Jak zwiększyć przyczepność kół na zjeździe do garażu wyłożonego kostką betonową?

Print image
Copy link image
time image Artykuł na: 2-3 minuty
Jak zwiększyć przyczepność kół na zjeździe do garażu wyłożonego kostką betonową?

Zamierzam wyłożyć zjazd do garażu kostką betonową, ale obawiam się, czy nie będzie on zbyt śliski, szczególnie zimą? Ma strome nachylenie ok. 20%. Czy w jakiś sposób można zwiększyć przyczepność kół na takiej nawierzchni?

aktualizacja: 2020-06-16 05:27:57

Odpowiedź eksperta: W nawierzchni z kostki prowadzącej do zjazdu do garażu można ułożyć poprzeczne wypukłości, zapobiegające poślizgowi kół. Wykorzystuje się do tego kostkę o różnej grubości - jako bazową o grubości 6 cm i tworzącą wystające pasy o 8 cm.

Nawierzchnia powinna być układana w jodełkę, skośnie do nachylenia zjazdu, dzięki czemu na wypukłościach nie będzie zatrzymywała się woda. Jeżeli zdecydujemy się na elementy o typowych wymiarach 10 × 20 cm, to w co trzecim rzędzie należy ułożyć grubszą kostkę. Progi nie muszą być na całej szerokości zjazdu - wystarczą pasy o szerokości ok. 0,5 m, pasujące do rozstawu kół samochodu.

Progi nie uchronią nas jednak przed problemami z wyjazdem z garażu w razie oblodzenia, i wtedy konieczne będzie posypanie nawierzchni piaskiem lub solą drogową. Można tego uniknąć, montując pod nawierzchnią kable albo maty grzewcze.

Przyjmuje się, że ich moc grzewcza nie powinna być mniejsza niż 300 W/m2, przy czym powierzchnię podgrzewania można ograniczyć do szerokości progów. Na funkcjonalność i koszty podgrzewania wpływa sposób sterowania pracą układu. Najprostsze systemy reagują na temperaturę i włączają się przy mroźnej, ale suchej pogodzie. Bardziej rozbudowane zawierają również czujnik wilgotności, dzięki czemu ogrzewanie działa też w przypadku zalegania śniegu bądź oblodzenia.

Redakcja BD
Na schemacie otwierającym: Ułożenie nawierzchni podjazdu w jodełkę z uformowaniem progów oraz zamontowaniem przewodów instalacji przeciwoblodzeniowej.

Dodaj komentarz

time image
time image
Instrukcja montażu segmentowej bramy garażowej
Instrukcja montażu segmentowej bramy garażowej
Zadaj pytanie ekspertowi Masz wątpliwości lub dodatkowe pytania? Napisz do nas!
expert image
Akceptowane formaty plików: 'jpg', 'jpeg', 'gif', 'bmp', 'png'. Dodawanie wielu plików - wciśnij CTRL.
Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Administrator danych osobowych: AVT-Korporacja sp. z o.o. z siedzibą: ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa. Cel przetwarzania danych: udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie. Okres przetwarzania danych: Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w tym konkretnym przypadku, do czasu udzielenia odpowiedzi. Masz prawo do: dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych lub ich przenoszenia. Możesz: odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zażądać, by Twoje wszystkie dane zostały usunięte. Podstawy prawne: art. 5, 6, 12, 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Czytaj więcej
Dodano plik do wysłania
Poradnik
Cenisz nasze porady? Możesz otrzymywać najnowsze w każdy czwartek!
Budujemy Dom
9,95 zł tylko teraz!
Teraz za darmo!
Od teraz, dla wszystkich! Wystarczy, że się zalogujesz. A otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z papierowego Budujemy Dom! Całkowicie za darmo!
Dom Energooszczędny Vademecum 2020

Dom Energooszczędny Vademecum

ABC Budowania 2020

ABC Budowania

Jak budować bez błędów

Wnętrza 2020

Wnętrza

Nowoczesne, stylowe, piękne wnętrza - zasady, porady, inspiracje

Czas na Wnętrze październik 2020

Czas na Wnętrze

Magazyn pełen inspiracji

Twój Dom Twój Styl 2019

Twój Dom Twój Styl

Poradnik shoppingowy

Budujemy Dom lipiec - sierpień 2020

Budujemy Dom

Dla budujących dom i wykonawców

Dom Polski 2020

Dom Polski

Jak zbudować dom tańszy niż mieszkanie

Nowoczesne Instalacje 2020

Nowoczesne Instalacje