Zwróciliśmy się do naszych respondentów z prośbą: "prosimy zaznaczyć (w kolumnie A) firmy znane Ci choćby ze słyszenia oraz (w kolumnie B) firmy, których produkty kupiłeś lub zamierzasz kupić do budowy Twojego domu". Respondent mógł do tego wykazu dopisać również dowolne inne firmy.
Rozkłady statystyczne uzyskanych odpowiedzi przedstawiają wykresy A, B. Liczby podane na rozkładzie A określają, jaki procent wszystkich uczestników ankiety (866 osób) rozpoznaje daną markę. Zatem rozkład ten obrazuje zarówno stopień popularności poszczególnych marek produktów, jak też poziom wiedzy naszych Czytelników.
Zwycięzcą rankingu A jest firma Blachy Pruszyński z rozpoznawalnością marki 72,1%. Bardzo wysoką rozpoznawalność mają firmy Ruukki (71,3%) oraz Budmat (62,4%).
Najchętniej wybierane marki przez inwestorów to Ruukki i Blachy Pruszyński. Znaczący udział w wyniku mają firmy Budmat oraz Lindab.