W celu powstrzymania ciepła i oślepiających promieni słonecznych, wielu z nas opuszcza wewnętrzne rolety i żaluzje, włącza wentylatory, a z powodu niewystarczających efektów, decyduje się na mniej konwencjonalne sposoby radzenia sobie z upałami. Rozwiązania okazują się być nieefektywne, warunki wewnątrz pomieszczeń niekomfortowe, a metody regulacji temperatury przy użyciu systemów chłodzenia i klimatyzacji okazują się często zbyt drogie. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pomoże zmniejszyć problem nadmiaru ciepła i ograniczyć koszty chłodzenia - są nim szyby przeciwsłoneczne, takie jak Pilkington Suncool™.
Chronimy przed słońcem - kompleksowo
Szeroka gama szyb przeciwsłonecznych z wysokoefektywną powłoką Pilkington Suncool™ umożliwi odpowiedni dobór szkła w zależności od umiejscowienia przeszkleń w budynku, ale również ich położenia względem stron świata i ekspozycji na słońce. Odpowiednio dobrane szkło pozwoli doświetlić wnętrza i ograniczyć efekt ich nadmiernego przegrzewania. Powłoka na szkle odbija energię słoneczną na zewnątrz budynku, zmniejszając zapotrzebowanie na chłodzenia, a tym samym znacznie zwiększając efektywność energetyczną obiektu. Dodatkowo, niskoemisyjne właściwości powłoki sprawiają, że tego rodzaju szyby sprawdzają się również w chłodniejszych miesiącach.
Inwestycja na upalne lata
Szyby przeciwsłoneczne gwarantują skuteczną ochronę przeciwsłoneczną, dzięki czemu są coraz bardziej popularne w sektorze mieszkaniowym. Umożliwiają projektowanie przeszkleń o dużych wymiarach, będących obecnie popularnym trendem wśród właścicieli mieszkań i deweloperów. Właściwości przeciwsłoneczne szyb są pożądane w szczególności na południowych elewacjach budynków.
Szyby zespolone z wykorzystaniem szkła Pilkington Suncool™ 50/25 pozwalają na ograniczenie przepuszczalności energii słonecznej do 27%, podczas gdy w standardowej szybie zespolonej parametr ten wynosi około 63% - tłumaczy Szymon Piróg, Kierownik Biura Doradztwa Technicznego w Pilkington Polska. Należy także pamiętać o przestrzeganiu warunków technicznych, które dla nasłonecznionej elewacji wymagają ograniczenia przepuszczalności energii słonecznej do 35%.
Jedna szyba - wiele korzyści
Dobierając szkło, oprócz optymalnej temperatury, trzeba wziąć pod uwagę szereg innych aspektów pomagających wykreować komfortowe wnętrza. W celu osiągnięcia dodatkowych korzyści, szyby przeciwsłoneczne z gamy Pilkington Suncool™ mogą być łączone z wieloma innymi produktami marki Pilkington.
Jednym z najnowszych rozwiązań, cieszących się dużym zainteresowaniem projektantów, są szyby zespolone Pilkington Insulight™ Sun ze zintegrowanymi żaluzjami ScreenLine®.
Wbudowane żaluzje weneckie, plisowane lub rolowane, dają możliwość indywidualnej kontroli poziomu przepuszczalności światła i energii słonecznej, a tym samym pomagają w ograniczaniu przegrzewania się pomieszczeń - mówi Szymon Piróg.
Dzięki zaspokojeniu potrzeb tysięcy użytkowników, zarówno komercyjnych jak i indywidualnych, wykorzystanie szyb przeciwsłonecznych w przeszkleniach dobrze przyjęło się na polskim rynku. Rosnąca świadomość deweloperów jak i właścicieli prywatnych obiektów mieszkalnych, pozwala na dobór odpowiednich szyb już na etapie ich projektowania. Kompleksowe podejście do kwestii ochrony przed słońcem z pewnością sprawi, że w przyszłości schronienia przed upałami będziemy poszukiwać we własnych domach.
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: www.pilkington.pl
zdjęcia: Pilkington Polska
źródło: Pilkington