Znalezienie się w gronie firm, dla których dobrowolne działania na rzecz lepszego społeczeństwa i czystszego środowiska są ważnym aspektem działalności przedsiębiorstwa ma dla nas szczególne znaczenie. Tak duża organizacja produkcyjna jak nasza pozostawia ślad ekologiczny. Zdajemy sobie z tego sprawę i czujemy się zobowiązani do prowadzenia działań niwelujących ten efekt. Jednocześnie, jako korporacja międzynarodowa i duży pracodawca w Polsce, staramy się wprowadzać w życie projekty wspierające osoby potrzebujące i społeczności lokalne - mówi Rafał Błaszczyk, Marketing Manager CE Stanley Black & Decker Polska.
"Dzień Ziemi" to trzyetapowa akcja edukacji ekologicznej realizowana wśród pracowników gliwickiego centrum dystrybucyjnego Stanley Black & Decker obsługującego obszar Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz szerzenia wiedzy ekologicznej, akcja ta uświadamia pracownikom, że mają oni realny wpływ na działalność firmy. Na "Dzień Ziemi" składają się: ECOTest sprawdzający wiedzę na temat ochrony środowiska naturalnego, ECOlogical training realizowany we współpracy z ekspertami Fundacji Bez Tajemnic i kształtujący umiejętności praktyczne z zakresu recyklingu, oraz ECOSmart, do którego pracownicy zgłaszają własne projekty efektywności ekologicznej. Spośród 13 zgłoszonych inicjatyw Stanley Black & Decker zrealizował 5, w tym: zmniejszenie liczby odpadów papierowych, zoptymalizowanie procesów zakupowych w magazynie oraz recykling jednostronnie zadrukowanych kartek.
Drugi projekt doceniony przez FOB to "Świąteczne pomaganie". Akcja łączy działania charytatywne z wolontariatem pozwalając pracownikom na samorealizację oraz wspierając ich potrzebę niesienia pomocy innym. W jej ramach pracownicy warszawskiego biura Stanley Black & Decker zorganizowali dwa wydarzenia połączone ze zbiórką pieniędzy oraz darów rzeczowych na rzecz "Szlachetnej paczki". Pierwszym był kiermasz książek, drugim sprzedaż własnoręcznie upieczonych i udekorowanych, świątecznych pierników. Zebrane pieniądze przeznaczono na przygotowanie paczki dla pięcioosobowej rodziny z Piaseczna.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest organizacją pozarządową zajmującą się promowaniem zaangażowania przedsiębiorstw w realizację zasad odpowiedzialnego biznesu (CSR). Co roku wydaje publikację prezentującą najlepsze praktyki z tego zakresu. W 13. raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki" zaprezentowano 684 praktyki CSR.
Firma Stanley Black & Deckerpowstała w 2010 roku w wyniku połączenia dwóch wiodących firm z branży narzędziowej i elektronarzędziowej – STANLEY WORKS i BLACK+DECKER™.
STANLEY® (The STANLEY® Works, Inc.) to światowy lider technologiczny w dziedzinie produkcji narzędzi ręcznych. Firma powstała ponad 170 lat temu (1843 r.) w Stanach Zjednoczonych. Od około 1920 roku marka STANLEY® jest znana na wszystkich kontynentach i należy dziś do najbardziej popularnych znaków firmowych świata. Od ponad 36 lat The STANLEY WORKS jest notowany na giełdzie w Nowym Jorku.
W wyniku ciągłego rozszerzania i różnicowania asortymentu, The STANLEY WORKS posiada w swojej ofercie już kilkadziesiąt tysięcy produktów. W 2006 r. pozycja rynkowa STANLEY® na świecie została dodatkowo wzmocniona przez przejęcie firmy Facom – dostawcę wysokiej jakości narzędzi dla przemysłu.
BLACK+DECKER jest największym na świecie producentem elektronarzędzi i akcesoriów. Firma powstała w 1910 roku w Baltimore w Stanach Zjednoczonych. Zarówno w USA jak i na całym świecie zajmuje czołowe miejsce w sprzedaży produktów tego rodzaju przeznaczonych do użytku domowego, do pracy w rzemiośle oraz w przemyśle. W niemal połowie ze 100 krajów, w których rozprowadzane są produkty BLACK+DECKER mają one czołowy udział w swojej kategorii na rynku. Produkty firmy BLACK+DECKER oferowane są pod markami: BLACK+DECKER, DEWALT, Porter-Cable, Emhart Teknologies, Kwikset, Baldwin i Price Pfister.
źródło i zdjęcia: Stanley Black & Decker Polska