Wymiana dwóch bram uchylnych na segmentowe

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
Wymiana dwóch bram uchylnych na segmentowe

W 2015 r. robiliśmy remont domu i wymieniliśmy dwie bramy uchylne płytowe na segmentowe górne. Napędy zostawiliśmy. Otwory mają ten sam rozmiar, ale nowe wrota znajdują się, nie jak poprzednio w świetle otworu, tylko tuż za nim, wewnątrz garażu - mówią Bogusia i Irek, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy uchylne bramy garażowe użytkowali w latach 1994-2015, segmentowe górne od jesieni 2015 r.

Parametry garażu: w bryle budynku, na 2 samochody, powierzchnia 36 m2; ogrzewany do temperatury 5-7°C.

Charakterystyka:

  • Brama - najpierw dwie uchylne płytowe, z przetłaczanej blachy stalowej, od wewnątrz zaizolowane płytami styropianu (30 mm), od strony wjazdu wykończone lakierem w kolorze białym; 2500 x 2250 mm. Obecnie - segmentowe górne, z ocynkowanych paneli stalowych, izolowanych pianką poliuretanową (46 mm), pomalowane farbą. 
  • Napędy - 2 szt. z mechanizmem łańcuchowym, siła uciągu 900 N. 
  • Sterowanie - 3 piloty czterokanałowe.

Decyzja: budując dom w konstrukcji szkieletu drewnianego, umieściliśmy dwustanowiskowy garaż w jego bryle i przegrodziliśmy wjazd słupkiem. Chodziło o to, żebyśmy mogli otwierać garaż częściowo, a nie wychładzać go przez otwieranie jednej ogromnej bramy. Wstawiliśmy dwie uchylne bramy i od razu wyposażyliśmy je w napędy. Ociepliliśmy je od środka sami, styropianem. To było konieczne, bo w garażu było za zimno.

Choć skrzydła zabierały miejsce na krótkim podjeździe, używaliśmy ich przez 20 lat. Nauczyliśmy się parkować samochody w odpowiednim miejscu. W 2015 r. robiliśmy remont domu i wymieniliśmy je na segmentowe. Napędy zostawiliśmy. Bramy kupiliśmy od lokalnego dystrybutora wraz usługą monterską.

Brama garażowa segmentowa
Bramy segmentowe wstawiono jesienią 2015 r., używając nowych prowadnic.

Wymiana dwóch bram uchylnych na segmentowe - rady i przestrogi

Nadal odpowiada nam wjeżdżanie dwoma bramami, więc nie wyburzyliśmy słupka. Przyzwyczailiśmy się również do wielkości bram, niczego tu nie zmienialiśmy. Otwory mają ten sam rozmiar, ale nowe wrota znajdują się, nie jak poprzednio w świetle otworu, tylko tuż za nim, wewnątrz garażu.

Nowe bramy nie zahaczają o podjazd, na którym teraz jest większa przestrzeń do manewrowania. Są szczelne i ciepłe. Głównie na tych dwóch cechach nam zależało! Poprzednie podczas pracy trzęsły się i hałasowały, obecne działają cicho i bez nadmiernych drgań.

Bramy i napędy mają standardowe fabryczne zabezpieczenia, typu wykrywanie przeszkody i ochrona przed podważeniem z zewnątrz. Cały dom łącznie z garażem objęty jest usługą monitorowania, więc nie inwestowaliśmy w drogie dodatkowe zabezpieczenia. Poprzednie bramy miały zamki na kluczyki, nowe obsługujemy samymi pilotami. Pochwyty, klamki, zamki nie są potrzebne!

Napęd do bram garażowych
Obie bramy od razu obsługiwały osobne napędy z mechanizmami łańcuchowymi.

Koszty wymiany dwóch bram uchylnych na segmentowe:

  • bramy segmentowe i nowe prowadnice 2 x 3500 zł, 
  • montaż obu bram i regulacja starych napędów łącznie 2000 zł.

Redaktor: Lilianna Jampolska

Dodaj komentarz

Skomentuj artykuł
time image
time image
Zobacz inne artykuły
Od beżu do blasku: Jak odmienić toaletę w jeden weekend?
Od beżu do blasku: Jak odmienić toaletę w jeden weekend?
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!