3 czerwca 2011 r. Leroy Merlin Polska, sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych, otworzyła drugi sklep w Gliwicach i tym samym 40. placówkę handlową w Polsce. Sklep w Gliwicach zlokalizowany jest obok Centrum Handlowego Auchan, przy ul. Rybnickiej 211. Powierzchnia handlowa sklepu to około 10 500 metrów kw. Sklep przy ul. Rybnickiej 211 jest drugim marketem Leroy Merlin w Gliwicach. Pierwszy powstał w tym mieście w 2006 r. i mieści się przy Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego 3.
Do końca 2011 r. Leroy Merlin Polska planuje otwarcie kolejnych trzech sklepów: w Białymstoku, Puławach i Zielonej Górze. We wszystkich trzech lokalizacjach trwają już prace budowlane. Jako pierwszy oddany zostanie sklep w Białymstoku. Będzie to drugi market spod znaku zielonego trójkąta w tym mieście. Przewidziana powierzchnia handlowa sklepu to ok. 8 tys. metrów kw. Kolejne dwa sklepy, tj. w Puławach i Zielonej Górze, dysponować będą odpowiednio ok. 7700 metrów kw. i ok. 12 tys. metrów kw. powierzchni handlowej.
- Każdy nowy sklep to powód do świętowania, bo otwiera możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami. Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby relacje miały postać partnerskich – mówi Christophe Dubus, Dyrektor Generalny Leroy Merlin Polska.
Jak dodaje, w kulturze firmy ważne miejsce zajmują regularne spotkania z klientami. Są to np. spotkania relacyjne poświęcone, m.in. prezentacji nowości w ofercie handlowej i usługowej, czy odwiedziny w domach klientów. Do spotkań z klientami zawsze dochodzi przed otwarciem nowego sklepu. Spotkania te służą poznaniu opinii na temat rozwiązań w nowym sklepie i dają możliwość dokonania ewentualnych modyfikacji, w celu lepszego dopasowania do potrzeb i oczekiwań klientów.
Tradycyjna sprzedaż pozostaje najważniejszym kanałem dystrybucji w Leroy Merlin. Firma dostrzega jednak rosnące zainteresowanie sprzedażą przez Internet. Z początkiem 2011 r. Leroy Merlin rozpoczęła pracę nad uruchomieniem własnej internetowej platformy sprzedażowej. Sprzedaż pierwszych produktów ruszyła w marcu. Obecnie oferta obejmuje około 1000 pozycji. Zakupów w sieci można dokonać poprzez stronę internetową .
- Planujemy stopniowe rozszerzanie oferty handlowej w Internecie. W przyszłym roku pojawi się oddzielny serwis internetowy przeznaczony wyłącznie do e-zakupów - mówi Jarosław Truchel, Dyrektor Marketingu i Produktu, odpowiadający za uruchomienie projektu e-commerce w Leroy Merlin.
Kolejnym udogodnieniem dla klientów, tym razem w handlu tradycyjnym jest wprowadzenie kas samoobsługowych. Pierwsze tego typu kasy zaczną obsługiwać klientów w sklepie Leroy Merlin w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie.
- W ciągu dwóch-trzech miesięcy ruszy test. Przewidujemy, że będą z nich korzystać klienci z tzw. małymi koszykami. Cztery stanowiska samoobsługowe wspierać będzie jeden kasjer. Klienci sami będą skanować swoje produkty, wybierając formę płatności za pomocą ekranu dotykowego, a z wydrukowanym paragonem będą mogli udać się do Punktu Informacyjnego, by uzyskać fakturę – mówi Dubus.
Leroy Merlin jest pierwszą firmą w branży, która zdecydowała się na wprowadzenie tego rozwiązania.
Firma liczy, że korzystać z niego będzie około 20 proc. klientów. Z doświadczeń Francji i Hiszpanii, gdzie kasy już działają wynika, że z kas samoobsługowych najczęściej korzystają pojedyncze osoby, a wielkość koszyka nie przekracza 10 produktów. Osoby poniżej 35 roku życia, które najchętniej korzystają z tej formy płatności, doceniają szybkość i prostotę tego rozwiązania. Ponad 60 proc. użytkowników samoobsługowych kas nie potrzebuje pomocy asystenta-kasjera.
Otwarcie nowych sklepów, uruchomienie sprzedaży w Internecie oraz planowane wprowadzenie kas samoobsługowych to kluczowe projekty realizowane w roku jubileuszu firmy. W 2011 r. mija piętnaście lat od otwarcia pierwszego sklepu Leroy Merlin w Polsce. Market powstał w Piasecznie pod Warszawą i mieścił się obok hipermarketu Auchan, dzieląc pod jednym dachem wspólną przestrzeń handlową.
Sklep zatrudniał około 100 osób, a jego dyrektorem był Christophe Perrin, który jednocześnie sprawował funkcję prezesa spółki. Sklep w Piasecznie był pierwszym marketem budowlano-dekoracyjnym w Polsce, który przetarł szlaki wielko powierzchniowej sprzedaży materiałów budowlanych, narzędzi, artykułów do majsterkowania, wyposażenia i dekoracji wnętrz oraz artykułów ogrodniczych. Klientów obsługiwał do 1999 r. Zastąpił go nowy market, wybudowany już od podstaw dla Leroy Merlin.