Zwiększenie sprzedaży na większości kluczowych rynków to efekt pozytywnego przyjęcia m.in.rewolucyjnej linii pianoklejów, FOAD, której dynamika sprzedaży jest obecnie dwukrotnie wyższa w stosunku do pozostałych produktów Grupy Selena, a także innych innowacyjnych produktów. Wynik EBIDTA w analizowanym okresie wyniósł 62,3 mln zł, a zysk netto 12 mln zł. Podobnie jak w poprzednim kwartale, wynik finansowy był pod presją niezrealizowanych różnic kursowych i bezprecedensowego kryzysu na rynku surowców.
Rekordowy poziom przychodów wypracowano dzięki trafnym decyzjom strategicznym związanym m.in. z wprowadzaniem na rynki nowatorskich rozwiązań takich jak kategoria pianoklejów FOAD, która rewolucjonizuje podejście do prowadzenia prac konstrukcyjnych oraz na nowo definiuje zarówno wydajność, jak i szybkość realizacji projektów. Znaczący wpływ miała także finalizacja procesu integracji Seleny i włoskiego lidera specjalizującego się w produkcji uszczelniaczy akrylowych – firmy Uniflex – spółki przejętej przez Grupę w marcu tego roku, a także pozytywny przebieg integracji spółek wchodzących w skład nowego joint venture House Selena w Chinach. Istotny efekt synergii w ramach JV uzyskano zwłaszcza w obszarze HR, a także w zakresie pełniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych lokalnej fabryki Seleny. Przychody Grupy Selena w Chinach zwiększyły się o 150% rok do roku – co potwierdza skuteczność nowego modelu biznesowego, gdzie wkładem Seleny są przede wszystkim najnowsze technologie oraz zaawansowane linie produkcyjne, a partnera chińskiego sieć dystrybucji, zespół sprzedażowy i kontakty rynkowe. Azja jest obecnie coraz ważniejszym strategicznie kierunkiem dla Grupy Selena. Dzięki bardzo dobrym produktom dopasowanym do lokalnych potrzeb i właściwemu zarządzaniu sprzedażą Selena odnotowała wzrost przychodów na większości rynków, m.in. w: Turcji (33%), Rosji (27%), Kazachstanie (22%) USA (16%), Hiszpanii (11%), a także w Polsce (10%).
Należy podkreślić, iż w Polsce wciąż mamy do czynienia z dobrą koniunkturą na rynku budownictwa – w tym mieszkaniowego – która pozytywnie wpływa na rynek chemii budowlanej. W porównaniu do trzech kwartałów 2016 roku produkcja budowalno-montażowa wzrosła o 13%, rozpoczęto niemal 21% budów więcej, a do użytku oddano o 10,6% więcej lokali.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
źródło i zdjęcia: Selena