Co jest dla nas zatem najważniejsze?
Jak wynika z badania "Jaka szafa, taki dom" przeprowadzonego na zlecenie salonów Agata, większość Polaków najbardziej ceni funkcjonalność mebli. W drugiej kolejności stawiamy na wygodę. Kwestie takie, jak marka i producent czy aktualna moda odgrywają znacznie mniejszą rolę podczas zakupów.
- "Trendy w aranżacji wnętrz są trudniejsze do wdrożenia w życie niż moda rozumiana przez pryzmat ubioru. Inspirujemy się nowościami, ale nie zawsze możemy zastosować podpatrzone rozwiązania w naszych domach. Dlatego tak ważne jest to, aby wnętrza odzwierciedlały nasz indywidualny styl. Cieszę się, że jestem ambasadorką marki, która inspiruje wszystkich Polaków do tego, aby przeistaczali zwykłe przestrzenie w miejsca, w których chce się być, bo są takie jak my" - mówi Małgorzata Socha, ambasadorka marki Agata.
Na co Polacy zwracają uwagę?
Decydując się na zakup narożnika, biurka czy łóżka zwracamy uwagę na to, aby dany mebel dobrze spełniał swoją funkcję i służył nam jak najdłużej, o czym świadczy fakt, że coraz częściej przywiązujemy dużą wagę do jakości wykonania i użytych materiałów. Nie ma się co dziwić, w końcu meble to inwestycja na lata. Coraz częściej decydujemy się też na zakup kompletów modułowych, którymi możemy zaaranżować pokój dokładnie tak, jak chcemy, dowolnie przestawiając i łącząc elementy zestawu. Wynika to bezpośrednio z naszego przywiązania do funkcjonalności i wygody. Cena, chociaż nadal istotna, przestała być głównym wyznacznikiem. Wyniki badania "Jaka szafa, taki dom" pokazują, że zależy nam na wyrażaniu siebie poprzez wystrój wnętrz i zgadzamy się z tym, że nasze mieszkania powinny odzwierciedlać naszą osobowość. Wciąż jednak uczymy się tego, jak to robić i na co zwracać uwagę. Dopasowywanie wnętrz bezpośrednio do naszego stylu i rezygnacja z kopiowania rozwiązań katalogowych to trendy, które są coraz bardziej widoczne i z pewnością będą się dalej rozwijać.
Nie idziemy za modą, tylko czerpiemy z niej inspiracje i łączymy z naszym indywidualnym stylem. Tak powstaje nasza garderoba i warto, aby w podobny sposób kształtowały się nasze wnętrza.*
*Materiał powstał w oparciu o badanie opinii "Jaka szafa, taki dom" z 2017 roku, które zostało przeprowadzone przez ośrodek Kantar Millward Brown na zlecenie Agata S.A.
źródło i zdjęcia: SALONY AGATA