Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Prąd jak Powietrze - usługa pozwalająca wykorzystać 100% energii

Columbus prezentuje nową usługę - Prąd jak Powietrze - dzięki której właściciele instalacji fotowoltaicznych będą mogli wykorzystać 100% wyprodukowanej energii. Co więcej, decyzja o sposobie wykorzystania nadwyżek energii będzie leżała po stronie prosumenta.

Prąd jak Powietrze - usługa pozwalająca wykorzystać 100% energii
Columbus Energy Fotowoltaika
columbusenergy.pl
Columbus Energy Fotowoltaika
Dane kontaktowe:
Jasnogórska 9, 31-358 Kraków

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Na czym polega usługa Prąd jak Powietrze?

Dotychczas użytkownicy mogli wykorzystać jedynie z 70 lub 80% nadwyżki, zaś dzięki usłudze Prąd jak Powietrze wykorzystają ją w 100%. Dodatkowo nadwyżki będą naliczać się i kumulować bezterminowo, a nie jak dotychczas wyłącznie przez 365 dni. W sieci Columbus będzie można odebrać je przez cały okres korzystania z usługi.

Bilansowanie nadwyżek energii 1:1 to tylko jeden z elementów usługi Prąd jak Powietrze. Docelowo usługa umożliwi wymianę nadwyżek energii na tokeny. Wykorzystując tokeny można zapłacić za energię elektryczną w innym miejscu - domu, mieszkaniu czy na stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Tokeny pozwolą również na zakup produktów dostępnych na dedykowanej platformie dla użytkowników usługi Prąd jak Powietrze. Panel wymiany dostępny będzie za pośrednictwem aplikacji. 

Nadwyżkę można odebrać, kiedy instalacja przestała produkować prąd np. nocą lub wtedy, gdy nie produkuje wystarczającej ilości energii, by zaspokoić bieżące zapotrzebowania. Na pierwszym etapie usługi w godzinach pomiędzy 13:00 a 15:00 oraz 22:00 a 6:00. A w weekendy i dni wolne od pracy - przez cały dzień.

Zarządzanie nadwyżką energii w usłudze Prąd jak Powietrze

Nadwyżkę energii będzie można wykorzystać na poniższe sposoby:

  • przesłanie darmowej energii osobom trzecim np. rodzinie mieszkającej w innym mieście
  • naładowanie pojazdu elektrycznego w dowolnej stacji ładowania w Polsce (w tym także na stacjach ładowania GoPower)
  • nieodpłatne odstąpienie energii elektrycznej potrzebującym
  • wymianę energii na tokeny i płacenie nimi w dedykowanym sklepie
Aplikacja myColumbus
Aplikacja myColumbus fot. Columbus Energy

Do zarządzania nadwyżką energii służyć będzie aplikacja ColumbusOS. Za pośrednictwem aplikacji użytkownik skontroluje, ile energii może wykorzystać, sprawdzi ilość przesłanej energii do sieci oraz opłaci faktury. Aplikacja dostępna będzie dla wszystkich po zakończeniu wewnętrznych testów oraz programów pilotażowych

źródło i zdjęcia: Columbus Energy