W tym roku debata odbyła się z udziałem, m.in.: Mikołaja Placka, Prezesa Zarządu OKNOPLAST, Piotra Moncarza – Profesora Uniwersytetu Stanford, Karola Zarajczyka – Prezesa Ursus SA, Marcina Bemego – Właściciela Audioteki oraz Michała Pękały – Właściciela portalu Znany Lekarz. Wśród uczestników zaproszeni zostali również przedsiębiorcy, branżowe organizacje gospodarcze, m.in.: PKO BP, Adamed, Dr Irena Eris, PZU SA, Polpharma czy Grupa Azoty.
Podczas debaty paneliści dokonali próby znalezienia odpowiedzi na temat narzędzi budujących silne polskie marki. Pojawiły się opinie dotyczące możliwości wspierania przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej oraz promowaniu polskich produktów i usług za granicą jak i na polskim rynku. W trakcie dyskusji poruszono temat m.in. problemów związanych ze sprzedażą polskich produktów na rynkach zagranicznych, faktycznego stanu rodzimej gospodarki oraz mocnych stron krajowych produktów. Dyskutowano również nad jakością współpracy przedsiębiorstw z uczelniami i ośrodkami akademickimi czy wspieraniem polskiej twórczości za granicą.
- "Jako jeden z największych producentów stolarki okiennej w Europie mamy duży wpływ na stan polskiej gospodarki i naszą misją jest wspieranie krajowego potencjału. Dlatego nasza obecność w debacie to przejaw świadomego uczestnictwa w poprawie wizerunku polskiej marki oraz zmniejszeniu barier, które stawiane są nam przez zagraniczne rynki". – powiedział Mikołaj Placek Prezes Zarządu OKNOPLAST.
OKNOPLAST to rodzinna firma, która od wielu lat buduje silny wizerunek kraju na rynkach zagranicznych
OKONOPLAST to przedsiębiorstwo z w pełni polskim kapitałem, które w tym momencie plasuje się na piątym miejscu jako największy producent okien PVC w Europie, dystrybuując swoje innowacyjne produkty w 13 krajach europejskich, do których należą m.in.: Niemcy, Francja, Włochy czy kraje skandynawskie.
Firma przygotowuje się również do wejścia na rynek brytyjski. OKNOPLAST to lider w Europie, który stawia na bycie trendsetterem wśród branżowych firm.
Od 2004 roku, wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej, OKNOPLAST wprowadził ponad 30 innowacji, które zaskakują również swoimi przełomowymi premierami:
- "Wprowadziliśmy innowacje, które dzisiaj są standardem branży stolarki okiennej w Europie. Firmy niemieckie, francuskie i włoskie podążają za nami. To pokazuje, że nasze polskie produkty są unikatowe i wyprzedzają w nowoczesnych rozwiązaniach zagraniczną branżę". – mówi Mikołaj Placek.
Na każdym z rynków oferta produktowa różni się z zależności od potrzeb konsumentów. W tym celu OKNOPLAST przeprowadza badania marketingowe i w każdym roku plasuje się w czołówce rankingów spółek, które wydają najwięcej na badania i B+R. Firma inwestuje intensywnie szczególnie w marketing na rynkach włoskim , francuskim i niemieckim.
OKNOPLAST rozwija się w całej Europie
W skład Grupy OKNOPLAST wchodzą trzy firmy: Oknoplast, WnD i Aluhaus. Posiadają one łącznie ponad 2 500 salonów sprzedaży w całej Europie i planują zwiększyć ich ilość o 10 proc., czyli o 300 salonów więcej, w szczególności na rynku polskim, niemieckim, francuskim oraz włoskim. W planach firma ma również wprowadzenie rebrandingu swoich salonów również za granicą. Zmiany będą polegać na wprowadzeniu nowoczesnej, minimalistycznej aranżacji, która współgrać będzie z designem produktów OKNOPLAST.
W perspektywie dwóch najbliższych lat Grupa OKNOPLAST planuje stworzyć centrum logistyczne, a w przeciągu pół roku usprawnić logistykę dostaw. Dzięki temu, firma zyska jeszcze większą przewagę konkurencyjną zarówno na lokalnych, jak i zagranicznych rynkach. Już teraz OKNOPLAST produkując okna w pełni w Polsce, dostarcza swoje produkty często w krótszym czasie niż lokalni dostawcy na zagranicznych rynkach.
Jakość produktów OKNOPLAST buduje wizerunek kraju
Firma cały czas stawia na odpowiednią komunikację z rynkiem i klientami. Jej misją jest promowanie jakości polskich produktów, bycie wzorem dla krajowych firm oraz podbijanie zagranicznych rynków swoimi przełomowymi produktami.
- "Nie chciałem sprzedawać produktu najtaniej. Nie chciałem również podążać za większością polskich przedsiębiorców, którzy w latach dziewięćdziesiątych oferowali klientom okna słabej jakości konkurując tylko ceną. Obecnie moim celem jest stworzenie trendu w Europie: pokazanie, że my Polacy jesteśmy w stanie zrobić okna lepszej jakości, okna dużo bardziej innowacyjne od tych, które oferuje polska i zagraniczna konkurencja". – dodaje Mikołaj Placek.
OKNPOLAST dba o promocję polskiej kultury za granicą
OKNOPLAST wspiera również polską kulturę. Dowodem na to jest między innymi prestiżowy kalendarz, który powstał
z inicjatywy Ambasadora RP we Włoszech Pana Tomasza Orłowskiego oraz fotografa Piotra Stokłosy. Ideą projektu była chęć połączenia siły polskiej tradycji z nowoczesnym spojrzeniem w przyszłość. Taka koncepcja wpisuje się w wizję OKNOPLAST jako polskiej i rodzinnej firmy otwierającej się na innowacyjne rozwiązania. W tym roku OKNOPLAST planuje kolejną współpracę z Ambasadorem Tomaszem Orłowskim w Rzymie, w ramach projektu promującego polską kulturę we Włoszech.
O fundacji Marka dla Polski
Założycielami Fundacji Marka dla Polski są Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP
i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Do Partnerów wspierających Fundację należą Think Tank, Brief, Instytut Adama Mickiewicza, Polska Organizacja Turystyczna oraz Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Fundacja podejmuje inicjatywy, które przyczyniają się do stworzenia silnej marki narodowej, poprawienia wizerunku Polski i rodzimych marek za granicą.
Fundacja Marki dla Polski ma również w planach stworzenie Mapy Polskich Marek w celu zwiększenia świadomości krajowych przedsiębiorstw, które oferują wysokiej jakości polskie produkty oraz podbijają nimi rynki zagraniczne.
źródło i zdjęcia: OKNOPLAST Sp. z o.o.