Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

Detekcja laserowa na przejazdach kolejowych

Technologia laserowej detekcji OPTEX REDSCAN podnosi  bezpieczeństwo na ponad 400 przejazdach kolejowo-drogowych, od Szkocji po południowe wybrzeże Wielkiej Brytanii.

Detekcja laserowa na przejazdach kolejowych
Optex Security Sp. z o.o. Producent niezawodnych barier podczerwieni i czujek ruchu
www.optex-europe.com
Optex Security Sp. z o.o. Producent niezawodnych barier podczerwieni i czujek ruchu
Dane kontaktowe:
22 598 06 60
Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7b, 02-366 Warszawa

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Po dwóch latach testów Tew Plus uzyskał pełną homologację Network Rail dla detektora przeszkód na przejeździe kolejowo-drogowym, gdzie OPTEX REDSCAN stanowi główny element detekcji.

System RADAR wykrywa pojazdy lub inne duże obiekty, które mogą uszkodzić pociąg i stanowić niebezpieczeństwo dla pasażerów. System LIDAR zaprojektowano zaś aby chronić pieszych lub rowerzystów, którzy mogą zostać uwięzieni pomiędzy barierami. System jest wystarczająco czuły, aby wykryć dziewięcioletnie dziecko przebywające na torach.

System sygnalizacji informuje układ LIDAR o uaktywnieniu przejazdu kolejowo-drogowego, a system detekcji skanuje dany obszar. Jeśli na przejeździe nikogo i niczego nie ma, sygnał zmienia kolor na zielony i pociąg może bezpiecznie przejechać. W przypadku wykrycia obiektu na torach barierki są podnoszone, aby umożliwić temu pojazdowi lub pieszemu opuszczenie torowiska przed zezwoleniem na przejazd pociągu.

System jest w pełni automatyczny: jeżeli obiekt pozostaje nieruchomy pomimo upływu trzech cykli, maszynista otrzymuje komunikat o konieczności ostrożnej jazdy z prędkością nieprzekraczającą 8 km/h, aby mógł określić rodzaj przeszkody na torach i zahamować.

źródło i zdjęcia: Optex Security