Budowanie i szerzenie świadomości na temat zasad ruchu drogowego
Szczególnie interesuje nas tutaj dla relacja kierowca-rowerzysta i odległość, jaką powinni wobec siebie zachować obydwaj członkowie ruchu drogowego. To właśnie tytułowe 150 cm. Z wyników badania naszego badania "Rowerzyści w Polsce", wynika, że 62% rowerzystów nie czuje się bezpiecznie jadąc swoim jednośladem po ulicy, a aż 89% obawia się niebezpiecznych zachowań ze strony kierowców samochodów. Największy niepokój budzi niedotrzymanie odpowiedniej odległości auta od rowerzysty w momencie wyprzedzania (problem zauważa 87% ankietowanych), nadmierna prędkość (59,6%) oraz zajeżdżanie drogi (56,4%).
Kampania jest skierowana do kierowców, którzy poprzez umieszczenie naszej naklejki na samochodzie mogą pokazać, że też są rowerzystami lub solidaryzują się z nimi.
Logo akcji jest dystrybuowane w postaci: naklejek na samochody, memów internetowych, nadruków na koszulki oraz reklam wielkoformatowych. Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem, wysyłka naklejek jest bezpłatna.
źródło i zdjęcia: Grupa Topex