Deski Twinson Massive na płockim molo

Do renowacji płockiego molo wykorzystano ponad 26 000 m.b. deski w kolorze orzech włoski, która pokryła aż 3600 m2 jego powierzchni. Wykonawcą inwestycji jest firma Kompres Warszawa, a za projekt odpowiedzialne jest biuro inżynierskie Anna Gontarz-Bagińska z Gdańska.

Deski Twinson Massive na płockim molo
Deceuninck Poland Sp. z o.o. Systemy profili z PVC
www.deceuninck.pl
Dane kontaktowe:
61 81 87 001
Poznańska 34 62-020 Swarzędz, Jasin
Zobacz firmę w innym dziale: Kostka brukowa, tarasy, obrzeża

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Molo spacerowe na Wiśle w Płocku to pomost dla pieszych o długości 357,8 m, na końcu którego znajduje się restauracja. Molo znajduje się jest u podnóża Wzgórza Tumskiego, usytuowanego podobnie jak sam obiekt, po prawej stronie Wisły. Szerokość pomostu to 5,3 m, a przy końcu obiektu - w miejscu, w pobliżu którego znajduje się budynek restauracji - szerokość mola zwiększa się do 15,3 m. Całą tę powierzchnię, wraz z częścią łączącą molo z nabrzeżem, pokryto deską Twinson Massive marki Deceuninck.

Jest to trwały i sprawdzony materiał, który ze względu na swoje właściwości zastąpił wymagające już wymiany, stare deski drewniane. Deska kompozytowa Twinson Massive jest odporna na korozję mikrobiologiczną, działanie warunków atmosferycznych, ma właściwości antypoślizgowe oraz posiada atest odporności na działanie ognia, co w takiej lokalizacji jest szczególnie istotne – podkreśla Mariusz Spychała - Menadżer Sprzedaży, z firmy Deceuninck.

Cecha charakterystyczna wyróżniająca płockie molo to konstrukcja wykonana równolegle do linii brzegu rzeki Jest to jedyny tego typu obiektem w Polsce. Takie usytuowanie molo chroni je przed niebezpiecznymi zjawiskami lodowymi występującymi na rzece. Umożliwia to także swobodną obserwację płockiej skarpy wraz z zabytkowymi, najstarszymi budowlami miasta - katedrą i zamkiem na Wzgórzu Tumskim, a także amfiteatru wybudowanego na stoku skarpy.

Inwestycję Urzędu Miasta Płocka, wykonała firma Kompres Warszawa w terminie od grudnia 2018 do maja 2019 roku. Za projekt odpowiadało biuro inżynierskie Anna Gontarz-Bagińska z Gdańska.