Na czym polega usługa Prąd jak Powietrze?
Dotychczas użytkownicy mogli wykorzystać jedynie z 70 lub 80% nadwyżki, zaś dzięki usłudze Prąd jak Powietrze wykorzystają ją w 100%. Dodatkowo nadwyżki będą naliczać się i kumulować bezterminowo, a nie jak dotychczas wyłącznie przez 365 dni. W sieci Columbus będzie można odebrać je przez cały okres korzystania z usługi.
Bilansowanie nadwyżek energii 1:1 to tylko jeden z elementów usługi Prąd jak Powietrze. Docelowo usługa umożliwi wymianę nadwyżek energii na tokeny. Wykorzystując tokeny można zapłacić za energię elektryczną w innym miejscu - domu, mieszkaniu czy na stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Tokeny pozwolą również na zakup produktów dostępnych na dedykowanej platformie dla użytkowników usługi Prąd jak Powietrze. Panel wymiany dostępny będzie za pośrednictwem aplikacji.
Nadwyżkę można odebrać, kiedy instalacja przestała produkować prąd np. nocą lub wtedy, gdy nie produkuje wystarczającej ilości energii, by zaspokoić bieżące zapotrzebowania. Na pierwszym etapie usługi w godzinach pomiędzy 13:00 a 15:00 oraz 22:00 a 6:00. A w weekendy i dni wolne od pracy - przez cały dzień.
Zarządzanie nadwyżką energii w usłudze Prąd jak Powietrze
Nadwyżkę energii będzie można wykorzystać na poniższe sposoby:
- przesłanie darmowej energii osobom trzecim np. rodzinie mieszkającej w innym mieście
- naładowanie pojazdu elektrycznego w dowolnej stacji ładowania w Polsce (w tym także na stacjach ładowania GoPower)
- nieodpłatne odstąpienie energii elektrycznej potrzebującym
- wymianę energii na tokeny i płacenie nimi w dedykowanym sklepie
Do zarządzania nadwyżką energii służyć będzie aplikacja ColumbusOS. Za pośrednictwem aplikacji użytkownik skontroluje, ile energii może wykorzystać, sprawdzi ilość przesłanej energii do sieci oraz opłaci faktury. Aplikacja dostępna będzie dla wszystkich po zakończeniu wewnętrznych testów oraz programów pilotażowych.
źródło i zdjęcia: Columbus Energy