Zajęcia pod hasłem "Warsztaty SGH - Samsung: wyzwania w zarządzaniu międzynarodową korporacją technologiczną" są szansą dla studentów, by poznać jak w praktyce wygląda praca w tym charakterystycznym środowisku biznesowym. W ramach prowadzonego kursu pracownicy Samsung dzielą się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami, które na co dzień sprawdzają się w środowisku biznesowym. Są one szczególnie wartościowe, ponieważ Samsung, ze względu na działające w Warszawie drugie co do wielkości na świecie Centrum R&D i fabrykę AGD we Wronkach, jest jednym z największych zagranicznych inwestorów w Polsce.
Dwa bloki tematyczne
Zajęcia podzielone są na 2 bloki tematyczne: technologiczny oraz biznesowo-społeczny i prowadzone są w formie warsztatowej. Pierwsza część ma wprowadzić studentów w kontekst działania korporacji technologicznej i wyzwań przyszłości związanych z innowacjami technologicznymi. Drugi moduł tematyczny skupia się na dobrych praktykach w różnych aspektach funkcjonowania organizacji: od komunikacji z konsumentem, po zarządzanie finansami. Spotkania prowadzą menadżerowie wyższego i średniego szczebla firmy Samsung. Są nimi eksperci z Centrum R&D oraz specjaliści w dziedzinie zarządzania, finansów, sprzedaży, e-commerce, a także PR i CSR.
- "Jest różnica między wiedzieć a rozumieć" - mówi prof. Krzysztof Kozłowski, prorektor SGH ds. dydaktyki i studentów.
-"Chcemy, żeby studenci nie tylko mieli wiedzę odnośnie trendów we współczesnym biznesie, ale też rozumieli, jak przedsiębiorstwa działają w praktyce. Zależy nam, aby młodzi ludzie zrozumieli różnicę między powielaniem a innowacją, trwaniem a sukcesem, żeby zrozumieli, że pomysł to nie wszystko - trzeba go jeszcze wdrożyć. A tego najlepiej jest uczyć się z najlepszymi, od najlepszych. Temu mają służyć wspólne warsztaty SGH i Samsung."
źródło i zdjęcia: Samsung Electronics