Grupa Budujemy Dom:
Magazyn ONLINE
Miesięcznik Budujemy Dom ONLINE
Wykup dostęp od 1 zł

4 przepisy na Cargo Maxi

Cargo Maxi i Cargo Midi to jedne z najbardziej funkcjonalnych akcesoriów meblowych. Z jednej strony pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń dużych szaf i szafek, z drugiej zaś ułatwiają dostęp do przechowywanych w nich produktów. Jakie systemy i udogodnienia mamy obecnie do wyboru? I w jakich wnętrzach i meblach sprawdzą się one najlepiej?

4 przepisy na Cargo Maxi
REJS Sp. z o.o. Ergonomiczne systemy umożliwiające optymalne wykorzystanie przestrzeni kuchennej
www.rejs.eu
REJS Sp. z o.o. Ergonomiczne systemy umożliwiające optymalne wykorzystanie przestrzeni kuchennej
Dane kontaktowe:
54 280 56 51
Mławska 61, 87-500 Rypin

PokażUkryj szczegółowe informacje o firmie

Cargo to zestaw koszy lub półek zamocowanych na stabilnym stelażu, który można w całości wysunąć z szafki, a przez to zapewnić sobie łatwy dostęp do wszystkich przechowywanych w niej produktów. Tyle teorii. Jednak w praktyce, okazuje się, że systemów cargo jest znacznie więcej, niż można by przypuszczać.

Poszczególne modele różnią się m.in. materiałem z jakiego są wykonane, liczbą i rodzajem półek, systemem jezdnym, a także estetyką. Uwagę warto zwrócić zwłaszcza na Cargo Maxi i Midi, które pozwalają zaaranżować pakowną i wygodną spiżarkę nawet w niewielkiej kuchni. Jak wybrać odpowiedni rodzaj cargo? I w jakich miejscach je zamontować?

- Firma REJS produkuje systemy cargo niemal od początku istnienia, więc prawie 30 lat. Początkowo proponowaliśmy kosze wykonane wyłącznie z drutu. Było to niezwykle innowacyjne na tamte czasy rozwiązanie. Były wygodne i pakowne, zapewniały odpowiednią cyrkulację powietrza i łatwy dostęp do zapasów. Do dziś są dostępne w ramach linii Maxima Classic i znakomicie sprawdzają się w wielu zabudowach. Z biegiem czasu do tych najbardziej klasycznych propozycji dołączyły kolejne rozwiązania, wyróżniające się konstrukcją i estetyką wpisującą się w najnowsze trendy wzornicze. Mowa o Cargo Maxi z linii Maxima EVO, Maxima SILVA i wprowadzonej zaledwie rok temu Maxima PURO. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu firmy REJS.

Aktualnie w ofercie REJS dostępne są cargo z drutu oraz z dnem pełnym. Pozwala ono wygodnie ustawić na półkach nawet drobne pudełka i butelki. Dno może być wykonane z białego tworzywa (Maxima EVO), a także grafitowej lub białej płyty meblowej (Maxima SILVA).

Funkcjonalność i piękno mogą iść w parze. Dowodem na to są akcesoria meblowe z nowej Linii Maxima PURO.
Funkcjonalność i piękno mogą iść w parze. Dowodem na to są akcesoria meblowe z nowej Linii Maxima PURO.

Z kolei systemy PURO dostępne są w dwóch wariantach kolorystycznych. Są cargo utrzymane w uniwersalnej bieli ze szklaną wstawką, są też czarne, w których wzrok przyciąga dekoracyjna wstawka z dębowego forniru. Oba wyróżniają się przyjemną aksamitną strukturą powierzchni.

Rodzaje systemów cargo

Systemy cargo przeszły długą drogę nie tylko pod względem estetyki, ale i konstrukcji. W odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników projektanci REJS przygotowali nowe funkcjonalności i rozmiary.

W zależności od rodzaju systemu jezdnego i sposobu montażu, systemy cargo występują w opcji "Boczne" lub "Dolne". Te pierwsze, oferują udźwig do 20 kg. Mocuje się je do boku korpusu szafki. Te drugie, mocowane do dna i górnej formatki, w zależności od zastosowanej prowadnicy mają dopuszczalne obciążenie nawet do 120 kg!

W Cargo maxi boczne Linia Maxima Classic istnieje możliwość zamontowania dodatkowej półki zwiększającej przestrzeń przechowywania.
W Cargo maxi boczne Linia Maxima Classic istnieje możliwość zamontowania dodatkowej półki zwiększającej przestrzeń przechowywania.

Oba warianty umożliwiają regulację wysokości położenia poszczególnych półek, a także - jeśli jest to potrzebne - zamontowania półki dodatkowej. Cargo z linii Maxima Classic, Evo i Silva można dodatkowo wyposażyć w systemy organizacji wewnętrznej, tak by uniemożliwić przesuwanie się przechowywanych produktów. W modelach PURO można za to zastosować matę antypoślizgową.

Cargo Maxi dostępne są w wys. 1700-2100 mm, zaś Cargo Midi 1200-1400 mm. Dostępne są też różne szerokości. Pozwala to łatwiej dopasować system do planowanej zabudowy. Polecane do szafek węższych Cargo Maxi i Midi Boczne o szer. 150 lub 200 mm to idealne miejsce do przechowywania: zapasów artykułów spożywczych w kuchni, torebek i dodatków w garderobie, czy kosmetyków i detergentów w łazience.

Cargo midi boczne jest funkcjonalnym elementem wyposażenia mebli kuchennych polecanym do wąskich szafek wysokich.
Cargo midi boczne jest funkcjonalnym elementem wyposażenia mebli kuchennych polecanym do wąskich szafek wysokich.

Z kolei Cargo Maxi Dolne o szer. 300 lub 400 mm (a w przypadku linii Classic również szer. 500 lub 600 mm), sprawdzi się nawet w przechowywaniu dużych garnków, urządzeń AGD, ręczników i ubrań.

Maxi rozwiązania do zadań specjalnych

Alternatywą dla klasycznych systemów cargo są Cargo Maxi Ultra Box. W przypadku tego rozwiązania, mamy do czynienia nie z koszami zawieszonymi na jednym stelażu, ale z kilkoma szufladami tworzącymi spiżarkę. Cargo Maxi Ultra Box pozwala dowolnie konfigurować zabudowę.

Sami wybieramy liczbę szuflad, ich wymiary (4 wysokości: 86, 118, 167 i 199 mm), kolor (grafitowy lub biały), a także rodzaj frontów (pełne lub z relingiem) i system organizacji wewnętrznej. Dopuszczalne obciążenie jednej szuflady wynosi 40 kg, więc możemy tu przechowywać rzeczy naprawdę ciężkie. Niezależnie od wszystkiego, prowadnice pełnego wysuwu z miękkim dociągiem zapewnią płynny, cichy i komfortowy ruch.

Niezależnie od rodzaju cargo na jakie postawimy w naszej zabudowie, systemy te z pewnością zaskoczą swoją pakownością i funkcjonalnością. Ciekawe wzornictwo pozwoli je zaś z powodzeniem wkomponować w nowoczesne zabudowy.

źródło i zdjęcia: Rejs