- "Celem, jaki przyświecał nam przy ustanawianiu Dnia Brukarza, było zwrócenie uwagi na pracę w zawodzie, który nie jest doceniany, a bywa nawet niezauważany, mimo że z kostki brukowej układa się coraz więcej chodników, dróg dojazdowych i miejsc rekreacji w całej Polsce." – mówi Mariusz Ferenc, Prezes Zarządu Polbruk SA, lidera na rynku producentów kostki brukowej i betonowych wyrobów drogowych w Polsce.
- "Wychodząc z tego założenia, chcieliśmy ustanowić jeden dzień, kiedy brukarze będą mogli poczuć się jedną grupą zawodową. Zależało nam również na zwiększeniu świadomości społecznej związanej z tym zawodem. Przechadzając się kolorową alejką w parku lub w drodze na zakupy, nie uświadamiamy sobie zwykle, jak wiele pracy, ktoś musiał włożyć w to, aby dany chodnik wyglądał tak, jak wygląda i dobrze się po nim szło, a to jest właśnie zadanie brukarza." – dodaje Mariusz Ferenc.
Ustanowiony przez firmę Polbruk Dzień Brukarza to pierwsza tego typu inicjatywa skierowana do grupy zawodowej brukarzy. W przyszłości firma planuje jednak więcej działań, których celem będzie stworzenie platformy komunikacji i wsparcia dla osób wykonujących tę profesję. Aktualnie na stronie Facebook.com funkcjonuje już serwis @JestemFachowcem, prowadzony pod patronatem Polbruk dla fachowców z firm brukarskich, gdzie mogą oni uzyskać przydatne porady, a także wymieniać się spostrzeżeniami.
źródło i zdjęcia: Polbruk