Udany debiut wirtualny
BAU ONLINE okazał się ważnym wydarzeniem dla branży budowlanej. W przedsięwzięciu wzięło udział w sumie 247 firm z 29 krajów. Dla zwiedzających, organizatorzy zapewnili bezpłatny dostęp pod warunkiem rejestracji w systemie. Dzięki temu każdy zalogowany użytkownik mógł swobodnie korzystać z platformy MyBAU i za jej pomocą umawiać spotkania z wystawcami w formie video konferencji oraz uczestniczyć w prezentacjach produktów.
Zwiedzający otrzymali ponadto dostęp do katalogu uczestniczących w targach firm, ich projektów i produktów. Użytkownicy za pośrednictwem ww. narzędzia mogli także uczestniczyć w seminariach organizowanych przez Messe Munchen. W programie konferencji poruszano najważniejsze, aktualne tematy, takie jak cyfryzacja, wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, zasoby i recykling, budownictwo mieszkalne przyszłości oraz wpływ pandemii koronawirusa na architekturę i urbanizację.
Wykłady na temat odpowiedzialnego budownictwa
W tym roku firma ALUPROF S.A. zjawiła się na targach pod hasłem "Zbudujemy lepszą przyszłość" (ang. Let’s build a better future) by zachęcać odbiorców do wspólnego wysiłku na rzecz lepszego jutra. Prelegenci spółki podczas 9 webinariów zaprezentowali podejście producenta systemów aluminiowych do idei odpowiedzialnego projektowania i budownictwa oraz przedstawili najważniejsze premierowe systemy i innowacje.
"Podczas prelekcji rozmawialiśmy o potrójnej odpowiedzialności biznesu – za środowisko, społeczeństwo oraz gospodarkę. Zrównoważony rozwój i łańcuch dostaw to przyszłość branży budowlanej. W tym ujęciu przedstawiliśmy korzyści płynące z projektowania „zielonych budynków” i ich wpływu na architekturę współczesnych miast" - powiedziała Aleksandra Baksik, Brand & Sustainable Development Manager w Aluprof SA i jedna z prowadzących wykłady.
"Podczas naszych prezentacji inspirowaliśmy audytorium międzynarodowymi projektami, w których zastosowano systemy Aluprof, takimi jak warszawska Mennica Legacy Tower, SARA Kulturhus - aluminiowo-drewniany wieżowiec ze Szwecji, czy 61 Ninth Avenue z nowojorskiego Manhattanu" - dodaje Baksik.
Firma w swoich prezentacjach przedstawiła najpopularniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie systemy stolarki aluminiowej. Duże zainteresowanie wzbudziło m.in. rozwiązanie MB-104 PASSIVE – system okienno-drzwiowy o najwyższej izolacyjności termicznej, spełniający wszelkie wymagania stawiane elementom stosowanym
w budownictwie pasywnym.
W części dotyczącej fasad specjaliści ALUPROF przybliżyli właściwości najpopularniejszych produktów: ścian osłonowych słupowo-ryglowych MB-SR50N i wersji o podwyższonej izolacyjności termicznej: MB-SR50N HI i MB-SR50N HI+, a także wariant estetyczny pozwalający na uzyskanie z zewnątrz efektu jednolitej, szklanej tafli, czyli MB-SR50N EFEKT.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się także prezentacje dotyczące aluminiowych systemów oddymiających i przeciwpożarowych i ich roli w zabezpieczeniu budynków oraz projektowanie w technologii BIM.
ALUPROF S.A. - lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej
ALUPROF SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA - notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, najnowocześniejszej i najszybciej rozwijającej się firmy produkcyjnej w branży aluminiowej w Europie Środkowo-Wschodniej. ALUPROF jest też jednocześnie jednym z liderów branży w Europie, dostarczając rozwiązania o uznanej, najwyższej jakości. Spółka posiada 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 9 spółek handlowych w Europie i USA. Jest obecna w 55 krajach oraz prowadzi ekspansję na kolejne światowe rynki. Firma dostarcza nowoczesne aluminiowe systemy okienno-drzwiowe, fasadowe oraz systemy rolet i bram.
Wśród produktów ALUPROF SA znajdują się m.in. konstrukcje przeciwpożarowe, antywłamaniowe oraz energooszczędne rozwiązania stosowane w budownictwie pasywnym. Rozwiązania firmy spełniają najbardziej restrykcyjne wymogi nowoczesnego budownictwa.
źródło i zdjęcia: ALUPROF S.A.