Radość bierze się z powietrza - nowa odsłona kampanii #Lepiej Bez Smogu

Pod hasłem „Radość bierze się z powietrza” marki ISOVER, RIGIPS, WEBER rozpoczynają kolejną edycję kampanii społecznej „Lepiej Bez Smogu”, wspierającą rządowe programy na rzecz termomodernizacji. W nowej odsłonie akcji organizatorzy przekonują, że zaangażowanie w ograniczenie smogu dziś przełoży się na to, jakim powietrzem będą oddychać kolejne pokolenia jutro.

Radość bierze się z powietrza - nowa odsłona kampanii #Lepiej Bez Smogu
Isover Saint-Gobain Construction Products Polska ISOVER - izolacje z wełny mineralnej szklanej i skalnej
Dane kontaktowe:
32 339 63 00, Biuro Doradztwa Technicznego: 800 163 121
Okrężna 16 44-100 Gliwice

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

#LepiejBezSmogu - to kampania społeczna realizowana od 2019 roku, promująca przemyślaną termomodernizację budynków, jako pierwszy krok na drodze do przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza, ale też osiągnięcia komfortu termicznego za rozsądne pieniądze. Jej celem jest podniesienie świadomości na temat źródeł powstawania smogu i optymalnych rozwiązań ograniczających to zjawisko.

W kampanii zaplanowano m.in. konkurs dla inwestorów, działania edukacyjne oraz inicjatywy społeczne dla wybranych szkół. Działania z wykorzystaniem najnowszych technologii realizowane będą przez okres zimowy, a komunikacja będzie determinowana przez pogodę, aby wraz ze spadkiem temperatury za oknem, czyli powiększającym się smogiem, zwracać uwagę na rolę termoizolacji domów w walce o czyste powietrze.

Już dziś możesz mieć wpływ na to, czym będziesz oddychał jutro?

Kampania rozpoczęła się 4 listopada. W sieci promują ją o reklamy, na których mała dziewczynka bawi się latawcem z napisem „Lepiej Bez Smogu Radość bierze się z powietrza”. Kreacja na wielu poziomach pokazuje, jak wiele radości czerpiemy z czystego, świeżego powietrza.

Przypomina także o tym, że to jaka będzie prognoza na jutro, zależy od zaangażowania w ograniczenie niskiej emisji. To przesłanie już wkrótce podkreślą kolejne kreacje reklamowe, które będą się zmieniać w zależności od aktualnej aury za oknem. W ten sposób marki ISOVER, RIGIPS, WEBER realizują misję Grupy Saint-Gobain, która wybrzmiewa w haśle ,,Making the world a betterhome”.

- W Polsce wciąż wiele domów jest nieocieplonych, a niska emisja, pochodząca z domowych pieców grzewczych, to jedna z głównych przyczyn smogu. Dzięki kompleksowej modernizacji budynków jednorodzinnych jakość powietrza w naszym kraju może znacząco się poprawić w ciągu kilkunastu lat! To od naszych codziennych decyzji - tych małych względem np. zużycia plastiku, segregacji śmieci, czy ekonomicznej jazdy samochodem, ale też tych większych - budowlano-remontowych wyborów - zależeć będzie jakość naszego życia i naszych bliskich - Anna Kozera, Koordynator kampanii „Lepiej bez smogu”.

Jeszcze więcej wiedzy o dofinansowaniach na termomodernizację budynków

Głównym filarem akcji jest znana już polskim internautom platforma edukacyjna www.lepiejbezsmogu.pl, na której poza kalkulatorem doboru ocieplenia, raportem „Polska Ocieplona” i artykułami edukacyjnym będą realizowane kolejne działania. Już niebawem ukaże się najnowsze, rozszerzone wydanie e-booka „Termoizolacja - zysk dla Ciebie i środowiska”, stanowiące kompendium wiedzy dla inwestora w zakresie termomodernizacji - pozyskiwania środków z programów rządowych, doboru materiałów, wymogów prawa budowlanego.

Tym razem eksperci Saint-Gobain przedstawią systemowe rozwiązania termomodernizacyjne i wyjaśnią krok po kroku, jak skorzystać nie tylko z programu „Czyste Powietrze”, ale ze wszystkich dostępnych aktualnie rządowych dofinansowań do termomodernizacji. Każdy inwestor znajdzie dla siebie pomocną radę i być może podejmie decyzje o wypełnieniu właściwego wniosku. Szczególnie, jeśli wziąć pod uwagę, że to właśnie ogrzewanie i wentylacja pochłaniają 70% wydatków z domowych budżetów.

W Polsce w dalszym ciągu ok. 4 000 000 wymaga kompleksowego ocieplenia uwzględniającego wymianę źródła ciepła.

Jeszcze więcej wiedzy o rozwiązaniach termomodernizacyjnych

Obok budowania świadomości roli termoizolacji w zwalczaniu smogu, ważna jest wiedza na temat rozwiązań systemowych, które zapewnią inwestorowi nie tylko ciepło i oszczędności, ale także bezpieczeństwo pożarowe oraz zdrowy mikroklimat. W termomodernizacji domu kluczowe jest, aby było to działanie efektywne, a nie tylko efektowne. Odnowiona elewacja czy nowe pokoje na poddaszu cieszą oko właścicieli domu, ale nie mogą i nie powinny być jedynym wynikiem nakładu prac i finansów. Warto podejść do termomodernizacji świadomie, bo tylko wtedy zyskamy na tym najwięcej - w skali domu i planety.

Więcej o kampanii Lepiej Bez Smogu: na oficjalnej stronie kampanii i na kanale Facebook

źródło i zdjęcia: ISOVER, WEBER, RIGIPS