Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

HIT branży dekoracyjnej - jak polska marka podłóg znalazła sposób na koronawirusa

Artykuł sponsorowany
Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 4-5 minut
HIT branży dekoracyjnej - jak polska marka podłóg znalazła sposób na koronawirusa

W lipcu znana z innowacji polska marka Arbiton wprowadziła na rynek innowacyjne narzędzie do wizualizacji podłóg. Dzięki niemu za pomocą trzech kliknięć każdy może sprawdzić jak w jego domu będzie prezentować się podłoga w innym kolorze. Co miesiąc z darmowej usługi korzysta ponad 3000 osób i liczba ta ciągle rośnie. Polacy coraz chętniej korzystają z dobrodziejstw cyfrowych narzędzi, które ułatwiają zakupy. Czy zmiana nawyków zakupowych trwale odbije się również na branży budowlanej?

aktualizacja: 2020-11-04 10:46:14

Raport firmy KPMG "Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?" dowodzi, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje produkty "non food" w Internecie. Aż 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w Internecie w tym również artykuły wyposażenia wnętrz. Według raportu pandemia wirusa wpłynęła też na preferencje marek - coraz bardziej zyskują polskie marki oraz produkty od lokalnych dostawców.

Polacy pokochali zakupy on-line

Również w branży budowlanej odczuwa się zwiększone zainteresowanie kanałem online’owym. Stąd właśnie decyzja marki Arbiton o uruchomieniu najnowocześniejszego w Europie wizualizatora podłóg.

- Z całą pewnością branża budowlana zachowa mocny kanał sprzedaży tradycyjnej ponieważ to na zaufanych dystrybutorach oparta jest sprzedaż w tym segmencie. Wprowadzając wizualizator chcieliśmy wesprzeć naszych partnerów handlowych i dać im narzędzie dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów. Naszym celem nie było przeniesienie zakupów do Internetu, a raczej ułatwienie klientom podejmowanie decyzji bez konieczności odwiedzania sklepów stacjonarnych. - mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton.

- Co miesiąc z naszego wizualizatora korzysta ponad 3000 osób. Każda z nich wgrywa 4-5 zdjęć pomieszczeń w których chce przeprowadzić zmiany. Średnio klienci sprawdzają 10 kolorów podłóg. Łatwo policzyć, że daje nam to 150 tys. wizualizacji miesięcznie. Zdecydowana większość z osób, które korzystają z wizualizatora zamawia u nas próbki paneli do domu. Wizualizator to gamechanger, który ułatwia zakup podłóg prezentując hiperrealistyczne wizualizacje, które dotychczas były dostępne jedynie u architektów wnętrz i pomagając klientom podjąć trafną decyzję - dodaje Artur Tomikowski.

Wizualizator podłóg od Arbiton

Próbki dekorów za 1 grosz przyciągają klientów

Zwiększony wolumen zakupów online w czasie pandemii nie jest oczywiście efektem naturalnej transformacji rynku, ale raczej wymuszoną zmianą. Zdaniem ekspertów KPMG można się jednak spodziewać zwiększenia dynamiki wzrostu sprzedaży online, bo zdecydowana większość konsumentów, "dobrze ocenia cyfrowe kanały realizacji zakupów".

W branży wykańczania wnętrz również istnieje przeświadczenie, że wraz z sytuacją na świecie trwale zmienią się nawyki zakupowe klientów. Będą oni potrzebowali narzędzi, które pozwolą im zachowując dystans społeczny komfortowo kupować elementy wyposażenia mieszkań, w których jesteśmy zmuszeni spędzać więcej czasu.

- Dysponujemy już danymi, które pokazują ogromną dynamikę wzrostu sprzedaży paneli podłogowych, podkładów i akcesoriów podłogowych w kanałach online. I dotyczy to nie tylko Polski, ale właściwie wszystkich 55 rynków na których sprzedajemy swoje produkty. - komentuje Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton.

- Naszym zadaniem jest wspierać lokalnych dystrybutorów naszych produktów oferując im narzędzia, które pomogą klientom dokonywać zakupów w bezpieczny i komfortowy sposób. Obecnie wszystkie próbki podłóg wysyłamy za 1 grosz co znacząco wpłynęło na liczbę zamówień. Według mnie pandemia jedynie przyspieszyła procesy, które i tak w dłuższej perspektywie zaszłyby w społeczeństwie. - dodaje Artur Tomikowski.

Jak działa wizualizator podłóg od Arbiton?

Wystarczy zrobić zdjęcie pomieszczenia oraz wejść na stronę www.arbiton.com. Następnie wgrać zdjęcie i dokonywać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu dekorów i kolorów. Z wizualizatora możemy wygodnie korzystać przy pomocy telefonu komórkowego, bez konieczności pobierania uprzednio jakiejkolwiek aplikacji.

Wizualizator doskonale odwzorowuje kwestie światła, cieni, a także strukturę pomieszczenia. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy, któraś podłoga przypadnie nam do gustu możemy zamówić próbkę dekoru, która kosztuje 1 grosz, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą pod same drzwi.

Jeśli jesteśmy zwolennikami tradycyjnych zakupów program wskaże nam najbliższe naszej okolicy punkty sprzedaży. To prawdziwa rewolucja, która już dziś zmienia zachowania konsumenckie w segmencie budowlanym.


Logo Arbiton

Arbiton marka firmy Decora
www.arbiton.com
ul. Ignacego Prądzyńskiego 24a
63-000 Środa Wielkopolska
e-mail: office@decora.pl
tel. 61 28 64 200

Dodaj komentarz

time image
time image
Zobacz inne artykuły
Jak wykonać podkład podłogowy (szlichtę cementową)?
Jak wykonać podkład podłogowy (szlichtę cementową)?
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego Budujemy Dom! Całkowicie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2020

Dom Energooszczędny Vademecum

ABC Budowania 2020

ABC Budowania

Jak budować bez błędów

Wnętrza 2020

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze listopad 2020

Czas na Wnętrze

Magazyn wnętrzarski pełen inspiracji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom październik 2020

Budujemy Dom

Czasopismo budowlane dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2021

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2021

Nowoczesne Instalacje