona Ręka w ramach współpracy z Fundacją Arka.
Firma wdraża szereg inicjatyw mających na celu zniwelowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. Aluprof zaktualizował szczegółową analizę śladu węglowego swoich wyrobów i zaprezentował zobowiązania związane ze zrównoważonym rozwojem. Wśród wielu ambicji środowiskowych firmy jest podążanie w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej.
Aluprof nie zapomina o środowisku
Kraje UE wyraziły swoje ambicje w Europejskim Zielonym Ładzie. Jednym z zaproponowanych kierunków działania jest neutralność klimatyczna osiągnięta m.in. dzięki niskoemisyjnej gospodarce, produktom i ekonomii obiegu zamkniętego. Aluprof od kilkudziesięciu lat tworzy innowacyjne rozwiązania zaprojektowane z myślą o budownictwie zrównoważonym.
Aluminiowe systemy firmy są wykorzystywane w najbardziej prestiżowych projektach na całym świecie, których przyjazność dla środowiska wyrażona jest poprzez certyfikaty zielonego budownictwa: BREEAM, LEED, DGNB czy Well. Jako przykład warto przytoczyć warszawską Mennicę Legacy Tower, Concordia Design z Wrocławia czy nowo otwarty hotel sieci Hard Rock w Budapeszcie.
Gama produktów energooszczędnych i pasywnych firmy jest sukcesywnie rozwijana – jako zobowiązanie mające służyć promocji tych produktów, Aluprof założył wzrost udziału rozwiązań firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% do 2025 roku.
- Rozumiemy ideę zrównoważonego rozwoju firmy jako działania w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i rozwoju pracowników, odpowiedzialności w łańcuchu dostaw, a także zaangażowania w rozwój społeczności lokalnej. Takie inicjatywy realizujemy przez Fundację Grupy Kety. To kluczowa część naszej strategii – naszą ambicją jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, a do 2025 r. redukcja śladu węglowego o 15% - mówi Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.
Świadome wybory Aluprof = niższa emisja śladu węglowego
Redukcja śladu węglowego, nawet na małą skalę we własnym gospodarstwie domowym ma znaczenie. Warto pamiętać, że poprzez świadome wybory oraz zakup produktów niskoemisyjnych przyczyniamy się do ochrony środowiska i realizacji celu, jakim jest światowa dekarbonizacja.
Każdy z nas może spróbować zmniejszyć swój osobisty ślad węglowy. Wystarczy modyfikacja kilku przyzwyczajeń, by nasz wpływ na środowisko naturalne był zdecydowanie bardziej pozytywny. Warto wybierać np. produkty ekologicznych i zwracać uwagę na certyfikaty, jakie mają kupowane przez nas wyroby.
W przypadku Aluprof wyliczona emisja dwutlenku węgla w przeliczeniu na tonę wyrobów osiąga bardzo niski parametr: 2,79 tCO2e dla wlewków niskoemisyjnych produkowanych w zakładach w Kętach z linii LOW CARBON KĘTY. Dla porównania produkcja 1 tony aluminium pierwotnego na świecie wiąże się średnio z emisją 16,7 tCO2e, czyli jest prawie sześciokrotnie wyższa.
Niską emisyjność udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwórczym oraz dużej zawartości surowców wtórnych – recyklingowanego złomu aluminium na średnim poziomie 65%.
Aluprof dodatkowo poddał swoje produkty niezależnej weryfikacji środowiskowej poprzez Instytut Technik Budowlanych, który opracował karty oddziaływania na środowisko tzn. karty EPD (Environmental Product Declaration).
- Wspólnie walczymy o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz o zwiększenie efektywności energetycznej w budownictwie. Wiemy również, jak ważny jest recykling i korzystanie z zasobów energii ze źródeł odnawialnych. Wszystkie nasze działania są zgodne z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu i wizją Zrównoważonego Rozwoju Świata - dodaje Aleksandra Baksik, Brand and Sustainable Development Manager Aluprof.
źródło i zdjęcie: Aluprof