Śnieżka wśród najcenniejszych polskich marek
Tegoroczny ranking „Rzeczpospolitej” prezentuje 220 najcenniejszych marek.
Wzięto w nim pod uwagę jedynie te, których korzenie wywodzą się z Polski oraz takie, które w ub.r. pod swoją marką uzyskały ponad 20 mln zł przychodów ze sprzedaży. Sztandarowa marka Grupy Śnieżka spełniła oba główne kryteria i ponownie pojawiła się w zestawieniu jako jedyna reprezentantka krajowego rynku farb.
Śnieżka to – obok marek Magnat czy Vidaron – podstawowa pozycja w portfolio Grupy Śnieżka w Polsce. Jako silny brand stanowi o sukcesie spółki i jest ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej.
Ponadto – jak komentują autorzy rankingu – marki zyskują rosnący wpływ na wyceny spółek.
Przez lata obecności na rynku marka Śnieżka zapisała się głęboko w świadomości klientów. Pokazał to rok 2020, kiedy w obliczu pandemii Polacy szczególnie chętnie wybierali te marki, które znają i do których mają największe zaufanie – mówi Tomasz Kosiński, dyrektor marketingu strategicznego, członek zarządu w Śnieżka Trade of Colours.
Śnieżka wielokrotnie gościła w rankingu najcenniejszych marek redakcji „Rzeczpospolitej”.
W ostatnich edycjach była klasyfikowana na coraz wyższych pozycjach, kolejno: 113. w 2016 roku, 110. w 2017 roku i 103. w 2018 roku, by na tegorocznej liście powrócić do pierwszej setki Najcenniejszych Polskich Marek.
Autorzy rankingu podkreślają, że pandemia nie spowodowała rewolucji w gronie marek ujętych w bieżącym zestawieniu. Według cytowanego przez „Rzeczpospolitą” badania Open Research z 2020 roku krajowe pochodzenie produktu lub marki jest istotnym kryterium wyboru aż dla 91% konsumentów.
Był to jeden z czynników, który obok działań marketingowych oraz boomu remontowego pozytywnie wpłynął na ubiegłoroczne wyniki Grupy Śnieżka na rodzimym rynku. W 2020 roku Grupa osiągnęła na nim przychody w wysokości 524,5 mln zł (+9,2% więcej niż rok wcześniej).
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” jest przygotowywany od 2004 roku.
Obecna edycja zestawienia powstała na podstawie nowej metodologii opracowanej we współpracy z zespołem Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Pod uwagę wzięto te marki, które powstały w Polsce (niezależnie od tego, czy obecnie są własnością polskich czy zagranicznych podmiotów) i przekroczyły ustalone kryterium przychodów ze sprzedaży w wysokości 20 mln zł.
Do tegorocznego rankingu zakwalifikowało się 220 marek, których wartość wyniosła co najmniej 10 mln zł. Przy wycenie wykorzystano różnorodne metody, m.in. obliczono różnicę pomiędzy wartością rynkową i księgową przedsiębiorstwa oraz szacunkowy wpływ marki na wielkość sprzedaży lub premię cenową na produktach.
źródło i zdjęcie: Śnieżka