Trzy powody, by podnieść cenę w kryzysie

W żadnej poważnej firmie w Polsce kierownictwo dziś już nie pyta, czy w 2013 roku czeka nas spowolnienie gospodarcze, ale zastanawia się nad jego skalą i skutkami, jakie może ono spowodować w konkretnej branży. Wszystkie ręce na pokład – w takiej atmosferze opracowywane są antykryzysowe scenariusze. Trzeba zdecydować, jaką strategię obrać na trudne czasy. Polbruk podnosi ceny, bo nie chce oszczędzać na ludziach ani na jakości swoich produktów. Każdy z takich wariantów byłby strategią zbyt krótkoterminową, na którą w odpowiedzialnym biznesie nie można sobie pozwolić.

Trzy powody, by podnieść cenę w kryzysie
Polbruk S.A. Kostka brukowa, płyty tarasowe, elementy małej architektury
Dane kontaktowe:
Nowy Świat 16 C 80-299 Gdańsk

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie


Prezes Polbruk S.A. Aleksander Szyszko
Prognozy na 2013 rok nie pozostawiają nam większych złudzeń: gospodarka spowalnia i nowych inwestycji będzie znacznie mniej. W tym kontekście wzrost cen należy do najtrudniejszych biznesowych decyzji. Musi ją poprzedzić wnikliwa analiza wszelkich okoliczności – zarówno rynkowych, jak i wewnętrznych. W przypadku Polbruku takie posunięcie motywują trzy zasadnicze kwestie.

Po pierwsze, nasze produkty muszą być trwałe i bezpieczne, bo powstają z nich obiekty na lata. Takie podejście towarzyszy nam od dawna i jest doceniane przez rynek. W tym roku po raz czwarty wyróżniono nas w konkursie Najwyższa Jakość Quality International, w którym dostaliśmy Złote Godło za kostkę brukową, płyty chodnikowe oraz materiały do budowy dróg i autostrad. Jako lider branży nie możemy oszczędzać na jakości, a ta ma przecież swoją cenę.

Zwłaszcza, że koszty produkcji systematycznie rosną, a ceny sprzedaży od kilku lat malały osiągając poziom granicy opłacalności. We wszystkich naszych 18 lokalizacjach, na każdej z 26 linii produkcyjnych, jakość jest absolutnym priorytetem. Tego podejścia nie zmienią ani kryzys ani obawa przed jego skutkami, ponieważ czujemy się odpowiedzialni wobec rynku. Przeciwnie, inwestujemy w nowoczesne technologie produkcji, co angażuje bardzo duży kapitał. Dla podwyżki cen nie ma zatem rozsądnej alternatywy.

Drugą kwestią, która ściśle wiąże się z poprzednią, jest postawa wobec naszych partnerów i kontrahentów. Stawiamy na partnerskie relacje i angażujemy się w ich przedsięwzięcia. Wiemy, że tylko najlepsze produkty pozwolą im osiągnąć własne cele i optymalne efekty inwestycji. Nasza oferta musi dawać im pewność, że dokonają dobrego zakupu. Dotyczy to zarówno naszych klientów biznesowych, którymi są hurtownie i markety budowlane, jak i wielkie konsorcja budujące polskie drogi i miasta.

Ci pierwsi zaopatrują klientów indywidualnych czy developerów, którzy aranżują otoczenie domów i osiedli, co dla każdego jest bardzo ważną inwestycją na całe lata. Z efektów pracy tych drugich korzystamy wszyscy. Z myślą o potrzebach obu grup stale poszerzamy naszą ofertę biorąc pod uwagę względy zarówno praktyczne jak i estetyczne. W 2013 roku również planujemy wprowadzenie nowych produktów.

Po trzecie wreszcie – ale jest to motywacja nie mniej istotna od pozostałych – do naszych strategicznych celów należy dbałość o pracowników. Tak jak utrzymujemy jakość naszych produktów, tak samo nie zamierzamy robić oszczędności kosztem ludzi, choć przy malejącym rynku zapewne zmaleje i produkcja, co spowoduje konieczność optymalizacji zatrudnienia.

Czujemy się odpowiedzialni za naszych pracowników i chcemy jak najlepiej korzystać z ich potencjału, w zamian zapewniając dobre i bezpieczne warunki pracy. Potrafimy to połączyć z sukcesem ekonomicznym, co doceniają opiniotwórcze gremia. Państwowa Inspekcja Pracy przyznała nam tytuł Organizatora Pracy Bezpiecznej. Towarzyszące mu przesłanie – „Z nami będziesz bezpieczny” – jest nam szczególnie bliskie.

Trzy powody, by podnieść cenę w kryzysie! Mamy świadomość, że cała branża budowlana zwiera szyki na czas kryzysu. W oczywisty sposób dotyczy to również dostawców materiałów, którzy szukają różnych sposobów na poprawę kondycji finansowej. W naszych działaniach, szczególnie tych związanych z polityką cenową, jesteśmy konsekwentni i zależy nam, by jasno komunikować ich motywację. Jesteśmy przekonani, że te trzy kluczowe elementy – jakość produkcji, rzetelność w biznesowych relacjach i stabilność zatrudnienia umacniają markę Polbruk. Za optymistyczny prognostyk uważamy również tytuł Firmy z Przyszłością, który otrzymaliśmy niedawno w kategorii duże przedsiębiorstwo.

Źródło: Polbruk

Więcej