Projektowanie podjazdu - sprawdzone rady eksperta firmy Polbruk

Minimalna szerokość podjazdu, aby można było komfortowo się po nim poruszać, wynosi 3 m. W miejscach, w których wolnej przestrzeni jest niewiele oraz tam, gdzie występują różnice nachylenia, dobrze jest położyć drobną kostkę. Oto kilka rad dla osób, które planują budowę lub remont podjazdu z zastosowaniem kostki brukowej.

Projektowanie podjazdu - sprawdzone rady eksperta firmy Polbruk
Polbruk S.A. Kostka brukowa, płyty tarasowe, elementy małej architektury
Dane kontaktowe:
Nowy Świat 16 C 80-299 Gdańsk

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Projektowanie podjazdu – sprawdzone rady eksperta firmy Polbruk 1. Wymiary podjazdu

Bez względu na model samochodu, który będziemy parkować, optymalna szerokość podjazdu wynosi 3 metry.

Im większą przestrzeń mamy do dyspozycji, tym śmielej możemy eksperymentować z rozkładem podjazdu, a także, wyznaczając kontury nawierzchni, uwzględnić dodatkowe ciągi komunikacyjne: zatoczkę dla drugiego auta lub wygodne ścieżki prowadzące do domu, ogrodu czy składu z drewnem.

2. Grubość kostki

Na potrzeby pojazdów nieprzekraczających 3,5 t, wystarczy kostka brukowa o grubości 6 cm.
Dla pojazdów cięższych zaleca się użycie kostki o grubości minimum 8 cm.

3. Kształt kostki

Zarówno mała, jak i duża kostka będzie prezentować się na podjeździe bardzo ładnie. Tworząc projekt podjazdu, warto pamiętać jednak o kilku zasadach:

Drobne kostki sprawdzają się na mniejszych przestrzeniach, wąskich podjazdach i łukach, gdzie eliminują konieczność zbędnych docinek, jak również w miejscach, w których występują różnice nachylenia (mniejsza kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia).

Duże płyty i kostki najlepiej wyglądają na większych obszarach, gdzie możemy sobie pozwolić na obszerne aranżacje.

4. Styl aranżacji

Projektowanie podjazdu – sprawdzone rady eksperta firmy Polbruk W zależności od upodobań, koloru elewacji oraz dachówek, możemy wybierać spośród produktów stylizowanych (np. charakterystyczna Polbruk Petra, melanże kolorystyczne) i nowoczesnych (wszelkiego rodzaju kostki płukane, płyty tarasowe).

Dobierając kolory, szukajmy punktów wspólnych (dach, ogrodzenie). Najczęstszymi połączeniami kolorystycznymi są zestawienia: brązowy + żółty oraz szary + grafitowy, a wśród produktów stylizowanych hawaii (brązowo-pomarańczowy) + latte (biało-jasnopiaskowy), czyli wszelkie połączenia kontrastowe.

Odważniejszym osobom można polecić nie tylko zabawę kolorami, ale również rozmiarami w obrębie tego samego koloru, ale różnych rodzajów kostek. Przykład: połączenie prostokątnej kostki Polbruk Granito latte z trapezami Carmino w tym samym lub kontrastowym kolorze.

Przy projektowaniu zwróćmy również uwagę na detale: kanały czy klapy rewizyjne, które można ukryć pod kostką brukową, tworząc estetyczną aranżację. Projekt najlepiej zamówić u profesjonalnego doradcy i z nim przedyskutować założenia oraz nasze oczekiwania. Wszyscy uznani producenci oferują usługę projektową.

Konsultacja merytoryczna: Wojciech Średniawa, główny projektant Polbruk S.A.

www.polbruk.pl

źródło i zdjęcia: Polbruk