Jak to się zaczęło?
Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 roku. Dwa lata później, w maju w 1994 roku działalność rozpoczęła Buderus Technika Grzewcza Sp. z o.o. – spółka-córka Buderus GmbH. Pierwszymi produktami produkowanymi przez Buderus były kotły żeliwne stanowiące 90% obrotu.
Już 4 lata od startu działalności w Polsce marka obchodziła swój podwójny jubileusz -100-lecie pierwszego patentu Buderusa na członowy kocioł grzewczy z żeliwa szarego i 50-lecie wytwarzania regulatorów. W 1994 roku Buderus sprzedawał ok. 400 kotłów rocznie, obecnie ok. 17 500 urządzeń.
Teraz najwyższą dynamikę sprzedaży uzyskują odnawialne źródła ciepła - głownie pompy ciepła. 25 lat temu Buderus jako jedyny na rynku opatentował technologię „Thermostream”, umożliwiającą pracę bez regulacji temperatury wody na powrocie.
Buderus znaczy jakość
Klienci cenią markę Buderus przede wszystkim za wysoką jakość produktów. Buderus był wielokrotnie nagradzany zarówno przez instytucje i stowarzyszenia branżowe, jak również przez samych konsumentów. Marka trzy razy otrzymała wyróżnienie „Super Marka”, a także tytuł „Lider Nowych Technologii” dla przedsiębiorstw i instytucji wdrażających nowe technologie oraz przestrzegających najwyższych standardów jakości. Buderus może pochwalić się również takimi wyróżnieniami jak Budowlana Marka Roku (trzy tytuły), „Złoty Instalator” czy „Konsumencki Lider Jakości”.
Ważną rolę w asortymencie marki Buderus, oprócz kotłów, odgrywają także systemy wykorzystujące energię odnawialną: kolektory słoneczne i pompy ciepła. W ofercie Buderus można znaleźć także systemy regulacji, grzejniki, elementy wyposażenia kotłowni i instalacji c.o., bloki energetyczne oraz podgrzewacze c.w.u.
Nasze bogate portfolio to źródło naszego sukcesu. Przez ostatnie lata zaobserwowaliśmy znaczącą zmianę w świadomości naszych klientów jeśli chodzi wybór urządzeń grzewczych. Użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na parametry, ale również na ekologiczny aspekt urządzenia, wygląd oraz komfort zarządzania za pomocą smartfona. Przez te 25 lat odpowiadaliśmy na aktualne potrzeby naszych klientów i właśnie dzięki temu udało nam się zbudować silną markę. Planujemy dalej rozwijać nasze portfolio w oparciu o najnowsze trendy technologiczne w branży grzewczej – podsumował Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.
Szeroki asortyment kotłów grzewczych, palników, systemów regulacyjnych, zasobników c.w.u., urządzeń solarnych, pomp ciepła, systemów wentylacji i osprzętu umożliwia dostęp do nieograniczonych rozwiązań, praktycznie do każdego systemu grzewczego.
źródło i zdjęcia: Buderus