W tegorocznym plebiscycie Laur Konsumenta firma Schüco zdobyła 416 z 1001 oddanych głosów, co stanowi 42% wszystkich respondentów. Taki wynik zapewnił jej piąty Złoty Laur Konsumenta w kategorii okna i drzwi przesuwne. W latach 2012-2021 firma była również wyróżniona odznaczeniami Laur Klienta - TOP MARKA oraz Laur Konsumenta - Grand Prix 2022 w kategorii jakość produktów - drzwi przesuwne.
Program Laur Konsumenta ma na celu uhonorowanie i promowanie firm, produktów oraz usług cieszących się największym uznaniem wśród polskich konsumentów. Regularne badania rynkowe, przeprowadzane za pomocą ankiet telefonicznych i internetowych, pozwalają na wiarygodne wyłonienie marek cieszących się największym zaufaniem i rozpoznawalnością. Co roku badanych jest ponad 500 kategorii.
W jubileuszowej, 20. edycji konkursu, redakcyjna kapituła przyznała firmie Schüco dodatkowe wyróżnienie, uwzględniając jej popularność i osiągnięcia na polskim rynku w ciągu ostatnich 20 lat.
Jakość i niezawodność wpisane w rozwój marki
Od ponad 70 lat firma Schüco rozwija swoje portfolio okien, drzwi i fasad, odpowiadając na bieżące i przyszłe potrzeby inwestorów, architektów oraz deweloperów. Śledząc aktualne trendy, Schüco tworzy innowacyjne rozwiązania, które wyznaczają rynkowe standardy. W Polsce szczególnym uznaniem cieszą się nowoczesne systemy okien i drzwi z aluminium oraz PVC.
Te produkty nie tylko spełniają surowe wymogi techniczne, ale również zapewniają maksymalną swobodę projektową i komfort użytkowania. Przykładem innowacyjnych rozwiązań jest aluminiowy system przesuwny Schüco AS AL 75 Panorama Design z pneumatycznym uszczelnieniem. System ten umożliwia realizację imponujących przeszkleń o wysokości do 6 metrów i szerokości do 8 metrów, zapewniając jednocześnie najwyższą wodoszczelność w klasie E1500 zgodnie z normą EN 12208.
Unikalne na rynku są również hybrydowe rozwiązania firmy Schüco, takie jak aluminiowo-tworzywowe okna Schüco Symbiotic oraz aluminiowo-drewniana stolarka AWS Wood Design. Zewnętrznie prezentują prestiżowy wygląd ślusarki aluminiowej, natomiast wewnątrz zachwycają powierzchniami z wysokiej jakości PVC-U lub naturalnego drewna. Marka Schüco od lat kojarzona jest także z najnowocześniejszymi technologiami drzwi przesuwnych, na przykład Schüco LivIngSlide, które są teraz dostępne w wersji panoramicznej z ukrytym napędem elektrycznym, umożliwiającym sterowanie za pomocą smartfona.
W trosce o środowisko
W procesie rozwoju swoich systemowych rozwiązań Schüco zawsze dbała o ochronę środowiska naturalnego. Już na etapie wprowadzania na polski rynek, jej okna i drzwi przesuwne cechowały się znacznie lepszymi właściwościami termoizolacyjnymi niż wymagały ówczesne przepisy dotyczące oszczędności energii w budynkach.
Obecnie firma oferuje szerokie portfolio energooszczędnych okien i drzwi przesuwnych, zgodnych z ideą gospodarki obiegu zamkniętego. W ramach programu Carbon Control Schüco wprowadziła na rynek m.in. dwa nowe gatunki aluminium o obniżonym śladzie węglowym oraz okna zawierające PVC-U pochodzące z recyklingu.
Obecnie około 36% profili w systemie okiennym z PVC-U Schüco LivIng zawiera od 25 do 75% surowca wtórnego w rdzeniu, a wartości te będą stopniowo zwiększane. Interesującą nowością jest również okno Schüco FocusIng, zaprojektowane pod kątem jak najefektywniejszego zużycia materiałów, w którym udział surowca z recyklingu w profilu wyniesie 50%. Inwestorzy zainteresowani certyfikacją swoich inwestycji w programach LEED, BREEAM czy DGNB mogą wybierać rozwiązania z PVC-U, do których produkcji użyto oleju talowego zamiast ropy naftowej.
W pełni zrównoważone okna Schüco zachowują przy tym wysoką jakość, atrakcyjny design i najwyższy komfort użytkowania. W ten sposób marka Schüco odpowiada na europejskie wymogi obniżania śladu węglowego w budynkach oraz podawania jego wartości w certyfikatach energetycznych, które wejdą w życie w nadchodzących latach.
Organizowany od 2004 roku plebiscyt Laur Konsumenta jest miarodajnym badaniem popularności marek przeprowadzanym wśród klientów. W jego ramach, reprezentacyjna próba licząca co najmniej 1000 respondentów wskazuje produkty i rozwiązania, które ich zdaniem są najbardziej godne zaufania i polecenia. W tym roku, do głosowania internetowego zapraszały serwisy Grupy Wyborcza.pl, Grupy Gazety Prawnej oraz Polska Press, co dodatkowo podnosi prestiż i wiarygodność konkursu.
źródło i zdjęcia: Schüco International Polska