W ramach projektu, którego ambasadorami są Kamil Stoch, Anka Dziedzic i Antonio Lindbaeck, rozstrzygnięto właśnie konkurs, zwieńczony uroczystą kolacją laureatów z ambasadorami akcji. ISOVER, marka znana z produkcji materiałów do termoizolacji budynków, w kampanii "Lepiej bez smogu" zachęca Polaków do działań w ramach poprawy jakości powietrza.
O kampanii "Lepiej bez smogu"
Jakość powietrza, zwłaszcza w sezonie grzewczym to problem, który dotyka wielu mieszkańców Polski. Spośród 50 najbardziej zanieczyszczonych miast europejskich, 35 znajduje się w Polsce, więc problem nie jest marginalny. Ogrzewanie słabo zaizolowanych domów niskiej jakości paliwami spalanymi w nieefektywnych kotłach jest największym problemem, zarówno w obszarze natężenia smogu, jak i przekroczenia norm pyłów zawieszonych w powietrzu.
Poprzez szeroko zakrojoną kampanię „Lepiej bez smogu” chcemy podnieść świadomość Polaków dotycząca źródeł smogu i sposobów na jego eliminację, a przez to poprawić jakość naszego życia. Konkurs pod tytułem „Moje życie bez smogu” angażował uczestników i głosujących internautów, którzy poprzez swoją aktywność promują ideę rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza mającego katastrofalne skutki dla naszego zdrowia i życia. - mówi Benedykt Korduła, dyrektor marketingu ISOVER - Przekaz jest prosty. Zadbajcie o dobrą termoizolację swojego domu, bo spalając mniej paliw kopalnych do ogrzania nieruchomości przyczynicie się do poprawy jakości powietrza w swojej okolicy i w całym kraju.
Kampania "Lepiej bez smogu" ma na celu zwiększenie świadomości Polaków, że to właśnie indywidualne ogrzewanie słabo zaizolowanych domów jednorodzinnych jest głównym źródłem smogu w Polsce. Warto też dodać, że marka ISOVER stworzyła specjalny, praktyczny poradnik "Termoizolacja. Zysk dla ciebie i środowiska", który można pobrać w formie e-booka.
Kamil Stoch również walczy o czyste powietrze
O tym, jak istotna jest jakość powietrza przypominają ambasadorzy akcji.
Każdy z nas powinien zabiegać o powietrze, którym oddychamy i jeżeli nasz udział w tym projekcie przyczyni się do tego, że zaczniemy poważnie rozmawiać o rozwiązaniu problemu jakości powietrza, to bardzo mnie to cieszy - mówi Kamil Stoch - Jednocześnie z przyjemnością wręczyłem nagrodę zwycięzcom konkursu zorganizowanego przez ISOVER i mam nadzieję, że pomoże im ona w ociepleniu ich domu, a także da pozytywny impuls do zmian w ich okolicy.
Podobnego zdania jest Anka Dziedzic, która również przekazywała nagrodę zdobywcom drugiego miejsca - O to, jakim powietrzem będziemy oddychali my i nasze dzieci w przyszłości powinniśmy walczyć już dziś, stąd mój udział w kampanii „Lepiej bez smogu”, nie tylko jako propagatorki aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia, ale też jako odpowiedzialnego rodzica. - mówi Anka Dziedzic - Każdy z nas powinien znaleźć swój sposób na walkę ze smogiem, a mówienie o tym problemie głośno jest naszym obowiązkiem.
Wagi problemu jakim jest smog, świadomi są także uczestnicy konkursu zorganizowanego w ramach kampanii "Lepiej bez smogu". Spośród wielu zgłoszonych prac (filmów, zdjęć, wierszy i opowieści), internauci i jury wybrało 20 najciekawszych zgłoszeń.
Zwyciężył Łukasz Maniak z filmem, w którym opisał swoje dotychczasowe działania i dalsze plany związane z ograniczeniem zużycia energii i wpływu na środowisko. Podobne nagranie przygotowali laureaci drugiego miejsca, blogerzy Izabela i Patryk Węgierkiewicz. Trzecie miejsce przypadło wykonawcy Jackowi Kondraszukowi, który napisał wiersz o komforcie i korzyściach z izolowania.
Jednym z impulsów do udziału w konkursie było to, że wraz z żoną posiadamy stary dom i czeka nas spory remont. W codziennym życiu kładziemy duży nacisk na ekologię i remontując dom również chcieliśmy przyczynić się do ochrony środowiska - mówi Łukasz Maniak, zwycięzca konkursu - Nagroda znacząco poprawi jakość naszego życia i przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii, a co za tym idzie znacząco mniejszej emisji szkodliwych substancji do środowiska.
Nagrody wręczono podczas uroczystej kolacji, w której udział wzięli zwycięzcy, ambasadorzy kampanii i przedstawiciele organizatora. Zwycięzcy otrzymali vouchery na materiały izolacyjne marki ISOVER o łącznej wartości 55 tysięcy złotych. Dodatkowo jury przyznało również 17 nagród o wartości 1000 złotych autorom wyróżniających się prac.
W ramach kampanii ISOVER prowadzone są szeroko zakrojone działania edukacyjne, które mają zwrócić uwagę na termomodernizację budynków mieszkalnych, jako jeden z kluczowych elementów walki ze smogiem.
źródło i zdjęcia: ISOVER