Tendencje na rynku
Branża stolarki okiennej przeżywa rewolucję internetową. Dziś, według badań, aż 69,6 % inwestorów do 39 roku życia szuka informacji w sieci. Równie ważnym źródłem informacji są eksperci w salonie sprzedaży.
Obecnie wiele osób stawia na zakup scentralizowany, czyli na zakup okien, bram, drzwi i osłon w jednym miejscu.
Obserwujemy dynamikę wzrostu udziału zamówień kompletu stolarki. Rok do roku notujemy ponad 30-procentowy wzrost. Polacy chcą kompleksowej obsługi i cieszy nas, że możemy ten sektor tak dynamicznie współtworzyć - komentuje Radosław Gibki, Dyrektor Sprzedaży Krajowej firmy KRISPOL.
Rozwój sieci KRISHOME
Od 2018 roku, kiedy firma KRISPOL ogłosiła nowy projekt, sieć zanotowała 40 procentowy wzrost.
Liczby są ważne, ale dla nas bardziej istotne jest to, że dołączający do sieci KRISHOME to wyjadacze lokalnych rynków, firmy z doświadczeniem i zaufaniem budowanym wśród klientów w danym rejonie od wielu lat, czasem już nawet pokoleń. To pokazuje, że spójną koncepcję i naszą wizję marketingową rekomendują ludzie, którzy o biznesie mogą wiele powiedzieć, to jest nasz powód do dumy i świetne środowisko do wspólnego synergicznego rozwoju - dodaje Radosław Gibki.
Salon Megabud z Gdańska z powodzeniem odnosi sukcesy na lokalnym rynku.
Nie wystarczy dobry produkt, dziś na proces sprzedaży i obsługi klienta trzeba spojrzeć szerzej. Naszym priorytetem jest dostarczyć inwestorowi, jak najwięcej informacji. Chcemy, by kupując w salonie Megabud klienci byli świadomi czego oczekują od swojej inwestycji i ich potrzeby zostały zaspokojone - od wstępnej rozmowy z doradcą techniczno-handlowym, po prawidłowy montaż na budowie, każdy etap ma kluczowe znaczenie. W mojej opinii to właśnie takie podejście daje stabilizację biznesową i efektywność - mówi Michał Michnowicz, właściciel salonu z Gdańska.
Właściciele salonu Prestige House w Grabówce pod Białymstokiem dodają, że bardzo ważne jest także wsparcie w postaci szkoleń zapewnianych przez producenta.
Możliwość stałego rozwoju - zarówno kompetencji naszych montażystów, jak i zespołu handlowego, to ważny element strategii budowania pozycji lidera, ale też eksperta na lokalnym rynku - komentuje Rafał Siwy.
Paulina Witkowska właścicielka salonu WW Okna dodaje, że dla inwestorów atutem jest także elastyczność i komplementarność oferty.
Elastyczność ofertowa, ściślej możliwość łączenia w obrębie jednego zlecenia różnych rozwiązań z zakresu stolarki, pozwala nam przygotowywać konkurencyjne oferty, na które tak liczą budujący.
Plany na przyszłość
Firma KRISPOL zapowiada, że sieć salonów będzie się nadal powiększać.
Nasz salon dołączył do sieci jako jeden z pierwszych i z perspektywy czasu uważamy, że była to świetna decyzja. Kompetencje i doświadczenie w połączeniu z świetnie prowadzonymi działaniami promocyjnymi, w których wspiera nas producent, zaowocowały satysfakcjonującymi wynikami - rekomenduje Waldemar Krysiński, właściciel salonu KRISTECH z Inowrocławia.
źródło i zdjęcia: KRISPOL