Architekci i eksperci, wspólnie z Grupą Saint-Gobain inaugurują projekt „Polskie Miasta Przyszłości 2050”
Spotkania dotyczące przyszłości polskich miast to element długofalowej strategii Grupy Saint-Gobain, której przyświeca hasło „Making the world a betterhome”. Ich celem jest próba odpowiedzi na pytania co może przynieść przyszłość w kontekście życia w mieście, co powinno charakteryzować nowoczesne budownictwo i jak uczynić świat lepszym miejscem do życia. Rozmowy z architektami, naukowcami i biznesmenami prowadzi red. Dariusz Bugalski, były wieloletni dziennikarz radiowej Trójki, twórca podcastu K3.
Cykl wywiadów otworzyła rozmowa z Przemo Łukasikiem, wybitnym architektem i współzałożycielem pracowni medusagroup, której zespół zaprojektował m.in. wyrastające przy katowickim Spodku wieżowce KTW, warszawską Akademię Highschool czy Halę Koszyki.
– Żywię nadzieję, że najważniejszą substancją miast w dalszym ciągu będzie człowiek i relacje między ludźmi. Architektura i urbanistyka to nie jest opowieść jedynie o budynkach czy ulicach, ale właśnie o relacjach, które wywołuje każdy projekt – powiedział Przemo Łukasik w trakcie pierwszego ze spotkań, które dotyczyło dobrostanu (ang. well-being) w miastach przyszłości. – Dobre miasta to są te, w których ludzie dobrze funkcjonują – dodał Łukasik.
W jakich miastach będziemy żyć za 30 lat?
Dyskusje na temat miast przyszłości stanowią preludium projektu, którego kulminacyjnym elementem będzie przygotowanie raportu poświęconego polskim miastom w 2050 roku. Autorzy raportu – Grupa Saint-Gobain wraz z partnerem projektu, Polskim Towarzystwem Studiów nad Przyszłością – skupią się w nim nad obszarami dotyczącymi mieszkania, nauki, pracy i spędzania wolnego czasu w polskich miastach w przyszłości.
W raporcie zaprezentowane zostaną miasta, w których nasycenie nowoczesnym budownictwem jest największe, będzie w nim również mowa o infrastrukturze wodno-ściekowej oraz transporcie w polskich miastach za 30 lat.
– Cieszę się, że marki ISOVER, RIGIPS i WEBER współtworzą projekt „Polskie Miasta Przyszłości 2050”. Jest on niezwykle ważny, ponieważ dotyczy nas wszystkich. Mówi o tym, w jakim otoczeniu chcemy żyć, jakie powinny być przestrzenie, w których kolejne pokolenia będą, mieszkać, uczyć się i pracować oraz w jakim środowisku będziemy mogli czuć się komfortowo– tłumaczy Agnieszka Słomińska, Dyrektor Marketingu ISOVER RIGIPS WEBER.
Więcej o projekcie można dowiedzieć się odwiedzając stronę internetową: https://www.saint-gobain.pl/polskie-miasta-przyszlosci-2050.Tam też dostępny jest już pierwszy z cyklu wywiadów, którego bohaterem jest Przemo Łukasik. Kolejne wywiady będą publikowane na stronie projektu, w kanałach społecznościowych Grupy Saint-Gobain oraz partnerów projektu co dwa tygodnie.Premiera raportu „Polskie Miasta Przyszłości 2050” planowana jest na grudzień bieżącego roku.
Projekt współtworzony jest przez marki należące do Grupy Saint-Gobain w tym ISOVER, RIGIPS i WEBER:
ISOVER - lider rynku wełny mineralnej, RIGIPS - producent najwyższej jakości płyt gipsowo-kartonowych oraz produktów suchej zabudowy wnętrz, WEBER - twórca systemów ociepleń i podłóg, hydroizolacji i technologii napraw betonu.
źródło i zdjęcia: Grupa Saint-Gobain