Junkers-Bosch: 25 lat sukcesów na polskim rynku

25 lat temu dział handlowy Junkers rozpoczął sprzedaż urządzeń grzewczych w ramach spółki Robert Bosch w Polsce, oferując dwie podstawowe grupy produktów: termy i kotły gazowe. Dziś Junkers-Bosch sprzedaje w Polsce 75 tys. produktów rocznie i rozwija nowe obszary działalności. Marka mocno zaznacza swoją obecność na rynku urządzeń wykorzystujących energię odnawialną, np. pompy ciepła, a także na rynku klimatyzacji.

Junkers-Bosch: 25 lat sukcesów na polskim rynku
Robert Bosch Sp. z o.o. Bosch Home Comfort|Kotły Gazowe kotły kondensacyjne
Dane kontaktowe:
801 600 801
Jutrzenki 105 02-231 Warszawa

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 roku. Jednym z pierwszych jej działów, które uruchomiły sprzedaż urządzeń na polskim rynku, był Junkers. Na początku 1993 roku Junkers oferował polskim konsumentom dwa typy urządzeń: termy i kotły gazowe. To właśnie Hugo Junkers, założyciel marki, już w pierwszej połowie XX wieku opracował podstawy technologii kondensacyjnej. Jednak na początku lat 90-tych marka Junkers sprzedawała w Polsce jedynie kilkaset sztuk kotłów kondensacyjnych rocznie. Zdecydowaną większość sprzedawanych urządzeń stanowiły w tym czasie kotły tradycyjne. Nie bez znaczenia była ówczesna, bardzo wysoka cena urządzeń wykorzystujących innowacyjną technologię kondensacji. Obecnie Junkers-Bosch sprzedaje polskim klientom co roku kilkadziesiąt tysięcy kotłów kondensacyjnych, oferując urządzenia dostosowane do indywidualnego budżetu.

Junkers-Bosch dziś: nowoczesne urządzenia grzewcze w innowacyjnym designie W Polsce słowo Junkers stało się synonimem słowa "terma". To właśnie ten produkt jest jednym z kluczowych urządzeń marki. To Junkers-Bosch wprowadził do Polski hydrogenerator iskry - technologię pozwalającą na niewykorzystywanie w termach innych źródeł energii. Znacząco poprawiło to bezpieczeństwo tych urządzeń. Marka od lat pozostaje liderem sprzedaży  w tym segmencie rynku.

Popularne urządzenia, nowe rynki

Dziś Junkers-Bosch oferuje na polskim rynku niezwykle szerokie portfolio urządzeń do ogrzewania i chłodzenia budynków. Oprócz produktów tradycyjnie kojarzonych z marką, takich jak termy elektryczne i gazowe do podgrzewania wody, czy kotły kondensacyjne, w ofercie Junkers-Bosch znajdziemy także systemy wentylacji, pompy ciepła i klimatyzację oraz rekuperację do mieszkań oraz domów. Co istotne - marka oferuje produkty w każdym segmencie cenowym: podstawowym, zaawansowanym i premium.

Dobra współpraca z ekspertami

- "Uważam, że źródłem naszego sukcesu, oprócz konsekwentnego rozwoju portfolio, jest bardzo dobra  współpraca ze wszystkimi uczestnikami rynku, czyli osobami i firmami, które projektują, sprzedają, montują i serwisują nasze urządzenia. Staramy się na bieżąco reagować na ich potrzeby i oferować wsparcie, którego oczekują. Stawiamy na silne partnerstwo z Instalatorami, Serwisantami oraz Dystrybutorami i doceniamy zaangażowanie we współpracę z nami. Zmieniamy też nasze struktury organizacyjne, aby jak najlepiej wspierać ich w codziennej pracy" - mówi Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.

W ciągu ostatnich 25 lat Junkers-Bosch zorganizował w Polsce ponad 100 000 szkoleń dla instalatorów, serwisantów, studentów i uczniów. Eksperci, którzy chcą związać się z marką na dłużej, przechodzą specjalistyczną ścieżkę szkolenia i uzyskują uprawnienia Autoryzowanego Instalatora lub Autoryzowanego Serwisanta Junkers-Bosch, a wraz z nimi  - szerokie wsparcie w rozwoju własnego biznesu. Wszystkim instalatorom marka oferuje natomiast udział w programie lojalnościowym, w którym do zdobycia są atrakcyjne nagrody. Junkers-Bosch prowadzi także działalność edukacyjną, realizując m.in. program dla uczniów technicznych szkół średnich "Junkers szkoli". W jego ramach już ponad 800 uczniów i nauczycieli z całej Polski miało możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu kondensacji, pomp ciepła i technologii solarnej. We wrześniu tego roku wystartowała piąta edycja programu.

Przełomowe technologie, innowacyjny design

Nowoczesne urządzenia grzewcze Junkers W 2016 roku Junkers-Bosch jako pierwszy producent urządzeń grzewczych wprowadził na polski rynek linię designerskich urządzeń z frontem z hartowanego szkła. Nowa oferta jest odpowiedzią na potrzeby coraz szerszej grupy klientów, którzy chcą inwestować w produkty innowacyjne technologicznie, a jednocześnie - stylowe. Większość nowe urządzeń marki wyposażona jest w opcję sterowania przez internet. Junkers-Bosch należy do pionierów swojej branży, jeśli chodzi o wprowadzanie na rynek produktów, które można obsługiwać zdalnie za pomocą smartfona czy tabletu.

- "Planujemy dalsze poszerzanie naszego portfolio o produkty, które cechuje wysoka sprawność energetyczna, w szczególności te wykorzystujące odnawialne źródła energii. Jednocześnie stawiamy na urządzenia o wyjątkowym designie i walorach estetycznych. Mamy wiele planów na dalszy rozwój naszej obecności na polskim rynku w kolejnych latach i zachęcamy wszystkich profesjonalistów do współpracy" - dodaje Krzysztof Ciemiega, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.

Junkers bliżej Boscha - efekt synergii

Junkers, należący od 1932 roku do firmy Robert Bosch GmbH, coraz mocniej podkreśla swój związek z koncernem. Bosch i Junkers to dwie silne marki. Junkers to marka o bogatej tradycji, od lat doskonale znana w branży  grzewczej. Bosch jest brandem o szerszym zasięgu i większej rozpoznawalności, kojarzonym z różnymi branżami i innowacyjnością produktów. Wspólna komunikacja obu marek zapewnia efekt synergii - każda z nich zostaje wzmocniona i zyskuje nowe kompetencje.

źródło i zdjęcia: Robert Bosch Sp. z o.o.