Historię marki w Polsce wyznacza kilka ważnych wydarzeń. W roku 1993 na mapie naszego kraju w pełni zaistniała firma Gullfiber AB – „przodek w prostej linii” obecnego ISOVER-u. - która rozpoczęła budowę polskiego rynku wełny szklanej. W zakupionym w roku 1996 i zmodernizowanym w kolejnych latach zakładzie produkcyjnym w Gliwicach, są wytwarzane oraz stale udoskonalane różnorodne produkty z wełny szklanej i skalnej. Kolejne kamienie milowe w rozwoju marki na polskim rynku sięgają lat 1999 – 2008.
W 1999 roku uruchomiono najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji wełny szklanej. Ze względu na wzrost rynku termorenowacji istniejących budynków oraz zapotrzebowania na produkty o podwyższonych parametrach termicznych - także w nowych aplikacjach - w czerwcu 2008 roku została uruchomiona kolejna linia do produkcji wyrobów z wełny szklanej. Dzięki unikalnej technologii rozwłókniania szkła ISOVER stał się ekspertem i czołowym producentem materiałów izolacyjnych z włókien szklanych i skalnych w Polsce.
Zmiana nazwy z Gullfiber na ISOVER nastąpiła w październiku 2000 roku. Wraz z rozwojem firmy marka postawiła na budowanie swojej pozycji na krajowym rynku. Początkowo wiązało się to ze zwalczaniem stereotypów jakie funkcjonowały na temat stosowania izolacji z włókien szklanych i uświadamianiem klientów o jej niekwestionowanych zaletach. Wiedza przekazywana przez ekspertów marki zyskała uznanie zarówno wśród szerokiego grona architektów i wykonawców oraz inwestorów indywidualnych i komercyjnych.
Firma stale prowadzi prace badawczo-rozwojowe dążąc do tworzenia wydajnych i wysokiej jakości produktów, spełniających najwyższe wymagania Klientów. Produkty ISOVER są wytwarzane zgodnie z międzynarodowymi normami i przy zapewnieniu ścisłej kontroli jakości: wpływają na właściwą akustykę pomieszczeń, redukując hałas; stanowią doskonałą izolację termiczną: zmniejszają koszty ogrzewania zimą i chłodzenia latem; posiadają najwyższą klasę niepalności, zwiększającą bezpieczeństwo budynków.
Dodatkowo ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery, pozytywnie wpływając na środowisko naturalne. Produkty ISOVER są wykorzystywane do wykonywania izolacji praktycznie każdej przegrody w budynku czy izolacji technicznych urządzeń i instalacji. W budownictwie materiałami ISOVER można ocieplać: dachy skośne (m.in. Super-Mata, Profit Mata czy najpopularniejszy na rynku produkt - Uni-Mata), dachy płaskie (zestawy: Złoty, Srebrny i Platynowy Dach), stropodachy, ściany zewnętrzne, ściany działowe (Aku-Płyta, Polterm Uni), fundamenty i posadzki, a także izolować instalacje i urządzenia techniczne w budynkach produkcyjnych i komercyjnych jak również mieszkaniowych np. kominki.
Produkty ISOVER z powodzeniem można wykorzystać zarówno w budownictwie jednorodzinnym, jak i komercyjnym. Zostały one użyte przy budowie wielu prestiżowych budynków w całej Polsce. Do ich grona należą m.in. Zamek Ujazdowski w Warszawie, Kancelaria Premiera, wieżowiec Warsaw Trade Tower, Port Marynarki Wojennej w Gdyni, Rafineria Gdańska, obiekty Międzynarodowych Targów Poznańskich, Biblioteka Śląska w Katowicach, Dworzec Główny i Ośrodek Sztuki Japońskiej w Krakowie, Sky Tower, Teatr Polski we Wrocławiu i wiele innych.
W swoich działaniach ISOVER koncentruje się na trzech kluczowych filarach: ludziach, marce i technologii. Dba również o przejrzystość działań oraz ich wysokie standardy. Dzięki temu od lat znajduje się w gronie firm cieszących się zaufaniem konsumentów i partnerów biznesowych. Marka wychodzi naprzeciw rosnącym aktualnym i przyszłym potrzebom Klientów. Od lat znajduje się w gronie firm, które są uprawnione do stosowania godła „Teraz Polska”.
W swojej historii otrzymała również kilka innych, znaczących wyróżnień. Gazele Biznesu, Budowlana Firma Roku 2008 w kategorii Producent Materiałów i Technologii, TopBuilder 2012 za najlepszy innowacyjny produkt: ISOVER Multimax30 czy Polski Herkules 2012 - to tylko niektóre tytuły. W ostatnim czasie, jako jedyna firma z branży budowlanej, ISOVER otrzymał również tytuł marki Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2012.
Marka wspiera także wiele działań i inicjatyw, które wpływają na edukację użytkowników i rozwój świadomości na rynku, szczególnie w kontekście promocji budownictwa energooszczędnego. Od lat ISOVER konsekwentnie angażuje się w projekty dotyczące energooszczędności i propagujące ekologiczne postawy. Proekologiczne inicjatywy marki w Polsce dotyczą m.in. udziału w projekcie „Klimat i Energia” organizacji WWF Polska. ISOVER został również partnerem Programu Komisji Europejskiej „GreenBuilding”.
Ponadto, poza wsparciem konkursu na „Najbardziej efektywną energetycznie gminę w Polsce”, organizowanego przez Krajową Agencję Poszanowania Energii, ISOVER był głównym partnerem konkursu Polskiego Związku Firm Deweloperskich na najlepszy zrealizowany projekt mieszkaniowy, w którym nagradzał energooszczędne rozwiązania. ISOVER przystąpił również do projektu dla firm Grupy Saint-Gobain - CARE 4, którego sygnatariusze zobowiązali się do czterokrotnej redukcji zużycia energii w nowobudowanych i poddawanych gruntownej renowacji budynkach użytkowanych przez spółki Saint-Gobain na świecie.
Wymagania tego programu spełniła ostatnio zmodernizowana siedziba Saint-Gobain Construction Products Polska w Gliwicach. Podczas ekonomicznego forum w Davos Saint-Gobain, której częścią jest ISOVER, została uznana za jedną ze 100 firm najbardziej dbających o środowisko naturalne. Jednak ISOVER to nie tylko produkty. Dla firmy dom jest synonimem komfortu i bezpieczeństwa. Zbudowany z najlepszych surowców przy zastosowaniu najbardziej innowacyjnych i przyjaznych człowiekowi technologii, funkcjonuje niczym żywy organizm, dopasowując się do rytmu i warunków jakie panują w otoczeniu jego mieszkańców.
Zdrowy mikroklimat jest możliwy dzięki oddychającym ścianom i dachowi, natomiast relaksująca cisza dzięki doskonałym parametrom akustycznym użytych materiałów. Za przyjaznym mikroklimatem, właściwą akustyką czy odpowiednią wilgotnością powietrza idzie znaczna redukcja kosztów eksploatacji. Komfort ma wiele wcieleń, które powinny polegać nie na tymczasowości, a na sprawdzonych rozwiązaniach. ISOVER, tworząc komfortowy klimat, dba o to, aby owe rozwiązania, które znalazły zastosowanie w czterech ścianach, nie pozwalały na marnowanie cennej energii. ISOVER – 20 lat w Polsce. Sukces oparty na innowacjach!
Źródło: Saint-Gobain Construction Products Polska
Więcej