Mimo że daleko nam jeszcze do Holendrów moda na rowery w Polsce, szczególnie wśród młodych, przybiera coraz większą skalę. Zalety poruszania się jednośladem, zarówno te zdrowotne związane ze zwiększoną aktywnością fizyczną, jak i czynną ochroną środowiska, doceniane są coraz częściej, a do ich poznawania zachęcają estetyczne i wygodne trasy, przeznaczone specjalnie dla ruchu rowerowego.
Z roku na rok – dzięki finansom unijnym, w niebagatelnej kwocie 109 mln Euro, przeznaczonym na infrastrukturę rowerową w Polsce w latach 2007-2013 – w miastach przybywa nowych ścieżek rowerowych, zbudowanych według najwyższych standardów, które zapewniają cyklistom właściwe bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
By jednak tak było, ta wyjątkowa część drogi musi być wykonana z niemniejszą starannością niż jezdnia, po której poruszają się samochody. Poddawana wzmożonej eksploatacji i obciążeniu nawierzchnia powinna zapewniać stabilne podłoże i być pozbawiona zbędnych nierówności. W takiej roli świetnie sprawdzają się betonowe wyroby drogowe, w tym klasyczne kostki brukowe o 6 i 8 cm grubości, jak Polbruk Prostokąt czy Polbruk Tetka w wersji bez fazy.
Odpowiednia grubość nie podda się nawet dużym obciążeniom, a elementy bez fazy pozwolą stworzyć niezwykle równą i płaską powierzchnię, pozwalającą na płynną jazdę nie tylko rowerami, ale również na rolkach czy deskorolkach.
Realizacje wykorzystujące propozycje firmy Polbruk zobaczyć i wypróbować można m.in. na drogach Spotu, Łodzi i Gdańska – miasta znanego z największej ilości dróg rowerowych w Polsce. Z racji, że większość tras rowerowych przebiega przez główne ulice, skwery czy parki ważny jest również ich estetyczny wygląd i wkomponowanie się w miejską architekturę.
Klasyczny Polbruk Tetka oraz Polbruk Prostokąt dostępne w pięciu naturalnych kolorach – szarym, grafitowym, oliwkowym, czerwonym i brązowym – doskonale wpisują się w otoczenie, nie zakłócając przy tym żadnej aranżacji. Co więcej, bogata paleta kolorystyczna pozwoli nie tylko na zbudowanie atrakcyjnej wizualnie nawierzchni, ale również na bezpieczne i widoczne wydzielenie ciągów rowerowych od pieszych.
Spacer po równej i estetycznej nawierzchni będzie prawdziwą przyjemnością, dającą perspektywę relaksu, letniego odpoczynku oraz sposobu na zdrowe spędzanie czasu – bo przecież ruch to zdrowie. Zadbane ścieżki rowerowe, trasy rolkarskie i spacerowe to pierwszy krok w promowaniu proekologicznych i prozdrowotnych zachowań. W zgodzie z naturą, czyli miejskie ścieżki zdrowia – estetyczne, bezpieczne i komfortowe to zachęta by zostawić samochody w garażu i wybrać się na rower czy przechadzkę.
Źródło: Polbruk
Więcej